Gå til innhold

Hvor kaster du bæsjeposene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke greit å kaste i andres dunker. Ta det med hjem eller i en offentlig dunk 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min er 38.5 kg. 

Jeg plukker opp bæsjen, knyter posen(e) , pakker posen(e) i Lomma og kaster posen(e) hjemme. Skulle jeg gå forbi en offentlig søppelboks så kan jeg kaste den der, men det ville _aldri_ falt meg inn å kaste den i noen andre sin private boks. 

Jeg kan faktisk ikke forstå at det skal være en greie å kaste posen i en privat dunk. Hvorfor er det greit? Man kaster da ikke annet søppel i naboene sine dunker så hvorfor skal man da kaste hundeposer i de? Ubegripelig logikk. 

Anonymkode: ce106...591

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er veldig allergisk og KAN ikke rengjøre det.

Anonymkode: 02ab6...dd7

Bullshit. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde jeg funnet ut at det var deg, hadde jeg dradd jeg til deg og slengt den inn i hagen gangen din. Om du med ditt ego hadde åpnet munnen skulle du fått kraftig svar. BRING IT ON. 

Anonymkode: c882d...e38

Hva skulle du sagt? Det er jo ingenting du kan si, med loven i hånd, som gir deg lov til å kaste i private dunker? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det i dobbel pose og i lomma, kaster det når jeg kommer hjem eller til offentlig søppelkasse.

Men når det er sagt ville jeg aldri reagert på om noen hadde puttet en godt knyttet pose i dunken vår, bruker den liksom ikke til noe annet enn søppel, så ser ikke helt problemet. Syns i grunn det er rimelig hysterisk å reagere på det. 

Anonymkode: 053c4...b2b

• Liker 3
Skrevet

Jeg kaster ikke i private søppeldunker uten å ha avklart det med de som bor der først. På våre faste ruter har vi altså avtale med noen faste langs veien om at det er OK. Hvis jeg er på mer ukjente steder tar jeg posen med meg og kaster når jeg finner en offentlig søppeldunk eller kommer til oppholdsstedets søppeldunk.  

På mer øde steder bruker jeg posen som "hanske" og kaster bæsjen inni et tett kratt eller under/innimellom noen steiner. Ofte er det stort sett bare jeg som går der, men jeg liker ikke å tråkke i hundebæsj fra egen hund heller. Posen vrenger jeg, knyter og tar med hjem. 

Som hundeeier gjennom en mannsalder har jeg et lite anstrengt forhold til hundebæsj så folk må gjerne bruke min dunk hvis de vil og det minner meg på at jeg burde få tak i et klistremerke til restavfallsdunken min som sier at det er greit å kaste posen der. Bor man rett ved et mye brukt turområde kan det kanskje bli i overkant mange bæsjeposer, men da tror jeg at jeg hadde satt en egen dunk med et skilt/en lapp på og en solid pose oppi, med beskjed om at den gjerne kan brukes i stedet for restavfallsdunken. Da slipper man i hvert fall (kanskje) både mange poser løst i restavfallsdunken og mange "gjenglemte" poser i nabolaget. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er min søppel, jeg tar den med hjem. Jeg bærer den litt i ene hånda. Så litt i andre. Det er ikke vanskelig. Så late og slappe kan vi ikke tillate oss å være at vi ikke kan bære posen hjem. 

Anonymkode: ca515...285

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Legg det i min dunk så kommer jeg og tømmer sur melk i din dunk! 

Anonymkode: 4691b...f5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten i offentlige eller hjem i egen dunk. Ikke i andres. Man betaler for tømming på privat eiendom, så da bruker jeg ikke andres dunker. 

Ser mange fremmede bruker våre dunker. Vi har middels stor container, er et sameie. Er en uting at de bruker vår, for det blir fult nok som det er. Og oss to med hund i bygget fyller ikke opp dunken med så mange poser som er øverst i dunken når det er fult for å si det sånn. Det flyter over til tider. Det er snakk om 10+ fremmede som bruker vår dunk. Hørt at en nabo skal be om låst container på neste møte, håper det blir.

Anonymkode: 3d8e1...09e

Skrevet

Jeg har tre hunder av store raser (25 kg +) og kaster aldri i andres, private søppelbøtter! Jeg bærer bæsjeposene til jeg enten kommer til en offentlig søppelbøtte eller så tar jeg dem med hjem og kaster i egen dunk. På det meste kan jeg bære 3-4 poser med meg (og tre bånd i hånda!) før jeg kommer til offentlig søppelbøtte. 

Det finnes nok av mennesker som misliker hunder, og jeg synes vi hundeeiere skal gjøre det vi kan for å unngå at hunder får et negativt stempel i samfunnet. Hvis jeg klarer å bære tre bæsjeposer mens jeg holder tre hunder, så burde vanlige folk med én Fido på 12 kg klare å bære med seg den ene bæsjeposen til de kommer til offentlig søppelbøtte eller er hjemme!

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kaster det i den første og beste søppelkassen jeg finner. Knyter selvsagt godt, det er ikke hyggelig med gris. Hvis noen blir sure for det plager det ikke meg, hadde jeg fått kjeft hadde jeg bare smilt og gått videre og tenkt at det må være en gærning. Man kan heller kjefte på alle disse som bare lar møkka ligge igjen på bakken! 

Anonymkode: 2bb47...09c

Ikke rart mange synes hundeeiere er en uspiselig gruppe. Det er like lite greit å kaste posen i andres private dunk som det er å la møkka ligge igjen på bakken. Har man hund får man jammen meg ta ansvaret som følger med også, og det innebærer å plukke opp søpla og kaste det i sin egen dunk eller en offentlig. Skjønner godt at folk har dunkene sine langt vekk fra veien eller i garasjen og kun setter de fram på tømmedag 

Endret av LilleMy_09
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bullshit. 

Hva skulle du sagt? Det er jo ingenting du kan si, med loven i hånd, som gir deg lov til å kaste i private dunker? 

Du følger med..

Jeg svarte ei hundeeier som mente at hun kunne kastet sin bæsj i mitt spann. Jeg sa at jeg hadde slengt det tilbake om jeg viste hvem det var. Jeg vil kunne med min egen lov i hånd, levert tilbake bæsjen der den kom fra. Det er vel ingen lov i verden som hindrer meg i å levere tilbake dritten til hun som produserer den. Eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster i offentlig dunk eller bærer på den til jeg kommer hjem. Selvfølgelig. Noe annet er bare patetisk. 

Anonymkode: 9b12e...5ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du følger med..

Jeg svarte ei hundeeier som mente at hun kunne kastet sin bæsj i mitt spann. Jeg sa at jeg hadde slengt det tilbake om jeg viste hvem det var. Jeg vil kunne med min egen lov i hånd, levert tilbake bæsjen der den kom fra. Det er vel ingen lov i verden som hindrer meg i å levere tilbake dritten til hun som produserer den. Eller? 

Det var nok ikke deg vedkommende prøvde å sitere. Men vedkommende ble nok satt ut av all "BRING IT ON"-ingen. Men det var nok den du svarte som skulle bli sitert, vil jeg tro.

Anonymkode: 9b12e...5ba

AnonymBruker
Skrevet
Nordlending1 skrev (9 timer siden):

Jeg vil heller ha det i søpla mi enn i oppkjørselen. 
ser ikke noe grunn til å reagere negativt på noen poser hundebæsj mellom søpla mi. Er ikke jeg som tømmer dunken. 

Som hundeeier er man helt idiot om man legger igjen hundedriten i oppkjørselen til folk. Disse menneskene plukker neppe opp driten bare fordi de kan kaste i nærmeste søppelbøtte, for så vanskelig, tøft og tungt er det ikke å bære bæsjeposen hjem til egen søppelbøtte eller til en offentlig en. Er man så korttenkt og ansvarsløs at man igjen bæsjen etter hunden, hjelper det ikke om man så hadde løpt etter dem med bossbøtta.

Anonymkode: a8290...96e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som hundeeier er man helt idiot om man legger igjen hundedriten i oppkjørselen til folk. Disse menneskene plukker neppe opp driten bare fordi de kan kaste i nærmeste søppelbøtte, for så vanskelig, tøft og tungt er det ikke å bære bæsjeposen hjem til egen søppelbøtte eller til en offentlig en. Er man så korttenkt og ansvarsløs at man igjen bæsjen etter hunden, hjelper det ikke om man så hadde løpt etter dem med bossbøtta.

Anonymkode: a8290...96e

Bryr meg ikke om en liten pose med hundebæsj i søppeldunken min. Har da større problemer i livet enn å bry meg om akkurat det. Synes bare det er flott med de hundeeierne som gjør det de skal og plukker opp etter seg. 
Og jeg har forståelse for at folk ikke vil bære med seg en stinkende pose hvis de skal gå en skikkelig tur med hunden sin, stoppe å snakke med folk etc. Da er det bedre å få kastet posen, og de skal selvfølgelig få kaste i min søppeldunk. Der har jeg uansett bare søppel😉

• Liker 1
Skrevet
Howl skrev (20 timer siden):

Jeg har tre hunder av store raser (25 kg +) og kaster aldri i andres, private søppelbøtter! Jeg bærer bæsjeposene til jeg enten kommer til en offentlig søppelbøtte eller så tar jeg dem med hjem og kaster i egen dunk. På det meste kan jeg bære 3-4 poser med meg (og tre bånd i hånda!) før jeg kommer til offentlig søppelbøtte. 

Det finnes nok av mennesker som misliker hunder, og jeg synes vi hundeeiere skal gjøre det vi kan for å unngå at hunder får et negativt stempel i samfunnet. Hvis jeg klarer å bære tre bæsjeposer mens jeg holder tre hunder, så burde vanlige folk med én Fido på 12 kg klare å bære med seg den ene bæsjeposen til de kommer til offentlig søppelbøtte eller er hjemme!

100% enig.

Det er en uting å kaste bæsjeposer i private søppeldunker. Hull i posen eller ikke, den stinker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min egen søppeldunk eller en offentlig. Aldri hos andre, det synes jeg er frekt. Det stinker jo! 

Anonymkode: 2d6ce...80b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg svarte ei hundeeier som mente at hun kunne kastet sin bæsj i mitt spann. Jeg sa at jeg hadde slengt det tilbake om jeg viste hvem det var. 

Samme her.

Ser jeg hvem som kaster her så leveres den utover ytterdøra til vedkommende. Uten pose utenpå.

Hvis bilen står ulåst eller med åpent vindu inni bilen.

Anonymkode: 9ba7b...1de

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Solstråle1 skrev (På 18.4.2026 den 10.13):

Så du vil heller gå forbi en plastpose i det uendelige enn å la den ligge blant annet søppel?

Ja, faktisk! Jeg vil ikke ha hundebæsj i bunnen av mitt spann, ikke ellers heller, men absolutt ikke i bunnen!

Anonymkode: 67006...2e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang gikk det an å bestille merker til å feste på søppeldunkene. Type "her kan du kaste brukte hundeposer".

Anonymkode: 88582...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...