Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et ikke-problem for meg når det kommer til høydeforskjell den veien. Verre for meg om det er snakk om at mannen er like høy eller nesten like høy som meg… 

Anonymkode: 2ca6e...b63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, tenker over min bror på 190 med sin kone på 150 hver gang de står ved siden av hverandre.
Har selv datet mellom 166-196 og synes 180 er perfekt for meg på 160. 

Mannen er litt for høy med sine 187… men det går over. Tenker ikke over det nå lenger:)

Anonymkode: fa532...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det spiller noen rolle. Vi er begge mer opptatt av andre kvaliteter hos partneren enn høyde. Jeg er 152 og mannen 189. Litt irriterende når han setter ting høyt i skapet hvor jeg ikke har sjans å nå det. Brødrene mine er ganske høye de også, slik at stor høydeforskjell har jeg vokst opp med og er sånn sett normalt for meg. Var visst noen gener fra morssiden som slo inn her. 

Anonymkode: 653b3...c89

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du har en mann du klaffer med, og så velger du å fokusere på noe så trivielt som høydeforskjell!!

Det er 38 cm høydeforskjell mellom min mor og min far. De har vært sammen i over 40 år…

Anonymkode: 3cc83...ccd

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker som regel ikke på høydeforskjell på par. 

Har bare pratet med en kortvokst og han var sammen med ei som ikke var kortvokst. Jeg var nok mer opptatt av å ikke fornærme han på noen måte enn høyden på paret. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på (Tinder) date med en mann som ikke hadde noe om høyden sin i profilen, som viste seg å være 1.95. Ganske svær generelt også. Ikke noe problem, men jeg skjønner hva du mener med at man føler seg som et lite barn. Jeg er over 30 cm lavere og veldig smal. 

Anonymkode: 87ca5...e4c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker høye menn så har ingenting i mot den høyde forskjellen. Dater lavere menn også selvsagt, så høyde er ikke en deal breaker

Du har jo han Hafþór Júlíus Björnsson og konen. Der er det vel nesten 50 cm forskjell.

Anonymkode: 568f3...61b

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 30 cm høyere enn meg. Jeg tror ikke vi noensinne har fått noen kommentarer på det (vært gift i 30 år) og jeg tenker ikke på det i det daglige. Vi merker det i grunnen mest når vi er på hotellrom med korte senger. Da må han ligge på diagonalen for å få plass, og vi spøker med at det er godt at jeg er kort, som da får plass i sengen selv om jeg ligger ved siden av ham.

Jeg har et par ganger stusset over hvor liten jeg må se ut, når han har gått ved siden av noen på min høyde og jeg har sett dem på avstand. Men set plager meg ikke, ingen tror at jeg er yngre enn jeg er av den grunn.

Anonymkode: d4f07...6be

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 23.02):

Høydeforskjellen utgjør over 30 cm. Problemet er at jeg føler meg så barnslig og liten ved siden av han. Anonymkode: 58bec...046

Gledelig mange gode svar her i mine øyne. Og så syns jeg du har et ess i ermet: høye hæler - hvis du trives på det og tær og føtter ikke lider. Og han har samme syn på det som meg 😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en skikkelig en veldig fin fyr som gir mye av seg selv og som får meg til å føle meg trygg og verdsatt. Likevel klarer jeg ikke helt å legge høydeforskjellen vår til side, noe jeg vet er overfladisk og teit. Jeg er en kvinne med reaktiv gjennomsnittlig høyde, mens han er veldig høy. Høydeforskjellen utgjør over 30 cm. Problemet er at jeg føler meg så barnslig og liten ved siden av han. Føler at folk ser på oss når vi går sammen. Føles også rart å snike meg innpå han for å gi en klem eller et kyss, da det nesten blir en klem av magen hans og at jeg aldri når opp for å kysse han. 
Noen som har erfaring med høydeforskjell i parforhold? Tenker dere over høydeforskjell når dere ser par i offentligheten? 

Anonymkode: 58bec...046

Enig med deg. «Alle» vil ha høye menn, for meg blir det bare rart. Tungt å ligge er det også (det kan være akkurat den mannen da, men.. ble nesten kvelt). 
nei- takke meg til 5-10 cm høyere. 

Anonymkode: 62de9...501

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker høye menn jeg , deilig å føle seg liten ved siden av . Lave menn derimot klarer jeg liksom ikke helt å bli interessert i , er vel en preferanse 🙈

Anonymkode: b51f3...64d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Liker høye menn jeg , deilig å føle seg liten ved siden av . Lave menn derimot klarer jeg liksom ikke helt å bli interessert i , er vel en preferanse 🙈

Nei det er evolusjonen. 

Anonymkode: 62fcf...7a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var faktisk 2-3 cm høyere enn eksen. Han er 1,65 og jeg er 1,67-isj. 

Jeg er nå sammen med en som er 1,75 og må si jeg foretrekker det. Ikke er han for høy heller. 

• Liker 1
Skrevet

Man lar da ikke en god mann gå pga høyden, enten det er sånn eller slik, om man er over 14 år! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en skikkelig en veldig fin fyr som gir mye av seg selv og som får meg til å føle meg trygg og verdsatt. Likevel klarer jeg ikke helt å legge høydeforskjellen vår til side, noe jeg vet er overfladisk og teit. Jeg er en kvinne med reaktiv gjennomsnittlig høyde, mens han er veldig høy. Høydeforskjellen utgjør over 30 cm. Problemet er at jeg føler meg så barnslig og liten ved siden av han. Føler at folk ser på oss når vi går sammen. Føles også rart å snike meg innpå han for å gi en klem eller et kyss, da det nesten blir en klem av magen hans og at jeg aldri når opp for å kysse han. 
Noen som har erfaring med høydeforskjell i parforhold? Tenker dere over høydeforskjell når dere ser par i offentligheten? 

Anonymkode: 58bec...046

Nei. Hallo. Ikke tenk på det.

Min kjæreste er 18 år yngre enn meg. Jeg var livredd for at det skal lyse lang vei. Men nå tenker jeg ikke over det, vi har det godt sammen. Og ingen har reagert på det. 

Anonymkode: e8287...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Trodde jeg også bare ønsket høye. Men er sååååå mange brae menn som er lav. 

Anonymkode: e8287...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt at denne tråden ikke ble overfylt av menn som påstår at damer kun skal ha menn på 190+…

Anonymkode: fa532...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg et 161 og mannen er 197. Jeg skjønner hva du sier, når vi går forbi butikkvinduer og jeg ser refleksjonen av oss, så føler jeg at det ser litt teit ut. Men så syns jeg det er kjempekoselig på hjemmebane. Også elsker vi hverandre, så det at det ser litt teit ut fra utsiden er virkelig det jeg tenker minst på i forholdet vårt. Du blir nok vandt til det!

Anonymkode: 46f6f...1e0

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (På 19.4.2026 den 10.33):

Høyden barna får er ikke nødvendigvis en blanding av foreldrenes høyde. 

Eh, jo. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sticker skrev (40 minutter siden):

Eh, jo. 

Eh, nei.

Barna til ei på 160 cm og en 190 cm blir ikke nødvendigvis 175 cm. Barnet kan bli 160, 175, 190 eller noe helt annet.

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...