Gå til innhold

k45, m40 for optimistisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var ferdig med dette, har vært skilt i mange år, lykkelig som singel og ikke på jakt etter ett forhold egentlig. Nå har jeg snakket litt innimellom med en fyr som jeg kjenner at hvis jeg er ærlig mot meg selv så er jeg litt forelsket. Han er også skilt og virker som han ikke leter, men så kommer problemet. Han er super introvert og litt sær, aldri ute på noe hvor man kan benytte anledningen til å sjekke ham opp i fylla😂 Han har også utrykt i generelle samtaler at han aldri skjønner signaler fra damer og jeg tror nok det stemmer, man må nok være rimelig frampå for å komme noen vei her. Han svarer alltid raskt og hyggelig, men synes ikke han tar opp tråden hvis jeg prøver å være litt freidig, men jeg har aldri datet og vært på sjekkern så kan godt hende at jeg er alt for subtil... hvordan gjøre seg veldig tilgjengelig for noe uten å bli vulgær? hjelp meg? og vær så snill ikke kom med den der når en mann er interessert så vet man for da hadde det aldri blitt dame på denne sorten altså...jeg er mest redd for om det kanskje er litt for optimistisk siden jeg jo tross alt er litt sånn utgått på dato og han er en alder hvor han kan sjekke ned til 25...

Anonymkode: 7c4c7...b25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For optimistisk? Gått ut på dato? For en trist måte å omtale selv på.

Sånn umiddelbart tenker jeg at du har en jobb å gjøre med tanke på selvbilde og selvtillit.

Når det gjelder mannen du liker, så gjør du det enkelt og greit. Neste gang du treffer han, sier du noe ala "du, jeg lurte på noe. Dater du noen for tiden?". Hvis nei, så spør du han på en date.

Anonymkode: fb99b...120

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For optimistisk? Gått ut på dato? For en trist måte å omtale selv på.

Sånn umiddelbart tenker jeg at du har en jobb å gjøre med tanke på selvbilde og selvtillit.

Når det gjelder mannen du liker, så gjør du det enkelt og greit. Neste gang du treffer han, sier du noe ala "du, jeg lurte på noe. Dater du noen for tiden?". Hvis nei, så spør du han på en date.

ha ha ser den, jeg har en ok selvtillit altså, føler ofte jeg får kommentarer på å være attraktiv, men opplever sjelden at noen "prøver seg" så litt usikker på om det stemmer. I dette tilfellet er det jo fordi jeg føler at alle rundt meg(og spesiellt her på KG så ville gardere mot de svarene) er veldig opptatt av å fortelle damer som meg at vi overvurderer vår egen attraktivitet og at hvis man skal ha en mann så må man ta til takke med ett eller annet  som er "nedover" og ikke `"oppover" hva nå enn det skal bety? hvilket selvfølgelig er uaktuelt når jeg trives alene. Jeg er så sær at det går årevis mellom at noen får fram disse følelsene i meg og det er da ett minimum for å gidde noe. Men så tøff tror jeg ikke jeg klarer å være...spør på en date? hva betyr det? man bruker ikke det ordet vel? Jeg er helt grønn og ubrukelig her så hvordan spør man på en date? 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så herlig å være forelsket! Kos deg med det 🙂

Ikke tenk et sekund på de fem årene. Tror du menn gjør det? Nei. Så da trenger ikke vi kvinner å gjøre det heller. 

Anonymkode: d0bf9...460

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet hvordan KG kan være...så jeg tar det meste med ti klyper salt...:) men innimellom er det oppegående svar fra ikke helt virkelighetsfjerne mennesker også.

Hva jeg, bestemor eller KG tenker om din attraktivitet er et fett. Det som betyr noe er hvor attraktiv han du er interessert i synes du er. 

Å spørre på date betyr rett å slett at du spør den du liker på en date. Jeg pleier som regel å bruke ordet "kaffedate", så det er helt tydelig at det er en date og ikke noe annet.

Hva er du redd for? Å bli avvist? Det er vi alle. Men da kan du uansett gå videre og vite at du er tøffere enn de fleste og at du har utfordret deg selv. Pluss at du har satt deg selv fri til å møte en annen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg vet hvordan KG kan være...så jeg tar det meste med ti klyper salt...:) men innimellom er det oppegående svar fra ikke helt virkelighetsfjerne mennesker også.

Hva jeg, bestemor eller KG tenker om din attraktivitet er et fett. Det som betyr noe er hvor attraktiv han du er interessert i synes du er. 

Å spørre på date betyr rett å slett at du spør den du liker på en date. Jeg pleier som regel å bruke ordet "kaffedate", så det er helt tydelig at det er en date og ikke noe annet.

Hva er du redd for? Å bli avvist? Det er vi alle. Men da kan du uansett gå videre og vite at du er tøffere enn de fleste og at du har utfordret deg selv. Pluss at du har satt deg selv fri til å møte en annen. 

Hjelp ja litt redd for det, så foretrekker å liksom fiske seg fram til det sammen😅 Men du mener at man faktisk kan sende en mld og spørre rett fram om vi skal ta en kaffedate?  Kjenner at jeg er nok mer redd for å framstå som hun gale som gjorde noe totalt sosialt uakseptabelt med å sende en sånn mld ut av det blå enn selve avvisningen..(vi har noen felles kjente) å bli fri til en annen er ikke relevant da det garantert går minst fem år før jeg tenker noe sånt om noen igjen sånn rent statistisk sett...

AnonymBruker
Skrevet

Dere kjenner hverandre litt fra før, du får alltid svar hvis du sender meldinger til ham.

Send ham en melding, da! :) 

Be ham med ut og gå en tur i helgen på dagtid. Om det går fint så vær litt frempå, si at du liker å være sammen med ham, og spør om dere skal finne på noe annet sammen snart.

Kast deg uti det! Vær deg selv. Og husk, om han ikke er interessert, så er du på samme sted som i dag, du har ikke mistet noe (annet enn drømmen om ham). Tenk at hvis dette er en du er oppriktig interessert i som en partner, da må du også kunne snakke med ham, han må takle at du ev. er litt usikker, at dere er åpne med hverandre osv. 

Bare kast deg ut i det, send ham en melding i dag! ☺️

Anonymkode: 977d8...5a3

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hjelp ja litt redd for det, så foretrekker å liksom fiske seg fram til det sammen😅 Men du mener at man faktisk kan sende en mld og spørre rett fram om vi skal ta en kaffedate?  Kjenner at jeg er nok mer redd for å framstå som hun gale som gjorde noe totalt sosialt uakseptabelt med å sende en sånn mld ut av det blå enn selve avvisningen..(vi har noen felles kjente) å bli fri til en annen er ikke relevant da det garantert går minst fem år før jeg tenker noe sånt om noen igjen sånn rent statistisk sett...

Ja hvorfor ikke? Det er jo enkleste måten å gjøre det på. 

Anonymkode: 447c3...785

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne på 48 år her, mine 2 siste forhold var med menn 5 og 6 år yngre enn meg. Siste 3 menn jeg datet var 10-5 år yngre enn meg. 5 år er jo virkelig ikke mye.

Anonymkode: bc11c...785

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde jeg var ferdig med dette, har vært skilt i mange år, lykkelig som singel og ikke på jakt etter ett forhold egentlig. Nå har jeg snakket litt innimellom med en fyr som jeg kjenner at hvis jeg er ærlig mot meg selv så er jeg litt forelsket. Han er også skilt og virker som han ikke leter, men så kommer problemet. Han er super introvert og litt sær, aldri ute på noe hvor man kan benytte anledningen til å sjekke ham opp i fylla😂 Han har også utrykt i generelle samtaler at han aldri skjønner signaler fra damer og jeg tror nok det stemmer, man må nok være rimelig frampå for å komme noen vei her. Han svarer alltid raskt og hyggelig, men synes ikke han tar opp tråden hvis jeg prøver å være litt freidig, men jeg har aldri datet og vært på sjekkern så kan godt hende at jeg er alt for subtil... hvordan gjøre seg veldig tilgjengelig for noe uten å bli vulgær? hjelp meg? og vær så snill ikke kom med den der når en mann er interessert så vet man for da hadde det aldri blitt dame på denne sorten altså...jeg er mest redd for om det kanskje er litt for optimistisk siden jeg jo tross alt er litt sånn utgått på dato og han er en alder hvor han kan sjekke ned til 25...

Hvis han er superintrovert og sær og aldri ute på noe, kan jeg ikke se for meg at han driver og sjekker damer ned i 25-årsalderen. Og med de personlighetstrekkene høres han ikke ut som et kupp, heller, så jeg tror ikke konkurransen vil være så stor. 

Anonymkode: 4b0ec...0df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så sær at det går årevis mellom at noen får fram disse følelsene i meg og det er da ett minimum for å gidde noe. Men så tøff tror jeg ikke jeg klarer å være...spør på en date? hva betyr det? man bruker ikke det ordet vel? Jeg er helt grønn og ubrukelig her så hvordan spør man på en date? Anonymkode: 7c4c7...b25

Dr*t i hvordan "man" inviterer noen på en dæjt og hva det er for noe! (Og snakk morsmålet ditt, men det er en annen sak.) Fortell ham akkurat så enkelt som du har gjort det for oss her at han har oppmerksomheten din og du gjerne vil finne ut mer om ham og eventuelt dere sammen. Finn ut hva du har lyst til og fortell ham det. Og fortell oss hvordan det gikk :) 

Jada, en innrømmelse: jeg lurer på og gruer meg for akkurat det samme selv og jeg tror at noe av det fine her er at alle lurer på det og gruer seg 🥰

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis han er superintrovert og sær og aldri ute på noe, kan jeg ikke se for meg at han driver og sjekker damer ned i 25-årsalderen. Og med de personlighetstrekkene høres han ikke ut som et kupp, heller, så jeg tror ikke konkurransen vil være så stor. 

carlberner1 skrev (Akkurat nå):

Dr*t i hvordan "man" inviterer noen på en dæjt og hva det er for noe! (Og snakk morsmålet ditt, men det er en annen sak.) Fortell ham akkurat så enkelt som du har gjort det for oss her at han har oppmerksomheten din og du gjerne vil finne ut mer om ham og eventuelt dere sammen. Finn ut hva du har lyst til og fortell ham det. Og fortell oss hvordan det gikk :) 

Jada, en innrømmelse: jeg lurer på og gruer meg for akkurat det samme selv og jeg tror at noe av det fine her er at alle lurer på det og gruer seg 🥰

Så bra at jeg ikke er alene🫣 du gruer deg ja så da skal jeg liksom bare legge alt på bordet, klar for slakt😂 tenk om jeg kommer tilbake og forteller noe som gjør at du ikke tør, neida, jeg bare kjenner at jeg ikke tør det så jeg vil helst bare bekrefte ham nok til at han tør å spørre om han vil. Ja jeg er feig... hva kunne du fått på melding fra din som hadde gjort at du hadde turt å spørre lettere da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes han er ett kupp, men nei tror ikke han sjekker i det hele tatt, men det med ingen konkurranse er jo irrelevant, han liker da ikke meg mer eller mindre avhengig av konkurranse? såpass tørr bak ørene tror jeg han er selv om han  yngre enn meg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt realistisk og perfekt aldersforskjell. Hvis dere fortsetter å være sammen, kan dere bli gamle og skrantne samtidig. Dere har oddsene på deres side sånn aldersmessig.

Kos deg m ham, håper du er forelska:-)

Anonymkode: 1ed89...58e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg vil helst bare bekrefte ham nok til at han tør å spørre om han vil. Ja jeg er feig... hva kunne du fått på melding fra din som hadde gjort at du hadde turt å spørre lettere da? Anonymkode: 7c4c7...b25

Du kjenner en boomerang når du ser en.. :) Denne går jo RETT i fanget på deg: Hva kan han gjøre for at du tør våge deg..?

Jeg skal svare deg og innser jeg har laget meg et "problem" allerede. Hva jeg kan få fra henne som gjør at jeg våger? Egentlig hvasomhelst og det er ikke bra. Men hun kommenterer, vifter med øynene, kommer tassende ved godt og vel enhever anledning - og jeg ELSKER det og lurer veldig på hva jeg innbiller meg. Jeg kunne (rent biologisk) vært faren hennes og vi jobber samme sted et steinkast fra hverandre og begge er "opptatt". Skrekkblandet fryd i hverdagen! Hun fikk en flaske bobler til bursdagen sin, det skumleste jeg har gjort på lenge..

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min tar ikke et hint. 
Jeg spurte ham da vi drev og ble kjent om han ville være med ut for å spise burger og drikke øl. Det kokte bort i kålen. Og der kunne jeg gitt meg, men jeg tok sats og inviterte ham på pizza og zombieaften. Han dro hjem søndag formiddag, uten at «noe» skjedde og kom tilbake påfølgende helger uten noe «action», men nå sov vi litt i stedet for å døgne. Så skjenket jeg ham 😆

Han er 9 år yngre enn meg på papiret og vi har vært sammen noen år nå. Det slo ham liksom ikke at en som meg kunne være interessert i ham. Akkurat på damefronten virker han nesten litt på spekteret, men jeg slipper å være redd for at han er utro 😃

Og angående utgått på dato og sånn, han er på alder med TS. Den som intet våger, osv!! 

Anonymkode: ba713...9cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud 5 år! Jeg er 55 og dater en mann på 40 som ønsker et seriøst forhold. 

Anonymkode: a1e8e...6eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utgått på dato og han kan sjekke seg yngre??

Huff, forst bør du jobbe med deg selv og egne tanker. 

Deretter har jeg aldri opplevd at en fyr ikke setter pris på direkte tale. 

Anonymkode: 249ad...7b0

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Liker han deg, så vil jeg tro at han liker oppmerksomheten du gir han. 

Jeg hadde vært mer bekymret for særhet enn aldersforskjell...🤔

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
carlberner1 skrev (4 timer siden):

Du kjenner en boomerang når du ser en.. :) Denne går jo RETT i fanget på deg: Hva kan han gjøre for at du tør våge deg..?

Jeg skal svare deg og innser jeg har laget meg et "problem" allerede. Hva jeg kan få fra henne som gjør at jeg våger? Egentlig hvasomhelst og det er ikke bra. Men hun kommenterer, vifter med øynene, kommer tassende ved godt og vel enhever anledning - og jeg ELSKER det og lurer veldig på hva jeg innbiller meg. Jeg kunne (rent biologisk) vært faren hennes og vi jobber samme sted et steinkast fra hverandre og begge er "opptatt". Skrekkblandet fryd i hverdagen! Hun fikk en flaske bobler til bursdagen sin, det skumleste jeg har gjort på lenge..

Være den som melder først noen ganger for eksempel? Hadde han vist noen tegn på interesse hadde jeg turt🤷‍♀️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...