Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det å bruke shampoo eller ikke har mye med hva slags krøllete hår du har. Jo mer krøller og tekstur jo mer fuktighet trenger håret, så hårolje og cowash er mest for de med afrikanske/latinske røtter. Har du typisk nordisk hår blir cowash og mange oljer alt for tungt. Det er også derfor mange kutter ut curly girl for de går rundt med fett og oljete hår og blir ikke kvitt de tunge produktene. 

Curly girl er en reise og det er mange varianter av metoden alt etter hårtyper og hvor mye tid og utstyr du er interessert i å kjøpe. 

Har du typisk nordisk hår er det desto viktighet å clarify /rense. Jeg gjør det alt fra en gang hver 14 dag til hver uke. Kommer ann på hvor mye stylingprodukter jeg bruker. Når du uansett shamponerer håret burde du gjøre det i to omganger alltid - du kommet til å merke forskjell. 

Jeg har to skaphyller fulle med produkter jeg har kjøpt som jeg nå prøver å bruke opp før jeg kjøper noe nytt.. Så det kan balle fort på seg 😀 

Anonymkode: a1a85...17d

Jeg som har hatt god effekt i løpet av kun en uke, er enig med deg i dette. Jeg vasker håret hver dag og forsøker å ikke dynge det ned, men heller skylle og skylle.

Har en innvending om at olje ikke er det samme som fuktighet, tror du blander sammen olje (fett) og fuktighet (vann). Kanskje du er en emulgator :P 

(den var så tørr at den trenger både og)

Så lurer jeg på hva du mener med å rense håret og hva du mener med produkter (er disse CG approved). 

Anonymkode: b0ec3...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker håret hver dag

Enten med sjampo eller med balsam. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har jo ikke holdt på så lenge, men de gangene jeg har brukt proteinkur og latt den sitte i 15 minutter, og deretter balsam, og deretter krem, så har håret blitt skikkelig flott. De andre gangene…njæ. 

Kan du anbefale en proteinkur? 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det å bruke shampoo eller ikke har mye med hva slags krøllete hår du har. Jo mer krøller og tekstur jo mer fuktighet trenger håret, så hårolje og cowash er mest for de med afrikanske/latinske røtter. Har du typisk nordisk hår blir cowash og mange oljer alt for tungt. Det er også derfor mange kutter ut curly girl for de går rundt med fett og oljete hår og blir ikke kvitt de tunge produktene. 

Curly girl er en reise og det er mange varianter av metoden alt etter hårtyper og hvor mye tid og utstyr du er interessert i å kjøpe. 

Har du typisk nordisk hår er det desto viktighet å clarify /rense. Jeg gjør det alt fra en gang hver 14 dag til hver uke. Kommer ann på hvor mye stylingprodukter jeg bruker. Når du uansett shamponerer håret burde du gjøre det i to omganger alltid - du kommet til å merke forskjell. 

Jeg har to skaphyller fulle med produkter jeg har kjøpt som jeg nå prøver å bruke opp før jeg kjøper noe nytt.. Så det kan balle fort på seg 😀 

Takk for nyttig info, høres logisk ut. Hva slags clarify/rens mener du? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker renseshampo som ikke er CG vennlig, rett og slett fordi på mitt hår blir det for mye "build up" når jeg styler det. Jeg bytter mellom Bumble and bumble Sunday shampo og K18 Peptide prep detox shampo. Så jeg gjør ikke riktig etter den mest rigide CG metoden lenger. 

Jeg har brukt mye tid og mye penger på å prøve forskjellige CG vennlige renseshampoer, men de fungerer ikke godt nok synes jeg. Og det er tungvindt når jeg ikke lett får tak i produktene. Curlsmith elsker jeg, men det er så dyrt og renseshampoen var ikke sterk nok for meg. Stylingproduktene fra Curlsmith derimot er ❤️ og de kan jeg absolutt anbefale. Spes Hold me softly style balm - brukes hver dag når jeg refresher med kaldt vann (jeg vasker ikke håret oftere enn annen hver dag) og In shower style fixer som er fantastisk når jeg vasker håret. 

Jeg synes veldig mange av CG influenserene er blitt løsere i metodebruken over tid, mange flere som er åpne om å stripe/bleke og bruke renseshampo som er sterk osv. For min del ser jeg mer til bond repair og terorien til Abby Young nå for å få inspirasjon, hun er riktig nok ikke god på krøllete hår. Men som en som striper håret tenker jeg at bond repair helt sikkert kan hjelpe på håret det også.     

Når det gjelder hårolje så brukes ikke det for å gi fuktighet, men jeg nevnte det fordi olje ofte blir kjøpt fordi det "hører med"/produktene inneholder masse tunge oljer og er ofte en direkte medvirker til tungt og fettet hår som gjør at folk gir opp CG. Og har du nordisk hår er det ikke gitt at du får en bedre hår av olje. Det som har gitt best effekt på mitt er å balansere mellom fuktighetskur og proteinkur.

Kan anbefale Giovanni Nutrafix protein kur (det meste fra Giovanni er CG vennlig, hodebunnen min tåler dessverre ikke shampoene)

Hjärtligt hair mask var fantastisk som fuktighetskur, men det er mulig de har gjort noe med ingrediensene. Nesten at fra Hjartlig er CG vennlig

Noughty har også mye bra, men alt er ikke CG vennlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
K@tt skrev (2 timer siden):

Kan du anbefale en proteinkur? 

Ja, jeg har kun kjøpt inn litt ulike fra Curl girl nordic på Normal, og det er den oransje kuren der. 

IMG_7748.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Har faktisk ikke hårføner, må/bør jeg skaffe meg det og trenger jeg en fancy en eller hva anbefales? 

AnonymBruker
Skrevet
K@tt skrev (22 minutter siden):

Har faktisk ikke hårføner, må/bør jeg skaffe meg det og trenger jeg en fancy en eller hva anbefales? 

Jeg bruker aldri det om sommeren, men kommer sikkert an på hvor langt hår du har. Bruker det kun om vinteren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker aldri det om sommeren, men kommer sikkert an på hvor langt hår du har. Bruker det kun om vinteren. 

Skulderlangt. Jeg har stort sett ikke giddet å bruke hårføner når håret kan tørke av seg selv uten at det er noe bry.

Hårrutinene mine har alltid vært veldig enkle: gre gjennom håret eller sette det opp i strikk/hårklemme eller lignende. Dette var før jeg begynt med cgm da. 😅

AnonymBruker
Skrevet
K@tt skrev (14 minutter siden):

Skulderlangt. Jeg har stort sett ikke giddet å bruke hårføner når håret kan tørke av seg selv uten at det er noe bry.

Hårrutinene mine har alltid vært veldig enkle: gre gjennom håret eller sette det opp i strikk/hårklemme eller lignende. Dette var før jeg begynt med cgm da. 😅

Hvis du har en sånn stor klemme og kan sette opp håret nokså løst i den, og la det tørke slik, vil jeg tro det er glimrende for å få til krøll. Ville latt det lufttørke litt, for deretter å løfte det opp og feste i en slik klemme.

IMG_7784.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du har en sånn stor klemme og kan sette opp håret nokså løst i den, og la det tørke slik, vil jeg tro det er glimrende for å få til krøll. Ville latt det lufttørke litt, for deretter å løfte det opp og feste i en slik klemme.

IMG_7784.jpeg

Det har jeg faktisk, takk for tips det skal prøves! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår blir finere når det tørkes med diffuser. Får bedre definition og hold. 

Anonymkode: 9d634...429

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...