Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (På 16.4.2026 den 18.17):

Hvor skal du reise? Hvor langt tar dit du skal med bil begge veier og hvor lang ferie har du? Kjipt om halve ferien ryker på kjøring. Jeg hadde nok tatt fly uansett. 

En opplever jo mer på selve reisen, hvis en kjører bil da sammenlignet med fly hvor en kjører til én bestemt destinasjon.

Anonymkode: 76374...758

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En opplever jo mer på selve reisen, hvis en kjører bil da sammenlignet med fly hvor en kjører til én bestemt destinasjon.

Joda, spørs formålet og hvor mye tid man har. Kan leie bil på destinasjonen også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 18.25):

Hadde muligens kanskje tenkt litt på det om det var en "tynn" rute - men er det fulle fly har nok ikke selskapene råd til å la være å fly. Mye skremsel i mediene om alt mulig. For noen år siden var det noen (økonom) som snakket om at pga Ukraina-krigen kunne et brød komme til å koste 100 kroner etc etc. 

Skemesel selger - både mediene, som får klikk og diverse aktører som får skreket høyt om problemer på sitt område. Jeg tipper at det blir nær null kanselleringer pga drivstoffmangel. 

Anonymkode: 98ba9...977

Lufthansa kansellerer nå 20000 flyreiser og flere kommer nok etter, så der tok du feil 

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (2 timer siden):

Dette gjelder kortdistanseruter

Uansett, jeg tror denne luftkrigen til USA snart er over. Trump bommet litt på hvor sinte "alle" blir i uniten når bensinprisen stiger. 
https://www.vg.no/nyheter/i/zOlq0q/trump-paa-historisk-lavmaal-i-ny-meningsmaaling

Men spørs om Trump bryr seg lenger, når han ikke kan gjenvelges. Eneste måten å bli kvitt ham før tiden er vel om mer vettuge republikanere tør å vende seg mot ham før høstens mellomvalg. 

Anonymkode: 99267...08e

AnonymBruker
Skrevet

Den svenske energiministeren advarer mot mangel på flydrivstoff i sommer.

https://www.vg.no/nyheter/i/M75mgE/advarer-om-mangel-paa-flydrivstoff-i-sommer

Advarselen går først og fremst til de som vil reise ut av Europa i denne omgang. Norske politikere og diverse eksperter er fortsatt på gjerdet. Hele situasjonen gir meg assosiasjoner til situasjonen ca tidlig mars 2020, da alle mulige restriksjoner fortsatt virket ganske utenkelige. Det er en litt sånn det rammer ikke oss-følelse. 

Håpet nå er at Trump snart går lei krigen og finner noe annet å leke med. Kongebesøk, fotball-vm, hva som helst. Lite tro på at noen rundt ham gjør opprør, de er for glade i egne posisjoner. Så nettopp Rubio snakke om hvor farlig det er om Iran har atomvåpen. Akkurat nå er vel det mest skremmende at Trump har det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2026 den 15.39):

Lufthansa kansellerer nå 20000 flyreiser og flere kommer nok etter, så der tok du feil 

De kutter for å spare penger - ikke fordi det mangler drivstoff. 

Anonymkode: 98ba9...977

Skrevet

Ifølge SSB var det 19 731 avganger i mars 2026, en nedgang på 4,1% fra 2025. (Innlands/utlands)

Jeg tenker at om man skal til en større destinasjon (by/ferie) at man kan ta denne problematikken med knusende ro 😎

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (Akkurat nå):

Ifølge SSB var det 19 731 avganger i mars 2026, en nedgang på 4,1% fra 2025. (Innlands/utlands)

Jeg tenker at om man skal til en større destinasjon (by/ferie) at man kan ta denne problematikken med knusende ro 😎

Nå er det jo heller ingen som har sagt det er manko enda. 4,1% er uansett mange avganger nedgang, men det viktigste blir om de evner å kansellere i god nok tid til å skaffe greie alternativer til de som rammes. Evt at det løser seg selv ved at færre får råd til å reise. Selv ville jeg greit betalt det dobbelte av hva det koster i dag og fly, prisene har vel ligget unaturlig lavt. På 80-tallet betalte jeg nesten en månedslønn for å fly (den gangen var til gjengjeld hotell langt billigere). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...