Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ikke reagert.

Anonymkode: 56754...589

Ikke jeg heller..

Anonymkode: 840ff...3ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Overrreagerer jeg ? Han er 20. Kommer hjem fra ferien og rommet mitt er brukt. Han har vasket sengetøyet, men jeg merker at han har hatt besøk da er min hårbørste også brukt. Rommet mitt var låst i tillegg da jeg har en del private ting der og låser når jeg reiser. Nøkkel lå med andre nøkler. Han har gjort det en gang før og fått klar beskjed at det er ikke greit. 

Anonymkode: 0f5cb...0c4

Jeg har også barn som ikke respekterer mine grenser ang å ikke gå på rommet mitt. Jeg planlegger å få meg innstikklås og jeg skal ta med meg nøkkelen! Det kan jo være en løsning for deg også 👍

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Poenget her er ikke hvorvidt regelen til ts er urimelig eller ikke. Ser at mange har hengt seg opp i det, men vi alle har jo noen regler for våre barn, hjem og livet generelt, som andre ikke syns er viktig. Poenget er at 20-åringen vet at han ikke skal bruke ts sitt rom, men velger å gjøre det likevel. Da viser han at ts ikke stoler på at han ikke forholder seg til hennes regler, og viser respekt for ts sine grenser. Han kan jo åpenbart ikke være hjemme alene, så kanskje burde han da heller funnet seg sin egen bolig nå?

Anonymkode: b312d...f27

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta fra ham nøklene. Enten til hele huset, eller til bare soverommet. Forstår meg ikke helt på sånne problemstillinger som "svigermor valser inn uten å ringe på". Da må man låse døren, så er det problemet løst. 

Anonymkode: ad687...016

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så overrasket over alle svarene i tråden her med alle som ikke ser problemet. TS har satt ei grense, og til og med gjort den svært tydelig med å låse døra. Og ikke bare tråkker sønnen over grensa, men han går virkelig inn for å tråkke over grensa hennes ved å lete opp nøkkelen for å låse opp. Og det ser ikke folk problemet med.. Ikke sånne verdier jeg lærer min sønn ihvertfall. Et nei er et nei. Grenser skal respekteres. Så er det jo også det med verdien av å kunne ha tillit til hverandre. Jeg skjønner godt at du reagerer, ts.

Anonymkode: f8b94...789

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har da da to gutter. Sønn på 21 og stesønn på 28. Begge har da flyttet for flere år siden men overnatter noen ganger i blant selvom dem har egne hus i nærheten. Dem har da ligget i min halvdel av senga ett par ganger selv om dem har egne rom og senger her fortsatt. 

Usikker på hvorfor dem har gjort det,men synes det er koselig og et tegn på at dem er glad i meg. 

Skjedde Bla.en gang da jeg en periode var innlagt på sykehus og holdt på forsvinne ut i evigheten.

Men nå skal det ekstremt mye til for at jeg "reagerer" på ting.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er så overrasket over alle svarene i tråden her med alle som ikke ser problemet. TS har satt ei grense, og til og med gjort den svært tydelig med å låse døra. Og ikke bare tråkker sønnen over grensa, men han går virkelig inn for å tråkke over grensa hennes ved å lete opp nøkkelen for å låse opp. Og det ser ikke folk problemet med.. Ikke sånne verdier jeg lærer min sønn ihvertfall. Et nei er et nei. Grenser skal respekteres. Så er det jo også det med verdien av å kunne ha tillit til hverandre. Jeg skjønner godt at du reagerer, ts.

Samtidig viser det at folk reagerer forskjellig,  forskjellig regler osv.

Her har vi kun 3 soverom. Og har lånt bort vårt soverom flere ganger og jeg og gubben har tatt madrass på gulvet i stua, eller ungdommen soverom på gulvet og gjest tar senga.

Og da jeg og mannen var borte sa vi rett til ungdommen her, at en av dere tar soverommet vårt hvis dere får gjester, så tar gjestene deres rom. Bare husk å vask og skift sengetøy. 

Har heler aldri skjønt det med låste dører i hus. Det virker jo enda mer spennende å finne ut hva som er på innsiden og hva personene har å skjule. 

Men ja sønnen burde ja pratet med sin mor om dette, ja han har strekt grenser i forhold til hva mor liker. 

Anonymkode: 2b195...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, man skjønner jo hvorfor vi har den verden vi har når det ikke reageres på at grenser overtråkkes. 

Anonymkode: 1eedc...f98

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Beerbellygirl skrev (11 minutter siden):

Har da da to gutter. Sønn på 21 og stesønn på 28. Begge har da flyttet for flere år siden men overnatter noen ganger i blant selvom dem har egne hus i nærheten. Dem har da ligget i min halvdel av senga ett par ganger selv om dem har egne rom og senger her fortsatt. 

Usikker på hvorfor dem har gjort det,men synes det er koselig og et tegn på at dem er glad i meg. 

Skjedde Bla.en gang da jeg en periode var innlagt på sykehus og holdt på forsvinne ut i evigheten.

Men nå skal det ekstremt mye til for at jeg "reagerer" på ting.

Du sammenligner det at guttene dine sover i din seng for å være nær deg mens de tror du skal dø, med sønnen til ts som låser opp låste dører for å la med ligget sitt i større seng? 

Anonymkode: 32e84...a80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke at voksne sønner har noe i senga til foreldrene å gjøre.

Anonymkode: c547d...0ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han leter ikke opp etter nøklene..de henger der nøkkelen henger skriver ts

Anonymkode: 48901...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han leter ikke opp etter nøklene..de henger der nøkkelen henger skriver ts

Anonymkode: 48901...121

Går og henter nøkkelen da. Poenget er jo det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Overrreagerer jeg ? Han er 20. Kommer hjem fra ferien og rommet mitt er brukt. Han har vasket sengetøyet, men jeg merker at han har hatt besøk da er min hårbørste også brukt. Rommet mitt var låst i tillegg da jeg har en del private ting der og låser når jeg reiser. Nøkkel lå med andre nøkler. Han har gjort det en gang før og fått klar beskjed at det er ikke greit. 

Anonymkode: 0f5cb...0c4

Ja, jeg synes virkelig du overreagerer. Det er bare en seng og han har skiftet sengetøy!

Anonymkode: 23aa6...b9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes virkelig du overreagerer. Det er bare en seng og han har skiftet sengetøy!

Men når det er sagt, så er han jo 20 år, så det er vel på tide å flytte hjemmefra? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke reagert på det 

Anonymkode: f8e0a...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis har ts hatt en hunch på at sønnen kom til å sove i senga hennes enda hun har bedt ham la være. Ikke nok med det, han har tatt med overnattingsbesøk på rommet hennes - som dessuten har brukt hennes hygieneutstyr. 

Jeg kunne aldri ha drømt om å sove på en forelders soverom uten eksplisitt tillatelse. Faktisk, noens soverom i det hele tatt. Går du bare rundt og sover i alle senger du ser?

Anonymkode: 32e84...a80

Det er foreldre liksom, ikke hvem som helst sin seng 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du er overrasket over at folk svarer annerledes enn deg altså

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men når det er sagt, så er han jo 20 år, så det er vel på tide å flytte hjemmefra? 

Men herlighet hva er greien med å hive ut ungen så fort man kan. Går helt fint å bo hjemme som 20-åring 

• Liker 2
Skrevet

TS 

Er du er?

For om du ikke begynner å svare her inne vil du få 20 sider med mye rart og ny vri på ting etc .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ska en kaste alle ut.

Vi har en på 21 år boende hjemme. Han betaler 3000kr til oss, avtalen er at han fyller opp på boligsparing konto max sum i mnd, setter inn ca 3000 kr der  pluss 8000 kr inn på høyrentekonto, altså han har da inn 11.000 kr i mnd til bolig. For er det han sparer til å kunne kjøpe egen bolig. Må da være bedre da å kunne bo hjemme å spare opp. En å kaste ut og må ut med 13.000 kr plusssyrøm, nettleie osv og dermed ikke kunne spare noe pga boutgifter

Anonymkode: 2b195...2d4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...