Grønnsaksvaffel Skrevet 23 timer siden #21 Skrevet 23 timer siden Det er viktig å tolke alle kommentarer i verste mening ellers risikerer man å ha det hyggelig. 6 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #22 Skrevet 23 timer siden Hun mener det nok godt og prøver å bruke det som samtaleemne. Men jeg er enig med de andre, til mer hun øvelseskjører der dere skal til rimeligere blir lappen. Min 18 åring tok den nylig og det var litt kjasete at han alltid skulle kjøre selv de svippturene, men der er heldigvis bare en kort periode Anonymkode: 747c4...72d
Raven.Writingdesk Skrevet 23 timer siden #23 Skrevet 23 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (41 minutter siden): Det er viktig å tolke alle kommentarer i verste mening ellers risikerer man å ha det hyggelig. Å fortelle noen som aldri har spurt deg, hvordan du mener de bør leve livene sine annerledes enn hva de allerede gjør, - er svært sjeldent noe positivt. Det er på sitt beste dumskap og uvitenhet. ordinær folkeskikk tilsier at slikt gjør man bare ikke. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 22 timer siden #24 Skrevet 22 timer siden Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden): Å fortelle noen som aldri har spurt deg, hvordan du mener de bør leve livene sine annerledes enn hva de allerede gjør, - er svært sjeldent noe positivt. Det er på sitt beste dumskap og uvitenhet. ordinær folkeskikk tilsier at slikt gjør man bare ikke. Å tolke kommentarene i hi som at kollegaene forteller hvordan ts skal leve livet sitt er et veldig godt eksempel på å tolke kommentarene i verste mening. Takk. 4
NiceOrNothing Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden Karnanna skrev (1 time siden): Nysgjerrig på hva da? Har kollegaen virkelig et så kjedelig liv at det hun tenker mye på er hvor mye denne datteren øvelseskjører? 🤣 Enig . Dessuten er «bare nysgjerrig « , oftest et symptom på et kjedelig liv selv . En uting å komme med råd eller innspill til andres privatliv ( med mindre man blir spurt ) . 1
Raven.Writingdesk Skrevet 22 timer siden #26 Skrevet 22 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (18 minutter siden): Å tolke kommentarene i hi som at kollegaene forteller hvordan ts skal leve livet sitt er et veldig godt eksempel på å tolke kommentarene i verste mening. Takk. Det er jo nøyaktig det kollegaen gjør, TS ba aldri om råd fra kollegaen om hvor mye, når eller hvordan hun skal øvelseskjøre med datteren. Det er ett eksempel på å fortelle noen hva de bør gjøre uten at de noensinne ba om den type tilbakemelding. 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden): Det er jo nøyaktig det kollegaen gjør, TS ba aldri om råd fra kollegaen om hvor mye, når eller hvordan hun skal øvelseskjøre med datteren. Det er ett eksempel på å fortelle noen hva de bør gjøre uten at de noensinne ba om den type tilbakemelding. Nei, det er ikke nøyaktig det kollegaen gjør. Du tolker det på den måten. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke nøyaktig det kollegaen gjør. Du tolker det på den måten. Det er mye i livet man kanskje burde gjøre, som er smart å gjøre eller fornuftig. Sove mer, trene mer, spise sundt, spare penger, lære ting osv osv. dette er selvsagt. Også er livet slik at vi prioriterer ulikt. Ingen (heller ikke TS) har ikke skjønt at man sparer penger på å øvelseskjøre fremfor å betale kjøretimer. TS skjønner også selv at hvis datteren har sertifikat så trenger ikke TS å hente. Tror du denne informasjonen var revolusjonerende for TS? Hun trenger å bli fortalt at hvis datteren har sertifikat så kan datteren kjøre bil selv? Det er selvsagt. Venninnen forteller ikke TS noe nytt. Å fortelle noen slike selvsagte ting handler ikke om å opplyse dem om noe de selv ikke visste fra før av. De har valgt å prioritere annerledes. Det er derfor de ikke gjør denne tingen. Så lenge den prioriteringen ikke utgjør en så stor ulempe og belastning for den det gjelder at de sitter å klager og akker og uffer seg, så er det helt unødvendig å opplyse folk om selvsagte ting. Du er kanskje typen som forteller uoppfordret hva du mener andre bør gjøre i sitt liv, for meg er det helt utenkelig med mindre de altså selv påpeker at dette utgjør ett stort problem for dem og jeg genuint tror jeg har en løsning de ikke kjenner til eller var klar over. Så: Vi får bare være enig om å være uenig. 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Det er mye i livet man kanskje burde gjøre, som er smart å gjøre eller fornuftig. Sove mer, trene mer, spise sundt, spare penger, lære ting osv osv. dette er selvsagt. Også er livet slik at vi prioriterer ulikt. Ingen (heller ikke TS) har ikke skjønt at man sparer penger på å øvelseskjøre fremfor å betale kjøretimer. TS skjønner også selv at hvis datteren har sertifikat så trenger ikke TS å hente. Tror du denne informasjonen var revolusjonerende for TS? Hun trenger å bli fortalt at hvis datteren har sertifikat så kan datteren kjøre bil selv? Det er selvsagt. Venninnen forteller ikke TS noe nytt. Å fortelle noen slike selvsagte ting handler ikke om å opplyse dem om noe de selv ikke visste fra før av. De har valgt å prioritere annerledes. Det er derfor de ikke gjør denne tingen. Så lenge den prioriteringen ikke utgjør en så stor ulempe og belastning for den det gjelder at de sitter å klager og akker og uffer seg, så er det helt unødvendig å opplyse folk om selvsagte ting. Du er kanskje typen som forteller uoppfordret hva du mener andre bør gjøre i sitt liv, for meg er det helt utenkelig med mindre de altså selv påpeker at dette utgjør ett stort problem for dem og jeg genuint tror jeg har en løsning de ikke kjenner til eller var klar over. Så: Vi får bare være enig om å være uenig. Ja, jeg kommer aldri til å tolke slike kommentarer som å fortelle noen hvordan de skal leve livet sitt - jeg ønsker virkelig ikke å bli en person som tolker alt i verste mening. Hersketeknikk din gidder jeg ikke kommentere mer enn dette.
Raven.Writingdesk Skrevet 21 timer siden #30 Skrevet 21 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Ja, jeg kommer aldri til å tolke slike kommentarer som å fortelle noen hvordan de skal leve livet sitt - jeg ønsker virkelig ikke å bli en person som tolker alt i verste mening. Hersketeknikk din gidder jeg ikke kommentere mer enn dette. Morsomt at du sier du ikke tolker ting i verste mening og tolker innlegget mitt som hersketeknikk. Det var dagens største selvmotsigelse, noen ganger henger ikke teori og praksis sammen 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #31 Skrevet 21 timer siden Hun er litt dust, dette er åpenbart ikke ønsket og hun bare blander seg. Det er helt greit å si «Ja, skjønt at du mener det» med et smil som et signal om at du synes det er masete og oppleves som litt innpakket kritikk. Da sier du det på en måte som lar dere begge komme unna dette uten å fremstå veldig kjipe. Så finnes det enormt mange større synder enn dette, og jeg hadde ikke lagt så mye i det. Et litt slitsomt vesen som har lite å skravle om og neppe mener det særlig vondt. Anonymkode: a7580...5cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Skrevet 21 timer siden Jeg forstår ikke hvorfor du reagerer så sterkt på slike kommentarer. Det er selvsagt lurt at en som snart skal kjære opp øvelseskjører mye. For meg hadde en slik kommentar vært som å høre at jeg burde se en tv-serie eller prøve en restaurant. Ville ikke tolket det som invaderende, uønskede råd eller frekt. Bare vanlig småprat. Anonymkode: bbbad...475 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Skrevet 21 timer siden Karnanna skrev (1 time siden): Jeg er ikke så veldig opptatt av hvor ofte mine kollegaers barn øvelseskjører. Hvis det virker overlegent så vet ikke jeg. Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at når du sier "jeg ville aldri" så høres det ut som du tenker at du er bedre enn andre. Mulig jeg misforsto her og da beklager jeg, men du bør ikke formulere deg slik. Anonymkode: 89659...918
Grønnsaksvaffel Skrevet 21 timer siden #35 Skrevet 21 timer siden (endret) Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden): Morsomt at du sier du ikke tolker ting i verste mening og tolker innlegget mitt som hersketeknikk. Det var dagens største selvmotsigelse, noen ganger henger ikke teori og praksis sammen Ikke innlegget, men setningen: "Du er kanskje typen som forteller uoppfordret hva du mener andre bør gjøre i sitt liv". Og selvsagt innlegget jeg siterer nå. Det er forskjell på hvordan jeg tolker folk irl og anonyme bruker på kg. Endret 21 timer siden av Grønnsaksvaffel
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Skrevet 21 timer siden Dette er ikke nødvendigvis ment negativt. Har du dårlig samvittighet, kanskje, siden du tar kommentarene så ille opp? Uansett, så er det slik dere gjør det, og prøv å ikke tenke for mye. Anonymkode: 0bc57...4db
Raven.Writingdesk Skrevet 20 timer siden #37 Skrevet 20 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (50 minutter siden): Ikke innlegget, men setningen: "Du er kanskje typen som forteller uoppfordret hva du mener andre bør gjøre i sitt liv". Og selvsagt innlegget jeg siterer nå. Det er forskjell på hvordan jeg tolker folk irl og anonyme bruker på kg. Ditt fokus er slik jeg ser det at du mener TS ikke skal tolke slike kommenterer negativt. Mitt fokus er at TS allerede stusser ved dette og jeg ønsker å validere henne fremfor å belære henne. Hun har lov til å reagere og årsaken til at hun (og flere) reagerer er fordi en ikke praktiserer denne type kommunikasjon selv fordi en skjønner at det er sosialt klønete. Når du mener TS gjør feil i å tolke det negativt spør jeg deg om du kunne sagt tilsvarende selv. At du oppfatter det som hersketeknikk er igjen en tolkning. For spørsmålet er legitimt; - kunne du sagt tilsvarende selv?
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #38 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min datter er 18 år og har ikke førerkort. Jeg har ikke råd til å betale alt, så hun må jobbe litt og sparer før hun kjører opp. Det er også veldig lite øvelseskjørin pga hun går skole, jobber og spiller håndball. Men vi stresser ikke. Hun tar buss, godt busstilbud her, eller jeg kjører av og til. Hun har også venninner med førerkort som hun sitter på til. Men så er det kommentar fra en kollega. Hvis hun spørr hva jeg skal i kveld . Jeg svarer at jeg skal trene og hente datter etter trening, så sier hun: hadde sluppet det hvis hun hadde førerkort, fortsatt lite øvelseskjøring eller? Eller vi kan sitte å snakke om været eller film og hun plutselig sier: Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Er det vanlig å kommentere andres liv sånn? Og hva bør jeg svare? Anonymkode: a7764...57c Spør direkte hva hun mener er rart med det, så må hun forklare seg. Hva folk skal bry seg med. Anonymkode: 1bfc3...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #39 Skrevet 20 timer siden Spør om hun vil sponse eller stiller seg til disposisjon. Anonymkode: 5b087...c32
Grønnsaksvaffel Skrevet 20 timer siden #40 Skrevet 20 timer siden (endret) Raven.Writingdesk skrev (37 minutter siden): Ditt fokus er slik jeg ser det at du mener TS ikke skal tolke slike kommenterer negativt. Mitt fokus er at TS allerede stusser ved dette og jeg ønsker å validere henne fremfor å belære henne. Hun har lov til å reagere og årsaken til at hun (og flere) reagerer er fordi en ikke praktiserer denne type kommunikasjon selv fordi en skjønner at det er sosialt klønete. Når du mener TS gjør feil i å tolke det negativt spør jeg deg om du kunne sagt tilsvarende selv. At du oppfatter det som hersketeknikk er igjen en tolkning. For spørsmålet er legitimt; - kunne du sagt tilsvarende selv? Ingen av mine kollegaer har barn i "lappen-alderen". Men nei, jeg sitter helt musestille på hjørnet i frykt for å fornærme slike som deg og ts. Endret 20 timer siden av Grønnsaksvaffel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå