K@tt Skrevet torsdag kl. 13:42 #1 Skrevet torsdag kl. 13:42 Hvor begynner jeg? Har lest litt om det og ser at Normal har noen produkter men ser ikke hvilke produkter og priser på nettsiden deres. Har også sett på dette settet, men vet ikke om det inneholder det jeg trenger eller om det er noe bra. Jeg har bølger, spesielt når jeg har nyvasket hår. Jeg vil si jeg er en 2b når håret er nyvasket (og frem til det er børstet eller sovet på) men har litt mer enn 2a ellers, vanskelig å si egentlig. 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:49 #2 Skrevet torsdag kl. 13:49 Disse produktene selges på Normal https://curlgirlnordic.com/products/ Du må nesten prøve deg frem. Jeg testet cleansing conditioner, men den funka ikke for meg. Måtte bytte til CUrl girl sin low poo shampoo, og den funker bra for meg. Jeg har ikke testet andre produkter fra serien enn disse to, da jeg synes de lukter litt mye. Ellers bruker jeg balsam fra The ordinary, men vet ikke om den er CG-vennlig. Anonymkode: 6ab7d...a56
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 02:49 #3 Skrevet fredag kl. 02:49 Jeg begynte med en tilvenningsfase hvor jeg sluttet bruke sjampoo så ofte, og sluttet børste håret når det var tørt. Børstet kun i dusjen. Nå børster jeg mest kun med fingrene i dusjen. Bruker kun curl girl, curl company eller canduu sine produkter. Sjampoo ett par ganger i måneden, balsam hver dag. Skyller håret hver dag pga trening. Leave in conditioner og hårolje hver dag. Curl gel eller styling foam hvis jeg skal på fest. Hadde bølgete hår før, fine bølger etter dusj, som klappet sammen utover dagen. Ofte bustete og flokete hår, og hår som aldri ble noe særlig lengre enn rett nedenfor skuldrene. Har brukt curly girl metoden i 4-5 år nå, og har fått korketrekker-krøller. Når håret er vått, så rekker det litt nedenfor buksekanten. Gått fra 2a til 2c krøller. Anonymkode: fc059...cf1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:44 #4 Skrevet fredag kl. 03:44 Har 2c men CG var ikke for meg Anonymkode: a344b...648
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:56 #5 Skrevet mandag kl. 07:56 Trodde Normal hadde stadig utskiftning av produkter. Synes aldri det er de samme produktene fra gang til gang. Fant du det du skulle? Anonymkode: b0ec3...0e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:32 #6 Skrevet mandag kl. 18:32 Du bør velge shampoo først og fremst basert på hodebunnen din og hårtype forbi om det er krøller/bølger. Type 2b curl pattern kan ha ulike behov. Men når det kommer til lengden av håret ditt vil du som oftest ha flere likhetstrekk innenfor teksturert hår. Ingen kan gi deg eksakt svar på hva som vil fungere best for deg da du faktisk må prøve deg litt frem. Det er ofte slik at type 2 hår blir lettere tynget ned og ofte trenger både mindre leave in produkter og lettere produkter. Akkurat hvor din sweet spot er kan ingen vite. Ofte kan dette variere mellom sommer og vinter sesongen. Jeg liker skala sin store krukke som er både balsam og leave in. De har mange varianter jeg bruker den blå eller den lilla/rosa. Jeg bruker wella eimi sin krølle mousse. Liker mousse bedre enn gele. Jeg tilfører styling produkter i kliss vått hår da det har best effekt for meg og har med prøving å feiling funnet ut hva som funker best for mitt hår for å unngå at håret mitt blir stringy. Min vei til å vaske å style mitt hår har vært en læringskurve med prøving å feiling. Det som funker på en person på YouTube med mitt curl pattern betyr ikke at det automatisk vil fungere for meg. Anonymkode: 9d634...429
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.4.2026 den 15.49): Disse produktene selges på Normal https://curlgirlnordic.com/products/ Du må nesten prøve deg frem. Jeg testet cleansing conditioner, men den funka ikke for meg. Måtte bytte til CUrl girl sin low poo shampoo, og den funker bra for meg. Jeg har ikke testet andre produkter fra serien enn disse to, da jeg synes de lukter litt mye. Ellers bruker jeg balsam fra The ordinary, men vet ikke om den er CG-vennlig. Anonymkode: 6ab7d...a56 Takk for tipset. Har i dag kjøpt inn steg 1, 2, 3 og 5. Hoppet over 4, noen som vet om det er dumt? Anonymkode: b0ec3...0e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå