Gå til innhold

Fikk mensen da jeg var 11

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

13 år. Brukte ikke sminke på den tiden. 

Anonymkode: a3fa9...15f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 11 eller 12. husker ikke nøyaktig. 

Anonymkode: 67ca2...f03

AnonymBruker
Skrevet

Var 11, undervektig og brukte ikke sminke før jeg var 16. Har flere kroniske sykdommer.

Anonymkode: 2c5e5...818

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 10 år, tynn. Fikk brystkreft i alderen 40.

Anonymkode: bd9eb...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Var vel 8 eller 9 år 

Anonymkode: 0cfe6...57e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gynekolog min sier at alle husker når de fikk mensen første gangen. Alt skal jo noteres og registreres. Fra man ligger i magen til graven. Blir til og med skrevet vekt og høyde etter at man er død.

Anonymkode: ee3eb...533

Det her er jo bare tull. Mye registreres ved fødsel, og vaksiner og dødstidspunkt og årsak. Men det er da på ingen måte noen registrering av første mens eller vekt og høyde ved død. Hvor tar du det her fra? 

Anonymkode: c774e...32f

AnonymBruker
Skrevet

Var 14 år (2012)

Anonymkode: 26ab5...63a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 11 og undervektig. Tidlig utviklet. Var først i klassen, men de andre fulgte jo ganske kjapt etter da.

Anonymkode: 2aeb5...44d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd trådstarter? Du er verken tidlig eller sein. 
Skjønner ikke.

Anonymkode: a6237...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen samme dag som jeg fikk diabetes type 1-diagnosen. En forferdelig dag med sykdom og smerter. Var kraftig undervektig grunnet diabetesen. Jeg var 14.

Anonymkode: ccf77...a77

AnonymBruker
Skrevet

3mnd før fylte 15. Jeg var 52kg og midt i en spurtvekst. Vokste 20cm fra 8.klasse til vg1. Fikk andre mens ca 1år etter. 

Anonymkode: 681ad...d37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 10 år. Og brukte ikke sminke og hudpleie. Slik jeg leser artikkelen får noen jenter som bruker mye sminke tidlig mensen litt senere? 
nei, jeg er ikke bekymret fordi jeg fikk mensen tidlig. 

Anonymkode: fcad0...d11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 12 år. Datteren min hadde nettop fylt 9 år. Ingen helseplager. Ikke overvektig.

Anonymkode: 4678b...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

99,9 % kvinner husker nok utmerket godt når de fikk mensen første gang. Ikke at de husker datoen, men de husker året og når på året det var. Det er jo tross alt en ganske stor omveltning i livet.

Anonymkode: 1d929...daf

Jeg husker datoene. Fikk den 1 april 1987 - til 9. september 2024

Anonymkode: ee3eb...533

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det den uka jeg fylte 12. Tynn som en strek men 167 høy, og det er jeg fremdeles som middelaldrende kvinne.

Anonymkode: 93766...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 11, snart 12. 

Alle i vår familie fikk mensen da de var 11, så jeg visste det kom til å komme. 

Dattera mi var ti og et halvt. Det synes jeg var tidlig , men tror alle jentene nesten fikk mensen i løpet av 6. klasse 

Anonymkode: d1eeb...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig litt overraskende resultater i denne undersøkelsen. Har det ikke tidligere vært hevdet at slike hormonforstyrrelser har gjort at vi kommer noe tidligere i puberteten nå enn for få år siden? 

For øvrig fikk kvinner i gjennomsnitt mensen 3 år senere på 1800tallet, men det har nok andre årsaker enn sminke og sånn altså. 

Anonymkode: d1eeb...8aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 12,5 år (født i 1973). Brukte ikke sminke da....

Min mor var 12,5 år (født i 1944). Min datter var 12,5 år (født i 2005). Føler det er genetisk....

Anonymkode: 47495...90b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 10 år lettere overvektig.

Jenta mi er overvektig og er 9 år. Venter egentlig pp den.

Leste en rapport om at jenter får mensen når de er rundt 48 kilo

Anonymkode: 38e4a...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var slank og 12 år. Er ikke bekymret fordi jeg var ikke altfor ung, men er betenkt mtp hormonprevensjon og hva det kan gjøre med helsa på lang sikt. Har prøvd en del forskjellig hormonprevensjon opp igjennom men aldri brukt det lenger enn 3 år maks.

Anonymkode: 56ee5...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...