Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter ikke ofte,går årevis mellom hver gang.  Den gjør jobben sin og da ser jeg ingen grunn til å skifte. 

Anonymkode: 466f0...f03

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor alene, så har byttet ca 2 ganger i året. Nå har jeg kjøpt sånne engangspader på Temu, vil nok aldri gå tilbake til vanlig børste.. 

Anonymkode: 4fea2...098

Skrevet

Prøver å være litt miljøvennlig, så bytter når den begynner å se brukt ut. Ikke slitt eller stygg, bare at man ser at den har vært brukt endel ganger. Og det blir vel omtrent årlig tenker jeg. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 1d2f9...383

AnonymBruker
Skrevet

Når den er stygg, og det går mange år mellom...

Ser ingen grunn til å bytte ofte, jeg skal jo ikke pusse tennene med den. Bruker den heller ikke til å fjerne avføring, men misfarging/belegg. 

Anonymkode: 9b997...85d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.04):

Seriøst! Er det noen som bruker det lenger? 🤣

Anonymkode: 99aab...5c0

🤦‍♀️

Jeg har hørt at det er umoderne å tørke seg bak også! Regner med du er såpass oppdatert at du har et par måneder med gunk i underbuksa allerede. On fleeeeeek, ass!

Anonymkode: 580a5...1ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.26):

Oppvaskbørsten vel?  Har du bakteriefobi?🤣🤣

Anonymkode: 8d495...ddd

Nå ga du meg flashback til tråden om å vaske dobørste i oppvaskmaskinen 

Anonymkode: ed609...d69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan greier dere å slite ut en dobørste? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.26):

Oppvaskbørsten vel?  Har du bakteriefobi?🤣🤣

Anonymkode: 8d495...ddd

Hvor ofte bytter du den da? Går ut fra at du har en eller to på badet, og en eller to på kjøkkenet?

AnonymBruker
Skrevet

Oi det kan gå mange år i mellom. Skjønner ikke helt dere som kjøper ny så ofte? Flere ganger i året liksom. Er det virkelig nødvendig? Jeg pleier ha klor nedi doen og mens kloren står og virker står dobørsten også nedi doen så den blir jo også renset samtidig. Ser ikke helt hvorfor man skal bytte den flere ganger i året? 

Anonymkode: 1e378...4b9

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 12.34):

ingen kan svare på det nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 12.34):

Mye har med hvordan den blir, hvor hardt du skrubbet og hva slags såpe en bruker. Ser her så blir de slitt ned etterhvert og busta løsner pga vi bruker en såpe som er sterk pga vi har mye rust osv i vannet

Anonymkode: 5a3f9...38e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 16.43):

Av ren nysgjerrighet, hvor ofte bytter dere dobørste?

Anonymkode: 370ae...f60

Jeg har aldri byttet en dobørste fordi den har vært utslitt. Jeg har imidlertid byttet dobørster fordi de har blitt misfarget og ekle til tross for regelmessig bruk av klor etc. De fleste har imidlertid blitt byttet fordi de har helt håpløst stiv bust som gjør det umulig å komme til i kriker og kroker. Den vi har nå ser fin ut, men er totalt ubrukelig til formålet så den henger til pynt eller hva man skal si :ler: 

Pr. nå brukes 5-kroners oppvaskbørster og engangshansker (Meg) og dusjen (Lang nok slange og hard stråle. Mannen). 

Når vi nå rehabiliterer badet blir det med toalett uten skyllekant og en dusj plassert ved siden av toalettet. I tillegg kommer en stygg og billig silikonbørste med meget diskret plassering til bruk i ytterste nødsfall :nigo: 

AnonymBruker
Skrevet

Går vel 3-5 år mellom hver gang. Vasker den ca annen hver måned, da setter jeg den i dusjen og spyler med glovarmt vann, lar den så stå i klorvann en stund og tørker av håndtaket med universalspray og klut. 

Kjøper alltid svart dobørste, de blir ikke så fort stygge.

Anonymkode: 7e1a5...1bf

Skrevet

Med noen års mellomrom tror jeg. 

Sliter de ikke ut så fort.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Med noen års mellomrom tror jeg. 

Sliter de ikke ut så fort.

Kjenner du ikke at det lukter lengre?

Anonymkode: cd071...6e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner du ikke at det lukter lengre?

Anonymkode: cd071...6e2

Hva lukter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 17.15):

Bytter ut svært ofte. Koster 7 kr på ikea for en, så ser ingen grunn til å ikke bytte den ut. 

Anonymkode: bc518...f32

Enig, men jeg nekter å eie noe annet enn en opp/ned børste. Altså de som har en kost som går ned som vanlig, pluss en ekstra som står oppover slik at man kommer godt til under kanten. Har man toalett uten sånn kant så går det jo helt fint med en vanlig kun nedoverbørste, men for oss andre må det opp/ned kost til. Og da holder ikke de på Ikea. 

Jeg vil anta vi bytter ca hver tredje måned. I tillegg setter jeg den i toalettet og heller på klor, og fester den med den nederste doringen som en slags holder, og så får den stå der en stund til rengjøring . Heller også klor på oppi holderen innimellom. 

En sånn med oppoverkost må alle som har kant i doen ha: https://www.clasohlson.com/no/Sini-toalettbørste-med-kantbørste,-utskiftbart-børstehode/p/44-9710?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_Home%26Garden_SEM_Google_Shopping_Generic_CM-Low&utm_id=21293886198&gad_source=1&gad_campaignid=21293886198&gbraid=0AAAAADv8oxqrgAvrnxpJjNlkYu14S0Hjx&gclid=Cj0KCQjw-pHPBhCdARIsAHXYWP91KOCX0B7_EUvphl8DHlL06J6fS4ZXJcCbIiYwEVPUlvINoxoSqpUaAjmkEALw_wcB

Vi kjøper vel vår på Europris normalt tror jeg. Har også sett på Rema. 

Anonymkode: 2e720...bc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig, men jeg nekter å eie noe annet enn en opp/ned børste. Altså de som har en kost som går ned som vanlig, pluss en ekstra som står oppover slik at man kommer godt til under kanten. Har man toalett uten sånn kant så går det jo helt fint med en vanlig kun nedoverbørste, men for oss andre må det opp/ned kost til. Og da holder ikke de på Ikea. 

Jeg vil anta vi bytter ca hver tredje måned. I tillegg setter jeg den i toalettet og heller på klor, og fester den med den nederste doringen som en slags holder, og så får den stå der en stund til rengjøring . Heller også klor på oppi holderen innimellom. 

En sånn med oppoverkost må alle som har kant i doen ha: https://www.clasohlson.com/no/Sini-toalettbørste-med-kantbørste,-utskiftbart-børstehode/p/44-9710?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_Home%26Garden_SEM_Google_Shopping_Generic_CM-Low&utm_id=21293886198&gad_source=1&gad_campaignid=21293886198&gbraid=0AAAAADv8oxqrgAvrnxpJjNlkYu14S0Hjx&gclid=Cj0KCQjw-pHPBhCdARIsAHXYWP91KOCX0B7_EUvphl8DHlL06J6fS4ZXJcCbIiYwEVPUlvINoxoSqpUaAjmkEALw_wcB

Vi kjøper vel vår på Europris normalt tror jeg. Har også sett på Rema. 

Hvorfor man ha det?

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (11 timer siden):

Hvorfor man ha det?

Fordi du må vaske skikkelig under kanten vel? Og det klarer du ikke med en kost som kun vender nedover. Faktisk så er det vanskelig med en oppoverkost også. 

Dersom du har en do med en slik kant og kun bruker nedoverkost anbefaler jeg deg å ta på deg en plasthandske, finne frem en klut og gå igang med å vaske under kanten manuelt med kluten over fingrene under kanten, og så skal du få se. Og det er grunnen til at jeg aldri kommer til å flytte inn i en bolig noen gang igjen uten å bytte doen, uansett hvor ny den enn måtte være. Er dritt lei av å flytte inn i dritten til andre, bokstavelig talt (har eid i mange år, så er lenge siden sist nå, men da jeg flyttet hjemmefra flyttet jeg minst en gang i året de første årene. Og de doene.. Fy faen jeg spyr. Folk som kun bruker nedoverkost 🤢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...