AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Jeg kjørte innom mc Donalds etter jobb i kveld. Klokken var da 22. Inne på mc Donalds satt datteren til en bekjent sammen med ett par gutter. Hun er 14 år. Vanlig at en 14 åring henger ute så seint? Jeg har ikke barn så jeg vet ikke hva som er vanlig, men fikk en følelse at det ikke er greit Anonymkode: d4e31...61f 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Altfor sent. Vi har innetid 20:15 på hverdager, og 21 i helger. Tidene passer med bussen. Anonymkode: 4c0e4...538 6
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Mine har innetid kl.21:30 på hverdager og 22:30 / 23:00 i helger. De går i 8. og 10.klasse Anonymkode: 942ae...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Det kommer jo helt an på. Skal min datter til en venninne, kino osv har hun ikke noe fast innetid, men avtales spesielt. Å drive dank og reke ute i gatene sent på kveld er uaktuelt. Å ta seg en burger på mcern 5 min unna som en avslutning på kvelden med venner, er helt i orden. Anonymkode: e995f...93c 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo helt an på. Skal min datter til en venninne, kino osv har hun ikke noe fast innetid, men avtales spesielt. Å drive dank og reke ute i gatene sent på kveld er uaktuelt. Å ta seg en burger på mcern 5 min unna som en avslutning på kvelden med venner, er helt i orden. Anonymkode: e995f...93c Var ikke 5 minutter unna der hun bor. Er ca 30 minutter å gå. Kan ta buss men det tar også tid da hun må bytte buss Anonymkode: d4e31...61f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april Kl 22 på en fredagskveld? Hva er problemet med det? Anonymkode: 1f86c...b97 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april Min 13 åring som går i 7.trinn har inne tid klokken 21 men om han skal på trampoline park eller noe spesielt blir det jo av og til en halv time senere. Anonymkode: 81027...f48
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Da jeg var på den alderen var vel innetid rundt 10-11 i helgene. 12-halv 1 til nøds, avhengig av hva jeg holdt på med / om foreldre uansett var våkne og kunne hente dersom jeg var utenfor gåavstand. Anonymkode: 44295...fef 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april 14åringen her har ikke fast innetid. Det hadde ikke storebroren heller. Alt er avhengig av hva de gjør, hvor de er, og med hvem.. MEN han hadde aldri i verden fått vært nede i sentrum kl 22 på en fredag kveld og hengt på McD. Anonymkode: e97f0...62b 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Vi har ikke noe faste absolutte innetider, det er mer betinget av hva de skal. Men han er hjemme senest 21.00 på ukedager, seinere om de er en gjeng og ser midtukekamp. I helgene blir det når det blir. De er bare ute og spiller fotball, basket, henger på skolen. Men er vel hjemme ca 22.00, 22.30 kanskje om været er bra og de har det gøy. Ingen senter å henge på i umiddelbar nærhet. Da må man kjøre 25 minutter. Det går egentlig ikke buss dit om kvelden. Anonymkode: 87143...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 14åringen her har ikke fast innetid. Det hadde ikke storebroren heller. Alt er avhengig av hva de gjør, hvor de er, og med hvem.. MEN han hadde aldri i verden fått vært nede i sentrum kl 22 på en fredag kveld og hengt på McD. Anonymkode: e97f0...62b Haha, vi svarte samtidig 😅 Anonymkode: 87143...fc5
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): MEN han hadde aldri i verden fått vært nede i sentrum kl 22 på en fredag kveld og hengt på McD Å sitte på McD kl.22 i sentrum av de fleste byene i Norge, for eksempel en by som Narvik, er da virkelig helt uproblematisk Anonymkode: 942ae...0f0 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å sitte på McD kl.22 i sentrum av de fleste byene i Norge, for eksempel en by som Narvik, er da virkelig helt uproblematisk Anonymkode: 942ae...0f0 Jeg snakker selvsagt om min egen sønn, og da min egen by (Oslo). Hvordan ting er i andre byer har jeg ingen formening om. Akkurat som jeg ikke aner hvilke by TS snakker om.. Anonymkode: e97f0...62b
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakker selvsagt om min egen sønn, og da min egen by (Oslo). Hvordan ting er i andre byer har jeg ingen formening om. Akkurat som jeg ikke aner hvilke by TS snakker om.. Anonymkode: e97f0...62b Da burde du skrive det. De fleste i Norge bor andre steder enn i Oslo, og "sentrum" kan da være så mangt. Anonymkode: 942ae...0f0 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Dessverre mange barn som ikke har innetider og er der de ikke bør være på kveldstid. I oslo henger det 12/13/14 åringer på oslo s og er med gjenger de absolutt ikke skal være med. Mine har innetid etter hvem de er med, og hvor de skal. Skal de være hos en venn med foreldre hjemme henter jeg sånn 22, ute og henger 21 tiden, men ikke sentrum. Da henter jeg med engang. Anonymkode: a57ea...9ff
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Det kommer an på om det er skole dagen etter, hvem de henger med og hvor de er. I byen får de ikke være alene sent, og særlig ikke i helgen hvor fyll tar seg opp. Senest hjemme igjen til 21. Men bor i en mindre by da. Hadde det vært en av storbyene hadde nok ikke 21 vært aktuelt heller. Ute på feltet her med kjente venner kan de få være til ca 15min før leggetid som er 2230 før skoledag og 23 før fridag for 14-åringen. Men, etter 2130 er det klar beskjed om at henger de ute skal de ikke bråke. Anonymkode: b0d78...ce8
AnonymBruker Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da burde du skrive det. De fleste i Norge bor andre steder enn i Oslo, og "sentrum" kan da være så mangt. Anonymkode: 942ae...0f0 Bodde tidigere utenfor Oslo også. Var like aktuelt for den da 14år gamle storebroren å «henge» på McD. De færreste byer er som Narvik, og å henge i et sentrum hvor det er McD, kanskje en bussterminal, togstasjon, Utesteder etc er ikke for 14åringer uansett. Anonymkode: e97f0...62b 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Her var det skole dag dagen etter inne ved 20.30 Fredager litt ut fra hvor de var . På klubben så hentet vi eller foreldrene til en kamerat, ble da hentet når klubben stengte klubben 23, og var da ikke hjemme før ved 23.45 pga avstand. Var de hos bestevenn så lå de som oftest over til dagen etter Anonymkode: 9306f...439
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har ikke noe faste absolutte innetider, det er mer betinget av hva de skal. Men han er hjemme senest 21.00 på ukedager, seinere om de er en gjeng og ser midtukekamp. I helgene blir det når det blir. De er bare ute og spiller fotball, basket, henger på skolen. Men er vel hjemme ca 22.00, 22.30 kanskje om været er bra og de har det gøy. Ingen senter å henge på i umiddelbar nærhet. Da må man kjøre 25 minutter. Det går egentlig ikke buss dit om kvelden. Anonymkode: 87143...fc5 Sånn er det her og. Funker fint, for de vet grensene og vi har alltid en plan og dialog på hva, når og hvor. Anonymkode: 7ac7b...909
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april Ingen faste innetider, men 14-åringen får være ute til kl. 24 om det er noe spesielt: ungdomsklubb, åpen hall, juleball etc. Ellers pleier hun å være hjemme ca 23 i helgene. Vi bor på tykkeste bygda, så de pleier bare å være hjemme hos hverandre på filmkveld og lignende. Ofte de er hjemme hos oss også. Hadde ikke vært like komfortabel med å ha henne ute sent på kveld i Oslo. Anonymkode: 45ba6...d24 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå