Tvist Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Hadde i utgangspunktet tenkt å ta fly i sommer, men jeg er litt skeptisk til å bestille nå, kanskje jeg heller bør ta toget? Hva gjør dere med bestillinger av flyturer? Er kjipt om alt går i vasken fordi flyet blir kansellert. https://www.nrk.no/urix/frykter-at-sommerferien-med-fly-gar-i-vasken-1.17844715 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Har tenkt det samme, men vurderer charter (pleier egentlig fikse selv)... Tenker at charterselskapene i så fall kanskje har noe ekstra ansvar? Kan hende jeg tar feil altså.... Anonymkode: 403e6...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Vi besluttet å reise gjennom Europa med bil i år. Vi vil ikke få ferien ødelagt av denne flykrisen. Gleder oss masse☺️ Anonymkode: 0ce1c...c66 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Jeg skal fly. Har planlagt ferien lenge, og drar. Om jeg blir sittende fast der en stund, går helt greit 😂 Anonymkode: 7cf6e...459 2
Flammen12 Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april (endret) Hvor skal du reise? Hvor langt tar dit du skal med bil begge veier og hvor lang ferie har du? Kjipt om halve ferien ryker på kjøring. Jeg hadde nok tatt fly uansett. Endret 16. april av Flammen12
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Håper det går skav tomt for flydrivstoff i hele sommer. Mange kan da bruke tiden til å reflektere litt. Anonymkode: 5b5db...dc9 2 1
Flammen12 Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper det går skav tomt for flydrivstoff i hele sommer. Mange kan da bruke tiden til å reflektere litt. Anonymkode: 5b5db...dc9 Hvorfor håper du på det? 7
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Satser på at det går fint og forholder meg som vanlig. Hvis verden først står så på hodet at man mangler drivstoff til fly i Europa i sommer, da finnes det mange langt større problemer enn at akkurat min sommerferie ryker. Da får vi spille monopol på hytta og være glade vi har det såpass greit. Anonymkode: e80e7...dca 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april Hadde muligens kanskje tenkt litt på det om det var en "tynn" rute - men er det fulle fly har nok ikke selskapene råd til å la være å fly. Mye skremsel i mediene om alt mulig. For noen år siden var det noen (økonom) som snakket om at pga Ukraina-krigen kunne et brød komme til å koste 100 kroner etc etc. Skemesel selger - både mediene, som får klikk og diverse aktører som får skreket høyt om problemer på sitt område. Jeg tipper at det blir nær null kanselleringer pga drivstoffmangel. Anonymkode: 98ba9...977 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april Blir ikke fritt for flydrivstoff, EU-kommisjonen opplyste tirsdag at det foreløpig ikke er mangel på drivstoff i EU. Flyanalytider Hans Jørgen Elnæs i Winair mener flydrivstoffkrisen er overdrevet – på kort sikt. – Jeg observer informasjonen fra IEA og EU og flere andre, men jeg snakker også med bransjen og ledelsen i flyselskapene. Verken jeg eller lederne i flyselskapene er bekymret ennå, sier Elnæs til TV 2. Han viser til at flere europeiske land har betydelige reserver: Storbritannia hadde rundt tre måneder, Portugal omtrent fire, mens Tyskland og Danmark hadde mellom seks og sju måneder. Men Elnæs vet ikke hvor langt ned de ulike landene kan, eller har lov til å, gå. – Jeg snakker med de store aktørene i markedet, og ingen av dem er spesielt bekymret, sier flyanalytikeren. Anonymkode: b3bff...3ce
AnonymBruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april Flammen12 skrev (5 minutter siden): Hvorfor håper du på det? Som jeg skrev i siste setning. Anonymkode: 5b5db...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Vi velger bort flyturer i sommer,satser på bilferie. Anonymkode: 98d06...518 1
Tvist Skrevet 16. april Forfatter #14 Skrevet 16. april Flammen12 skrev (12 minutter siden): Hvor skal du reise? Hvor langt tar dit du skal med bil begge veier og hvor lang ferie har du? Kjipt om halve ferien ryker på kjøring. Jeg hadde nok tatt fly uansett. Skal til Wales. Tenkte å fly frem og ta tog hjem igjen, men kanskje jeg tar tog begge veier i stedet.
Flammen12 Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Som jeg skrev i siste setning. Anonymkode: 5b5db...dc9 Reflektere over hva da? Noe spesifikt du hinter til? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april Vi skal til en annen verdensdel. Kjøpte heldigvis ikke billetter via Midt-Østen, og billettene er kjøpt før prisene gikk opp. Vi har bestilt refunderbar overnatting stort sett overalt (noen få unntak), i tilfelle det skulle skjære seg helt. Anonymkode: d7cd1...c26
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april Skal til Thailand så det blir med fly. Anonymkode: 186c6...5f5
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april Om man ikke får fly bort på ferie er jo virkelig et Ilandsproblem Anonymkode: 07230...169
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Verken jeg eller lederne i flyselskapene er bekymret ennå, sier Elnæs til TV 2. Han viser til at flere europeiske land har betydelige reserver: Storbritannia hadde rundt tre måneder, Portugal omtrent fire, mens Tyskland og Danmark hadde mellom seks og sju måneder. Men Elnæs vet ikke hvor langt ned de ulike landene kan, eller har lov til å, gå. – Jeg snakker med de store aktørene i markedet, og ingen av dem er spesielt bekymret, sier flyanalytikeren. Anonymkode: b3bff...3ce Men seks-sju måneder er jo veldig lite. Mange arbeidsplasser som går dukken hvis det blir slutt på reising (igjen). Nå som ting begynte å komme ovenpå etter pandemien. Det er alltid noen tullinger som tror dette bare handler om at folk vil på ferie. Det vi får håpe på er at Trump avslutter krigen ved å late som han har vunnet (igjen). Og så vil han ha fredsprisen for å ha avsluttet en krig han startet. Anonymkode: 99267...08e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Om man ikke får fly bort på ferie er jo virkelig et Ilandsproblem Anonymkode: 07230...169 Ja det er et ilsmdsproblem men ikke alle skal være å dyre, unødvendige sydenturer. Noen av oss skal hjem til foreldre man bare ser den ene gangen i året og har ikke andre muligheter enn å fly. Jeg håper jeg kommer meg hjem i sommer! Anonymkode: 99304...5eb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå