Grønnsaksvaffel Skrevet mandag kl. 07:54 #41 Skrevet mandag kl. 07:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi du må vaske skikkelig under kanten vel? Og det klarer du ikke med en kost som kun vender nedover. Faktisk så er det vanskelig med en oppoverkost også. Dersom du har en do med en slik kant og kun bruker nedoverkost anbefaler jeg deg å ta på deg en plasthandske, finne frem en klut og gå igang med å vaske under kanten manuelt med kluten over fingrene under kanten, og så skal du få se. Og det er grunnen til at jeg aldri kommer til å flytte inn i en bolig noen gang igjen uten å bytte doen, uansett hvor ny den enn måtte være. Er dritt lei av å flytte inn i dritten til andre, bokstavelig talt (har eid i mange år, så er lenge siden sist nå, men da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg minst en gang i året de første årene. Og de doene.. Fy faen jeg spyr. Folk som kun bruker nedoverkost 🤢) Anonymkode: 2e720...bc8 Jeg drikker ikke dovannet og vasker heller ikke hendene min i doskåla, så det er ikke viktig for meg at toalettet er steril. Jeg vasken doen for at den skal se fin ut. 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:04 #42 Skrevet mandag kl. 09:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi du må vaske skikkelig under kanten vel? Og det klarer du ikke med en kost som kun vender nedover. Faktisk så er det vanskelig med en oppoverkost også. Dersom du har en do med en slik kant og kun bruker nedoverkost anbefaler jeg deg å ta på deg en plasthandske, finne frem en klut og gå igang med å vaske under kanten manuelt med kluten over fingrene under kanten, og så skal du få se. Og det er grunnen til at jeg aldri kommer til å flytte inn i en bolig noen gang igjen uten å bytte doen, uansett hvor ny den enn måtte være. Er dritt lei av å flytte inn i dritten til andre, bokstavelig talt (har eid i mange år, så er lenge siden sist nå, men da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg minst en gang i året de første årene. Og de doene.. Fy faen jeg spyr. Folk som kun bruker nedoverkost 🤢) Anonymkode: 2e720...bc8 Spiser du av doen siden det er så plagsomt? Anonymkode: 466f0...f03 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:08 #43 Skrevet mandag kl. 09:08 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mye har med hvordan den blir, hvor hardt du skrubbet og hva slags såpe en bruker. Ser her så blir de slitt ned etterhvert og busta løsner pga vi bruker en såpe som er sterk pga vi har mye rust osv i vannet Anonymkode: 5a3f9...38e Da bruker dere den på feil måte eller kjøper med dårlig kvalitet! Jeg jobber som renholder og der har vi døbørstene i årevis uten at den vises slitasje. Hvis man bruker den daglig så er det ikke noe som sitter så fast at man må bruke makt for å skrubbe vekk. Anonymkode: 466f0...f03
Hensatt Skrevet mandag kl. 09:14 #44 Skrevet mandag kl. 09:14 AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 11.36): 🤦♀️ Jeg har hørt at det er umoderne å tørke seg bak også! Regner med du er såpass oppdatert at du har et par måneder med gunk i underbuksa allerede. On fleeeeeek, ass! Anonymkode: 580a5...1ed I 2026 bruker man hånddusj eller spyledo. Gnikke bæsjen utover med papir er slikt man gjorde for 100 år siden... 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:18 #45 Skrevet mandag kl. 09:18 Hensatt skrev (3 minutter siden): I 2026 bruker man hånddusj eller spyledo. Gnikke bæsjen utover med papir er slikt man gjorde for 100 år siden... Tøys! Dopapir er fremdeles vanlig å bruke. Anonymkode: 466f0...f03 1
Kålrota Skrevet mandag kl. 09:19 #46 Skrevet mandag kl. 09:19 Hensatt skrev (4 minutter siden): I 2026 bruker man hånddusj eller spyledo. Gnikke bæsjen utover med papir er slikt man gjorde for 100 år siden... Da bruker du dopapiret feil. 1
Hensatt Skrevet mandag kl. 09:22 #47 Skrevet mandag kl. 09:22 Kålrota skrev (1 minutt siden): Da bruker du dopapiret feil. Jeg bruker ikke dopapir. Men forstår ikke hvordan du tror du blir rein der bak ved å kun bruke dopapir. Alle de milliardene av tarmbakterier sitter jo fremdeles igjen etter at du har gnidd utover bæsjen. 1
Hensatt Skrevet mandag kl. 09:22 #48 Skrevet mandag kl. 09:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tøys! Dopapir er fremdeles vanlig å bruke. Anonymkode: 466f0...f03 Uforståelig nok.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:26 #49 Skrevet mandag kl. 09:26 Er nok 10 år siden sist. Bruker den minst ukentlig. Bruker klor i doen, skyller børsten når jeg skyller opp. Anses som brukbart ren til neste gang. Den ser like ny ut som da jeg kjøpte den på IKEA for sikkert 20 kroner. Kosta en slikk og ingenting i hvert fall. Hvorfor forsøple med noe som kan brukes i årevis? Anonymkode: 86f25...0a9 4
Leo Skrevet mandag kl. 09:46 #50 Skrevet mandag kl. 09:46 Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden): Jeg drikker ikke dovannet og vasker heller ikke hendene min i doskåla, så det er ikke viktig for meg at toalettet er steril. Jeg vasken doen for at den skal se fin ut. Og akkurat derfor kan det være lurt å vaske under skyllekanten fra tid til annen også fordi det som befinner seg der løser seg sakte, men sikkert, opp og gjør at toalettet misfarges fortere enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:55 #51 Skrevet mandag kl. 09:55 AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.04): Seriøst! Er det noen som bruker det lenger? 🤣 Anonymkode: 99aab...5c0 Hva bruker du? Anonymkode: 3d83e...f7d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:18 #52 Skrevet mandag kl. 10:18 Nå har jeg silikonbørste, og bytter ikke lenger. Lett å vaske, og klorer den innimellom hver vask, altså sprayer litt klor på den. Gammeldags dobørste er bare ekkelt, synes jeg, og da spesielt etter at vi skiftet til silikonbørste. I tillegg henger den på veggen, og vi slipper at den er irriterende når vi skal vaske gulv etc. Anonymkode: d935b...91d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:40 #53 Skrevet mandag kl. 10:40 Hensatt skrev (1 time siden): Jeg bruker ikke dopapir. Men forstår ikke hvordan du tror du blir rein der bak ved å kun bruke dopapir. Alle de milliardene av tarmbakterier sitter jo fremdeles igjen etter at du har gnidd utover bæsjen. Men trenger det være sterilt? Anonymkode: 466f0...f03 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:54 #54 Skrevet mandag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi du må vaske skikkelig under kanten vel? Og det klarer du ikke med en kost som kun vender nedover. Faktisk så er det vanskelig med en oppoverkost også. Dersom du har en do med en slik kant og kun bruker nedoverkost anbefaler jeg deg å ta på deg en plasthandske, finne frem en klut og gå igang med å vaske under kanten manuelt med kluten over fingrene under kanten, og så skal du få se. Og det er grunnen til at jeg aldri kommer til å flytte inn i en bolig noen gang igjen uten å bytte doen, uansett hvor ny den enn måtte være. Er dritt lei av å flytte inn i dritten til andre, bokstavelig talt (har eid i mange år, så er lenge siden sist nå, men da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg minst en gang i året de første årene. Og de doene.. Fy faen jeg spyr. Folk som kun bruker nedoverkost 🤢) Anonymkode: 2e720...bc8 Jeg bruker gamle tannbørster til dette. Hver gang en tannkost skal byttes bruker jeg den til å gjøre rent under den ringen, før jeg kaster den. Går så fint, atte. Anonymkode: a96f4...d5e
Hensatt Skrevet mandag kl. 10:55 #55 Skrevet mandag kl. 10:55 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men trenger det være sterilt? Anonymkode: 466f0...f03 De bakteriene tar du med deg ut og setter igjen hvorenn du setter deg ned, så ja, jeg tenker det er greit å få det så reint som mulig. Det er også uendelig mye mer skånsomt for huden der bak. Poenget mitt er uansett at det er svært gammeldags å drive å tørke seg med papir når utviklingen har kommet så mye lenger. Mer økonomisk og miljøvennlig er det også å bruke vann. Forresten er det ikke veldig nymotens med å bruke vann. Resten av verden gjør det, så hvorfor vi henger sånn etter er meg en gåte.
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 11:19 #56 Skrevet mandag kl. 11:19 AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.15): Bytter ut svært ofte. Koster 7 kr på ikea for en, så ser ingen grunn til å ikke bytte den ut. Anonymkode: bc518...f32 Avfallsmessig er det et problem. Meeeen jeg bytter ofte selv. Kjøper med dobbel kost så den kommer til overalt. Bytter typ 4-6 gg i året.
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 11:20 #57 Skrevet mandag kl. 11:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg silikonbørste, og bytter ikke lenger. Lett å vaske, og klorer den innimellom hver vask, altså sprayer litt klor på den. Gammeldags dobørste er bare ekkelt, synes jeg, og da spesielt etter at vi skiftet til silikonbørste. I tillegg henger den på veggen, og vi slipper at den er irriterende når vi skal vaske gulv etc. Anonymkode: d935b...91d Silikon samler da og bakterier? Har hatt silikon selv, men byttet da ingen fører dobbel kost i silikon.
GlitrendeSjokolade Skrevet mandag kl. 11:30 #58 Skrevet mandag kl. 11:30 Jeg vet ikke. Bytter den når jeg bytter den får jeg si. AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.26): Oppvaskbørsten vel? Har du bakteriefobi?🤣🤣 Anonymkode: 8d495...ddd Regner med det var en tulle kommentar. Håper da virkelig ingen bruker oppvaskbørsten i do.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:49 #59 Skrevet mandag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg bruker gamle tannbørster til dette. Hver gang en tannkost skal byttes bruker jeg den til å gjøre rent under den ringen, før jeg kaster den. Går så fint, atte. Anonymkode: a96f4...d5e Det var lurt, takk Anonymkode: ed609...d69 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:55 #60 Skrevet mandag kl. 11:55 Hensatt skrev (57 minutter siden): De bakteriene tar du med deg ut og setter igjen hvorenn du setter deg ned, så ja, jeg tenker det er greit å få det så reint som mulig. Det er også uendelig mye mer skånsomt for huden der bak. Dine omgivelser er ikke sterile de heller så det har lite å si. Dessuten: du bruker klær eller? Dette er bare overtenking og tull. Hensatt skrev (57 minutter siden): Poenget mitt er uansett at det er svært gammeldags å drive å tørke seg med papir når utviklingen har kommet så mye lenger. Mer økonomisk og miljøvennlig er det også å bruke vann. Forresten er det ikke veldig nymotens med å bruke vann. Resten av verden gjør det, så hvorfor vi henger sånn etter er meg en gåte. Det er jo ikke dusjer på enhver do, svært uvanlig her . Jeg kan ikke huske å ha vært noe sted det var det. Så veldig vanlig er det ikke Anonymkode: 466f0...f03 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå