Gå til innhold

Hvor kaster du bæsjeposene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med hund med bæsjeposene etter at dere har puttet bæsjen oppi posene? 

Jeg bor ett sted hvor det er tett med hus, men svært få/ingen offentlige søppelkasser. Putter dere de hos private? Jeg er alltid redd for at det kommer noen og kjefter på meg om jeg gjør det. Har du fått noen reaksjon? 

Har skrekk fra jeg var liten og puttet en i en privat søpplekasse. Kom en mann løpende og kjeftet meg full. 

Så hva er egentlig greit? 

Anonymkode: ae5e6...fc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å stappe i privat søppelkasse! Ta posen med hjem. 

Anonymkode: 737ca...cd7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bærer de med meg til jeg enten får forbi en offentlig søppeldunk eller jeg kommer hjem. Putter ikke i private dunker.

Anonymkode: 74782...c8d

Skrevet

Jeg bærer den med meg til jeg kommer til en offentlig søppeldunk eller hjem. Det er helt tåpelig at man ikke kan kaste den i andres søppeldunker, det er jo innpakket, men jeg har skjønt at mange har sterke meninger om dette så da tar jeg hensyn til det uansett hvor idiotisk jeg syns det er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaster det i den første og beste søppelkassen jeg finner. Knyter selvsagt godt, det er ikke hyggelig med gris. Hvis noen blir sure for det plager det ikke meg, hadde jeg fått kjeft hadde jeg bare smilt og gått videre og tenkt at det må være en gærning. Man kan heller kjefte på alle disse som bare lar møkka ligge igjen på bakken! 

Anonymkode: 2bb47...09c

AnonymBruker
Skrevet

Tar de med hjem om jeg ikke passerer en offentlig søppelkasse

Anonymkode: a8c48...a83

AnonymBruker
Skrevet
Solstråle1 skrev (4 minutter siden):

Jeg bærer den med meg til jeg kommer til en offentlig søppeldunk eller hjem. Det er helt tåpelig at man ikke kan kaste den i andres søppeldunker, det er jo innpakket, men jeg har skjønt at mange har sterke meninger om dette så da tar jeg hensyn til det uansett hvor idiotisk jeg syns det er. 

Det er innpakket, men det skal ikke mye til før det går hull. Og mens offentlige søppeldunker har en indre pose, som de som jobber i renovering manuelt knyter sammen, er private spann uten indre pose fordi de tømmes maskinelt (settes på hodet mot søppelbilen). Vi som har dyr hjemme, kaster jo ikke posene (eller bleieposer med tissebleier) rett i spannet, men i en annen pose som så går i spannet.

Anonymkode: b4aae...91e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er innpakket, men det skal ikke mye til før det går hull. Og mens offentlige søppeldunker har en indre pose, som de som jobber i renovering manuelt knyter sammen, er private spann uten indre pose fordi de tømmes maskinelt (settes på hodet mot søppelbilen). Vi som har dyr hjemme, kaster jo ikke posene (eller bleieposer med tissebleier) rett i spannet, men i en annen pose som så går i spannet.

Jeg tar da ikke bæsjeposen med inn for å legge den i søppelposen inne? På kjøkkenet? Jeg har poser av solid kvalitet, så det går neppe hull på dem, men ser problemet med de tynne billigposene. Men da kan man bruke to poser om man er redd for det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg putter dem i offentlig eller egen søppelkasse. Vet at mange misliker at det puttes i private søppelkasser, derfor lar jeg være. 
Jeg bærer posen til jeg finner et egnet sted.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Solstråle1 skrev (7 minutter siden):

Jeg tar da ikke bæsjeposen med inn for å legge den i søppelposen inne? På kjøkkenet? Jeg har poser av solid kvalitet, så det går neppe hull på dem, men ser problemet med de tynne billigposene. Men da kan man bruke to poser om man er redd for det. 

Alltid dobbeltbagge ting som inneholder tiss eller bæsj.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Alltid dobbeltbagge ting som inneholder tiss eller bæsj.

Aldri gjort. 

Anonymkode: 502ac...d55

Skrevet

Jeg har kjøpt en liten duppeditt som jeg henger på beltehempa eller på hoftebelte jeg fester hunden i, til å henge bæsjposen på mens jeg går ferdig turen, så jeg ikke trenger å gå med den i handa resten av turen. Bæsjeposeholder. 

Anonymkode: 502ac...d55

Skrevet

Jeg kaster aldri i privatekasser (med mindre de har klistremerke med "hundeposer velkommen her!" Som jeg så mange hadde da jeg bodde på Røa-området), men kaster i fellesdunker eller offentlige. 

Enebolig? Nei. Firemannsbolig? Ja. 

Anonymkode: e477a...e64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kaster aldri i privatekasser

Er ikke dunker ved firemannsbolig private på lik linje med enebolig?

Anonymkode: 11086...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kaster aldri i privatekasser (med mindre de har klistremerke med "hundeposer velkommen her!" Som jeg så mange hadde da jeg bodde på Røa-området), men kaster i fellesdunker eller offentlige. 

Er privat det og. For er jo 4 boliger sim deler samme dynket, så er jo ikke offentlig de heler

Skrevet

Jeg kaster aldri i private søppeldunker. Jeg tar med meg posen til jeg enten kommer hjem eller skulle finne en offentlig søppeldunk. Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Jeg gjør jo det samme om jeg tar med hunden på fjellturer eller lignende. Der er det ikke søppelbøtter i hele tatt, så da må jeg gjerne bære posen noen timer før jeg får kastet den.

Anonymkode: a8290...96e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...