Gå til innhold

Høydeforskjell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dater en skikkelig en veldig fin fyr som gir mye av seg selv og som får meg til å føle meg trygg og verdsatt. Likevel klarer jeg ikke helt å legge høydeforskjellen vår til side, noe jeg vet er overfladisk og teit. Jeg er en kvinne med reaktiv gjennomsnittlig høyde, mens han er veldig høy. Høydeforskjellen utgjør over 30 cm. Problemet er at jeg føler meg så barnslig og liten ved siden av han. Føler at folk ser på oss når vi går sammen. Føles også rart å snike meg innpå han for å gi en klem eller et kyss, da det nesten blir en klem av magen hans og at jeg aldri når opp for å kysse han. 
Noen som har erfaring med høydeforskjell i parforhold? Tenker dere over høydeforskjell når dere ser par i offentligheten? 

Anonymkode: 58bec...046

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det motsatt av dette. Jeg er lav, og elsket høye menn. Var redd typen skulle bli for lav for meg, bare 15 cm. forskjell. Men det er noe som går over. Ikke tenk så mye på det. Dere finner en dynamikk som passer dere. 

Anonymkode: 7c1b2...d99

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er 35 cm forskjell på samboer og meg. Jeg har aldri tenkt kjempemye på det, men ved klemming/omfavnelser så må jeg jo helst holde rundt livet hans. De største  utfordringene er faktisk noen sex-stillinger,  men det er jo heller ikke et problem.

Anonymkode: bdc73...7d4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

30 cm forskjell her, kunne virkelig ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 854e1...a79

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spiller da over hodet ingen rolle. Ikke tenk i de baner,bruk heller energi på kjærligheten. 

Selv har jeg bare hatt jenter på 175-182. Hadde nok følt meg litt vel mye "pappa" om jeg var sammen med noen under 170.

Anonymkode: 4ab90...c06

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker ikke at menn er veldig mye høyere enn meg.

Jeg er 172 cm og tenker at 180 - 185 cm er passende høyde på partner.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg foretrekker å date folk som er cirka like høy som meg. Da kan vi også bruke hverandres klær.

Anonymkode: cfc2b...0e2

• Hjerte 1
Skrevet

Det må du finne ut av selv. 
Jeg synes det blir litt rart med damer som er mer enn sånn 15cm lavere enn meg

Anonymkode: 77f08...945

Skrevet

En vanesak, tenker jeg.

Anonymkode: 36c46...9eb

• Liker 1
Skrevet

Tenk på fordelen med at det jevner seg ut litt, så får dere trolig ikke lave knøttebarn.

Anonymkode: a171d...b91

Skrevet

Hehe for meg høres 15-30 cm forskjell fantastisk ut. Helst faktisk 20-40 cm forskjell. Skikkelig turn on med stor høydeforskjell og størrelsesforskjell generelt ( muskler og bredde, ikke fett altså) elsker å føle meg liten med menn. Men jeg skjønner vi er forskjellige sånn sett. 

Anonymkode: 57b25...8b3

Skrevet

Er nok mange par som har stor høydeforskjell, og det er nok ikke så mange utenforstående som bryr seg om det. 

En kollega av meg er høyere enn sin mann, og hun synes det var litt kjedelig i starten men nå tenker hun ikke over det. Nå er hun ikke 30 cm høyere enn han, men rundt 5 cm. 

Anonymkode: b74d1...e20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenk på fordelen med at det jevner seg ut litt, så får dere trolig ikke lave knøttebarn.

Anonymkode: a171d...b91

Høyden barna får er ikke nødvendigvis en blanding av foreldrenes høyde. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 157 og var samboer med en mann som er 192. Jeg tenkte noen ganger at det sikkert så ganske teit ut, men det gikk over. Tror ingen andre tenkte veldig mye over det. 

Anonymkode: 45d05...576

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet. Mannen min er over 50 cm høyere enn meg, kan ikke skjønne at det skal være noe som helst negativt. Syns det er koselig jeg. 

Anonymkode: 32716...420

• Liker 3
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (46 minutter siden):

Høyden barna får er ikke nødvendigvis en blanding av foreldrenes høyde. 

Enig med deg. Jeg har en bror som er over 20 cm høyere enn både mamma og pappa. 😂 Selv jeg, kvinne, er høyere enn dem, men nå er jeg over gjennomsnittet for kvinner. ☺️

Anonymkode: 90bca...b3f

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste som var 45 cm høyere enn meg. Og syntes det gikk bra. Men foretrekker maks 15 cm høyere, så jeg tar gjerne en lav mann. Men man bestemmer jo ikke hvem man forelsker seg i, og høyde bør jo ikke være en grunn til å avslutte.

Anonymkode: 917b1...860

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen som har erfaring med høydeforskjell i parforhold? Tenker dere over høydeforskjell når dere ser par i offentligheten? 

Anonymkode: 58bec...046

Nei det tenker vi ikke over. 
Hun tiltrekkes menn som er «større» og jeg tiltrekkes damer som er «mindre».

Anonymkode: a2870...c1c

Skrevet

Høyde er virkelig en av de tingene som ikke har noe å si i det store og det hele. Man kan ha preferanser i teorien, men høyde er en ting som absolutt ikke bør være en deal breaker. 

Anonymkode: fcf0f...00b

Skrevet

Bryr meg ikke så mye om høyde, men foretrekker en høyere partner mest pga jeg er 1,65 så lavere enn meg er jo veldig lavt. Alt fra 1,70-1,90 er egentlig fint. 
Er andre kvaliteter som er mye viktigere for meg enn høyde. 

Anonymkode: 72a69...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...