AnonymBruker Skrevet i går, 05:45 #1 Skrevet i går, 05:45 Min datter er 18 år og har ikke førerkort. Jeg har ikke råd til å betale alt, så hun må jobbe litt og sparer før hun kjører opp. Det er også veldig lite øvelseskjørin pga hun går skole, jobber og spiller håndball. Men vi stresser ikke. Hun tar buss, godt busstilbud her, eller jeg kjører av og til. Hun har også venninner med førerkort som hun sitter på til. Men så er det kommentar fra en kollega. Hvis hun spørr hva jeg skal i kveld . Jeg svarer at jeg skal trene og hente datter etter trening, så sier hun: hadde sluppet det hvis hun hadde førerkort, fortsatt lite øvelseskjøring eller? Eller vi kan sitte å snakke om været eller film og hun plutselig sier: Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Er det vanlig å kommentere andres liv sånn? Og hva bør jeg svare? Anonymkode: a7764...57c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:47 #2 Skrevet i går, 05:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min datter er 18 år og har ikke førerkort. Jeg har ikke råd til å betale alt, så hun må jobbe litt og sparer før hun kjører opp. Det er også veldig lite øvelseskjørin pga hun går skole, jobber og spiller håndball. Men vi stresser ikke. Hun tar buss, godt busstilbud her, eller jeg kjører av og til. Hun har også venninner med førerkort som hun sitter på til. Men så er det kommentar fra en kollega. Hvis hun spørr hva jeg skal i kveld . Jeg svarer at jeg skal trene og hente datter etter trening, så sier hun: hadde sluppet det hvis hun hadde førerkort, fortsatt lite øvelseskjøring eller? Eller vi kan sitte å snakke om været eller film og hun plutselig sier: Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Er det vanlig å kommentere andres liv sånn? Og hva bør jeg svare? Anonymkode: a7764...57c Meh, bare drit i det. Men kan ikke datteren din øvelseskjøre frem og tilbake på trening?! Anonymkode: 4e56c...965 10 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:23 #3 Skrevet i går, 06:23 Nei, det er ikke vanlig. Det er ikke noe jeg ville brydd meg så mye om, heller tenkt at vedkommende er litt merkelig. Anonymkode: 82f5b...31a 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 #4 Skrevet i går, 06:37 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Meh, bare drit i det. Men kan ikke datteren din øvelseskjøre frem og tilbake på trening?! Anonymkode: 4e56c...965 Hun gjør det av og til Men jeg forteller ikke kollega om hvert minutt vi øvelseskjøre Anonymkode: a7764...57c 1
Knocks Skrevet i går, 06:37 #5 Skrevet i går, 06:37 Kanskje bare svare: " ja du har sagt det flere ganger nå." 10
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Uvanlig er det vel ikke, men det høres nesten ut som du kjører mer enn hun som trenger mengdetreningen. Anonymkode: 1be91...161 7
Daria Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Hun prøver å vise interesse siden du tydeligvis har fortalt at hun øvelseskjører? Alle sier ting dom kan komme litt feil ut og/eller oppfattes som litt pussig innimellom, jeg synes ikke dette var så mye å henge seg opp i. 8 1
Karnanna Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Jeg hadde aldri kommentert slik som din kollega. Hvor mye du lar datteren din øvelseskjøre hadde jeg ikke tenkt over i det hele tatt. Merkelig å bry seg om slike detaljer i kollegaers liv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Hun burde øvelseskjøre mest mulig, så blir det ikke så dyrt å ta lappen. Anonymkode: 65170...64e 1 1
NiceOrNothing Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter er 18 år og har ikke førerkort. Jeg har ikke råd til å betale alt, så hun må jobbe litt og sparer før hun kjører opp. Det er også veldig lite øvelseskjørin pga hun går skole, jobber og spiller håndball. Men vi stresser ikke. Hun tar buss, godt busstilbud her, eller jeg kjører av og til. Hun har også venninner med førerkort som hun sitter på til. Men så er det kommentar fra en kollega. Hvis hun spørr hva jeg skal i kveld . Jeg svarer at jeg skal trene og hente datter etter trening, så sier hun: hadde sluppet det hvis hun hadde førerkort, fortsatt lite øvelseskjøring eller? Eller vi kan sitte å snakke om været eller film og hun plutselig sier: Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Er det vanlig å kommentere andres liv sånn? Og hva bør jeg svare? Anonymkode: a7764...57c Nei det er ikke vanlig , har en sånn kollega selv . Jeg tilskriver det at de har et kjedelig liv selv evnt er bedrevitere / uten sosiale antenner. Bare å svare de uanstrengt og hyggelig . ( eks dette er jo bare en kort fase i livet, vi øver når vi har tid ) 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Det er faktisk litt rart. Førerkortet koster mye mindre jo mer man har øvd og jo bedre man er blitt på å kjøre. Når du henter henne på trening er det perfekt tidspunkt at hun kjører hjem. Fra mine far 16 år har de øvelseskjørt i hente- og bringesituasjoner. Og så kjører de selv mopedbiler og UTV så de får mengdetrening. Anonymkode: e5b2a...929 2
Kometen Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Førerkort er en del av allmennutdanningen og noe du bør prioritere å hjelpe henne med mens hun bor hjemme. Greit at du ikke har råd til å betale alt, men lærekjøring får dere til om det er vilje.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun burde øvelseskjøre mest mulig, så blir det ikke så dyrt å ta lappen. Anonymkode: 65170...64e Dette tenker jeg at ts og datteren er fullt klar over selv. Ts har hverken bedt deg eller kollegaen om deres mening/råd angående dette. Anonymkode: 82f5b...31a 5 4
Raven.Writingdesk Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter er 18 år og har ikke førerkort. Jeg har ikke råd til å betale alt, så hun må jobbe litt og sparer før hun kjører opp. Det er også veldig lite øvelseskjørin pga hun går skole, jobber og spiller håndball. Men vi stresser ikke. Hun tar buss, godt busstilbud her, eller jeg kjører av og til. Hun har også venninner med førerkort som hun sitter på til. Men så er det kommentar fra en kollega. Hvis hun spørr hva jeg skal i kveld . Jeg svarer at jeg skal trene og hente datter etter trening, så sier hun: hadde sluppet det hvis hun hadde førerkort, fortsatt lite øvelseskjøring eller? Eller vi kan sitte å snakke om været eller film og hun plutselig sier: Det er så rart at datteren din ikke øvelseskjøringer mer Er det vanlig å kommentere andres liv sånn? Og hva bør jeg svare? Anonymkode: a7764...57c Herregud så unødvendig av kollegaen din. Dette er en form for hakking. Med mindre dere bor i gokk om man er helt avheng av bil som transportmiddel så er det virkelig ikke unormalt, nei. Jeg ville svart: før var det kanskje mer vanlig at alle tok førerkort som 18 åring men dette er i endring og i dag er der veldig vanlig at mange kjører opp senere, spesielt jenter som bor i storbyen. Hun kunne sikkert tatt buss men jeg er så glad i jenta mi at jeg synes det er bare koselig å hente henne jeg, det kommer tidsnok den tiden hun henter meg og det har jeg det virkelig ikke travelt med - Når kollegaen din vender tilbake til dette etter en slik avklaring som den over ville jeg ha svart: ja jeg har forstått at dette er noe du går å tenker på, hvorfor tror du dette er så viktig for deg egentlig? her er litt statistikk fra AI du kan fortelle kollegaen din : Færre 18-åringer: En betydelig lavere andel jenter tar lappen det året de fyller 18 sammenlignet med gutter. I Oslo-området tar for eksempel bare 15,5 % av jentene lappen som 18-åringer, mens 33 % av guttene gjør det samme. Lengre ungdomstid: Forskere peker på at jenter ofte har en "forlenget ungdomstid" med mer studier og reising, noe som fører til at de utsetter førerkortet til de er i 20-årene eller senere. By vs. land: Jenter i byer venter i snitt betydelig lenger enn jenter på bygda. I distriktene er det mer vanlig at begge kjønn tar lappen så snart de fyller 18 på grunn av manglende kollektivtilbud. 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Mulig venninnen din bare er nysgjerrig? Ser du skriver at hun av og til øvelseskjører til og fra trening, er det noe grunn til at hun ikke kjører hver gang dere skal noen plass? Startet selv å øvelseskjøre den dagen jeg ble 16, hadde noen turer som kun var ment for øving i starten, etter dette var det alltid jeg som kjørte frem til jeg tok lappen som 18 åring. Regner med det blir slik når vi snart har en 16 åring i hus, mengdetrening er gull verdt før de skal ut i trafikken på egenhand. Anonymkode: 3c6a3...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden Karnanna skrev (5 minutter siden): Jeg hadde aldri kommentert slik som din kollega. Hvor mye du lar datteren din øvelseskjøre hadde jeg ikke tenkt over i det hele tatt. Merkelig å bry seg om slike detaljer i kollegaers liv. "Jeg hadde aldri"... folk er forskjellige. Noen ganger kommer ting skeivt ut. Å sammenlikne seg selv for å vise at man aldri ville gjort x eller y, virker nesten litt overlegent Anonymkode: 89659...918 1
Karnanna Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mulig venninnen din bare er nysgjerrig? Ser du skriver at hun av og til øvelseskjører til og fra trening, er det noe grunn til at hun ikke kjører hver gang dere skal noen plass? Startet selv å øvelseskjøre den dagen jeg ble 16, hadde noen turer som kun var ment for øving i starten, etter dette var det alltid jeg som kjørte frem til jeg tok lappen som 18 åring. Regner med det blir slik når vi snart har en 16 åring i hus, mengdetrening er gull verdt før de skal ut i trafikken på egenhand. Anonymkode: 3c6a3...cd0 Nysgjerrig på hva da? Har kollegaen virkelig et så kjedelig liv at det hun tenker mye på er hvor mye denne datteren øvelseskjører? 🤣 2 1
Karnanna Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Just now, AnonymBruker said: "Jeg hadde aldri"... folk er forskjellige. Noen ganger kommer ting skeivt ut. Å sammenlikne seg selv for å vise at man aldri ville gjort x eller y, virker nesten litt overlegent Anonymkode: 89659...918 Jeg er ikke så veldig opptatt av hvor ofte mine kollegaers barn øvelseskjører. Hvis det virker overlegent så vet ikke jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mulig venninnen din bare er nysgjerrig? Ser du skriver at hun av og til øvelseskjører til og fra trening, er det noe grunn til at hun ikke kjører hver gang dere skal noen plass? Startet selv å øvelseskjøre den dagen jeg ble 16, hadde noen turer som kun var ment for øving i starten, etter dette var det alltid jeg som kjørte frem til jeg tok lappen som 18 åring. Regner med det blir slik når vi snart har en 16 åring i hus, mengdetrening er gull verdt før de skal ut i trafikken på egenhand. Anonymkode: 3c6a3...cd0 Fint, men jeg tror ikke ts er fryktelig interessert i hvor mye du øvelseskjørte eller hva dine planer for ditt barn er. Anonymkode: 82f5b...31a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Jeg hadde aldri"... folk er forskjellige. Noen ganger kommer ting skeivt ut. Å sammenlikne seg selv for å vise at man aldri ville gjort x eller y, virker nesten litt overlegent Anonymkode: 89659...918 Virker mer nedlatende å fortelle ts at det er viktig å øvelseskjøre, som om man antar at hun ikke forstår det selv. Anonymkode: 82f5b...31a 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå