AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:15 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:15 Allergisk mot det meste. Etter jeg ble allergisk og begynte å lese på sminke, kremer og hårprodukter innså jeg hvor ekstremt mye rart man putter på kroppen. Og ikke minst, hva slags røre det blir av kjemikalier når man blander dette sammen🤯 Anonymkode: 0d9e4...b35 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:34 #3 Skrevet onsdag kl. 12:34 Jeg har kuttet kraftig ned på sminke men er litt avhengig av pudder og brynsminke. Liker å bruke leppestift. Alt annet er kuttet vekk. Liker ikke følsen av å ha dette på huden og øyesminke tåler jeg ikke. Anonymkode: 260a7...999
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:36 #4 Skrevet onsdag kl. 12:36 Fin uten! Anonymkode: 1fbd5...94d 3
Humleguri Skrevet onsdag kl. 12:39 #5 Skrevet onsdag kl. 12:39 Jeg sluttet først fordi jeg følte at jeg fint kunne gå uten. Så ble jeg noen år eldre, og har poser under øynene, hoven osv, men nå er jeg blitt allergisk mot det meste av sminke. Det er noe dritt 🙈
Millinea Skrevet onsdag kl. 12:41 #6 Skrevet onsdag kl. 12:41 Ble bare stress, ga meg ingen glede lenger. Manglet også ferdigheter så ble ikke nevneverdig penere med...
Virrevirrevapp Skrevet onsdag kl. 12:44 #7 Skrevet onsdag kl. 12:44 Har ikke sluttet helt men mer fokus på hudpleie. 3
SPOCA Skrevet onsdag kl. 12:46 #9 Skrevet onsdag kl. 12:46 Begynte aldri, synes sminke er ekstremt kjedelig. Har aldri klart å fange min interesse, rett og slett.
CrazyCatLady2500 Skrevet onsdag kl. 12:47 #10 Skrevet onsdag kl. 12:47 Tåler ikke øyesminke. Resten bruker jeg.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:49 #11 Skrevet onsdag kl. 12:49 Latskap. Mannen syns jeg er pen uansett Anonymkode: cd77a...438 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:49 #12 Skrevet onsdag kl. 12:49 Sluttet ikke helt, men vil si det ser sånn ut med tanke på hvor mye jeg brukte! Er 32, gikk i «full glam» med foundation, vipper, øyeskygge, bryn og hele pakka fra jeg var 17-ish. Gikk nesten ikke ut døra uten å bruke minst foundation, blush, maskara og brynpenn. Sluttet fordi det er et slit (er trebarnsmor) og jeg føler meg mye mer komfortabel uten. Når jeg går all-in med sminke nå føles ansiktet mitt tyngre og jeg hater det 😆 Har også kommet dit hvor jeg synes jeg ser fin ut uten mye sminke. Det hjalp veldig å oppdage selvbruning! Føler hudtonen min jevner seg ut nok av det. Brynene må jeg gjøre noe med siden de er så stusselige, så jeg bruker en pigmentert brynsgele. Tilfører litt blush hvis det trengs. Har hell i uhell med å ha rosacea 😆 Litt lipgloss må jeg også ha. Har kronisk tørre og blasse lepper. Litt maskara hvis jeg føler for det. Full pakke med foundation og øyeskygge, kun hvis jeg skal noe spesielt. Anonymkode: 0ae58...363 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:52 #13 Skrevet onsdag kl. 12:52 Jeg sminket meg mye når jeg var tenåring og i tidlig 20-årene, likte det godt. Men jeg var også mye preget av depresjon og angst på den tiden, når det var på sitt verste, over et par år, så orket jeg ikke sminke meg og opprettholde utseendet. Når jeg kom ut på andre siden, så prøvde jeg å sminke meg igjen, men jeg synes altså det var blitt så ubehalig å tette igjen hele huden i ansiktet. Jeg synes også jeg så fin ut uten, noe jeg ikke følte i tenårene, sikkert fordi jeg var usikker på meg selv. Idag kan jeg sminke meg hvis vi skal i feks familieselskap og diverse familiearrangementer, men jeg går nesten alltid uten sminke. Jeg kan bruke litt maskara en sjelden gang for å føle meg litt mer vel på en dårlig dag, men da synes barna at jeg ser rar og annerledes ut😂 Må også legge til at det er utrolig deilig å kunne gni seg i øynene uten å være redd for at man ødela sminken Anonymkode: 96e12...8ea 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:53 #14 Skrevet onsdag kl. 12:53 Jeg ble plutselig helt likegyldig da jeg nærmet meg 50 Anonymkode: d1037...513 1
GammelKaktus Skrevet onsdag kl. 13:05 #16 Skrevet onsdag kl. 13:05 Jeg har aldri vært en som er så opptatt av sminke men jeg brukte litt maskara frem til jeg var noen å 20, en sjelden gang litt øyeskygge og diverse på leppene. Da jeg skulle gjøre meg klar til noe vi skulle på så gjorde jeg noe feil og klaget, kjæresten min spurte hvorfor jeg egentlig brukte maskara jeg så jo lik ut med som uten, noe som er sant så jeg spurte meg selv hvorfor gidder jeg dette, fant ikke noe bra svar så jeg bare sluttet. Bruker ofte noe på leppene men det er mer for solbeskyttelse og fukt enn skjønnhet, det skipet har seilt. Eneste jeg bruker hver dag er solkrem og ansiktskrem. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:07 #18 Skrevet onsdag kl. 13:07 Prøvde det en dag og fant ut at det ikke var noe for meg! Kan bruke maskara, men det er det eneste. Anonymkode: 228c4...77e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:08 #19 Skrevet onsdag kl. 13:08 Mangel på overskudd og energi. Mistet interessen og føltes til slutt unødvendig. Anonymkode: 99338...eb7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:10 #20 Skrevet onsdag kl. 13:10 Gidder ikke, mye annet å bruke tida på. Og etter hvert spiller det ca null rolle om folk synes jeg er "pen" eller ikke. Svært fornøyd m livet, og tar gjerne i mot komplimenter for klokskap, humor, kreativitet og alskens andre ting jeg kan. Anonymkode: b2eeb...004 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå