Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over to år siden sendte jeg inn et avvik på en pasient som ikke fikk den nødvendige behandlingen vedkommende trengte. Grunnen til avviket var at pasienten mistet den nødvendigee bahandlingen vedkommede fikk, og istedet ble dopet ned med store megder medikamenter. 
Den gangen fikk jeg ingen tilbakemeldinger på avviket. Men de neste par årene har vært et mareritt for meg som ansatt.

Jeg har blitt nektet ferie (selv om jeg spurte flere mnd. i forveien, og det var utenfor vanlige ferieperioder.)

De har bevisst valgt å lage en dårlig turnus for meg (ikke innfridd et eneste ønske av de ønskene jeg hadde for ny turnus, og hadde bare to små ønsker.)De andre fikk innfridd sine ønsker.

De har nektet meg å ta syktbarn dag ( jeg tar ofte ikke flere en 1-2 dager i året).

De forsøkte å nekte meg å gå i begravelsen til min egen bestefar.

Setter møter besvisst på mine F1 dager, sånn at det blir vanskelig for meg å bli med på de. 

Svarer ikke når jeg sender forespørler om ting. 

Lager egne regler som kun gjelder for meg 😭

Etter to år var jeg så lei, så jeg lurte på hvor for de bhndlet meg sånn? Da ble dette avviket nevnt. Skjønner ikke hvorfor de har holdt på sånn i to år. De har gjort ting i livet mitt svært vanskelig de siste par årene 😭

Samtidig føler jeg mye av de de holder på med er vanskelig for meg å bevise, så jeg kan ikke klage på de og si jeg blir trakkasert p.g.a et avvik jeg skrev for to år siden.. 😢

Anonymkode: 36307...ec1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke nekte deg ferie og heller ikke nekte deg sykt barn dager.

Håper du finner en annen jobb

Anonymkode: c176e...8e9

• Liker 1
Skrevet

Hovedtillitsvalgt og verneombud. Nå.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det viser hvor mange syke sadister som jobber i norsk helsevesen når de angriper og mobber deg som er helsepersonell, etter å ha gjort alt korrekt et menneske med empati skal gjøre. 

Jeg er rett og slett vettskremt av å være avhengig nå av norske sykehus hvis eller når den tid kommer. Ser også i VG tidligere i dag at en viss politiker babler om at såkalte "ekstra bevilgninger" fremover kan man bare glemme, og artikkelen i VG var særlig rettet mot sykehusene. Han snakker i artikkelen som om helsevesenet er "tipp topp" når fakta er at den er uttarmet og eller okkupert av en del sadister.

Da det var pandemi, så var det ikke den jeg har redd for å få, men å måtte være avhengig av sykehus. De kaster ut folk som de har massakrert på operasjonsbordet innen neste dag, helt vill praksis. 

Utrolig trist å lese at du blir mobbet av disse sadistene, du må ikke la deg knekke. Nå er det dem som bør frykte deg. Slå tilbake i form av tillitsvalgt, verneombud og ellers stå på ditt. 

Det er dessverre mye rart som jobber i helsevesenet nå om dagen. Og det verste er at de kan gjemme seg bak byråkratiet mens folk blir skadet for livet. 

Anonymkode: 43e53...6b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (7 minutter siden):

Hovedtillitsvalgt og verneombud. Nå.

Hovedtillitsvalgte svarte meg at det var dumt å ta opp dette og lage mere konflikt. Verneombudet er bestevennen til sefen 😔 Jeg søker andre jobber, men ikke mye jobber her jeg bor. Og ikke mange som passer så godt med familielivet..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For over to år siden sendte jeg inn et avvik på en pasient som ikke fikk den nødvendige behandlingen vedkommende trengte. Grunnen til avviket var at pasienten mistet den nødvendigee bahandlingen vedkommede fikk, og istedet ble dopet ned med store megder medikamenter. 
Den gangen fikk jeg ingen tilbakemeldinger på avviket. Men de neste par årene har vært et mareritt for meg som ansatt.

Jeg har blitt nektet ferie (selv om jeg spurte flere mnd. i forveien, og det var utenfor vanlige ferieperioder.)

De har bevisst valgt å lage en dårlig turnus for meg (ikke innfridd et eneste ønske av de ønskene jeg hadde for ny turnus, og hadde bare to små ønsker.)De andre fikk innfridd sine ønsker.

De har nektet meg å ta syktbarn dag ( jeg tar ofte ikke flere en 1-2 dager i året).

Setter møter besvisst på mine F1 dager, sånn at det blir vanskelig for meg å bli med på de. 

Etter to år var jeg så lei, så jeg lurte på hvor for de bhndlet meg sånn? Da ble dette avviket nevnt. Skjønner ikke hvorfor de har holdt på sånn i to år. De har gjort ting i livet mitt svært vanskelig de siste par årene 😭

Samtidig føler jeg mye av de de holder på med er vanskelig for meg å bevise, så jeg kan ikke klage på de og si jeg blir trakkasert p.g.a et avvik jeg skrev for to år siden.. 😢

E-post til leder med kopi til tillitsvalgt og hovedtillitsvalgt og andre aktuelle personer, samt en kopi til din private e-post. Hvis du ikke er i en fagforening meld deg inn pronto. Ta opp det siste som har skjedd og henvis til tidligere avvisninger av ferie, sykt barn dager. Be om begrunnelse. De prøver seg sikkert på noe drit men du har faktisk en del rettigheter via arbeidsloven. 

Tar de kontakt med deg muntlig be om å få det de sier skriftlig. Hvis det ikke skjer, skriv opp et referat umiddelbart og send til dem der du henviser til tidligere samtale og still et oppfølgingsspørsmål. 

Gjør hver eneste minste lille ting etter boka. Selv om det er en løs regel eller andre slipper unna med det eller noe annet. De kommer til å prøve å snu alt til noe negativt. Dokumenter alt. Send til deg selv på e-post med ordbruk og klokkeslett. 

Jeg har vært i situasjonen og du må bare gjøre deg så vanskelig som mulig. Du kan be om å få ta opp dette med hovedtillitsvalgt alene først, uten at det spres, så du kan få det ut og spørre hva du burde gjøre. Kvalitet og lojalitet til tillitsvalgte varierer så fortsett å dokumentere alt uansett. 

Anonymkode: 72160...ce7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hovedtillitsvalgte svarte meg at det var dumt å ta opp dette og lage mere konflikt. Verneombudet er bestevennen til sefen 😔 Jeg søker andre jobber, men ikke mye jobber her jeg bor. Og ikke mange som passer så godt med familielivet..

Advokat. Og har du dét hovedtillitsvalgt da skriftlig? Hvis ikke send en e-post til dem der du tar det opp på en uskyldig måte men refererer til det de sa og spør om de virkelig syns det er best? Dette er for at de skal innrømme det skriftlig og du kan ta det med videre. 

Anonymkode: 72160...ce7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner. Små steder. Korrupt, gjennområtten organisasjon. Håper du finner deg en ny jobb!

Skrevet

Tillitsvalgt har rett.

Du bør se deg om etter andre jobber og ikke bruke nåværende arbeidsgiver som referanse. 

Anonymkode: 42d2f...cb9

Skrevet

Kan du søke internt over i andre stillinger? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Advokat, snakk først med advokaten i din fagforening.

Skrevet

Bytt arbeidsplass og meld fra om det du utsettes for til verneombudet

Anonymkode: 6c1fc...bc0

Skrevet

Det er helt hårreisende. Det hadde jeg meldt fra om høyere opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tillitsvalgt har rett.

Du bør se deg om etter andre jobber og ikke bruke nåværende arbeidsgiver som referanse. 

Selvfølgelig har ikke tillitsvalgt rett her. 

Ved å påstå at TS lager konflikt ved å ta det opp så gjør tillitsvalgt seg til medskyldig mobber og uegnet til å ivareta et slikt verv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...