Gå til innhold

Bryllupsdagbok

afr0dite

Anbefalte innlegg

Hehe, ingen fare, forklare er bare moro! MEN, som jeg har oppdaget, å lage papir er MYE mer jobb enn jeg hadde trodd!! :grine:

Vi prøver med noen få nå først for å sjekke ut hvordan det blir. Da legger vi rosebladene på bordet, FØR vi legger papirmassen oppå. Overflødig vann suger vi vekk med en svamp, og da trykker vi også papiret sammen, og *kremt* - forhåpentligvis- "støpes" da rosebladene inn i papiret!

Første runde ligger og tørker nå, men jeg så nysgjerrig at jeg napper i dem hele tiden! MÅ ligge unna, så jeg ikke ødelegger!!

Gleder meg til i morgen når de har tørket for å se hvordan det blir!!!

:rosasmil: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veslo: Vel, vet enda ikke om de blir tynne eller tykke... :ler: Det vil morgendagen vise, men foreløpig virker de heller tynne enn tykke! Kanskje en mer "vannete" masse blir tynnere enn enn tykkere? Uansett er det noe skikkelig klin!!

Har du noen gode tørke-erfaringer som ikke tar et døgn? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjem an på tjukkelsen, mine var inni alt frå nokre sekunder til nokre minutter... Dei vart ikkje meir ruglete enn dei var frå før av nei.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW, så raskt?! Hurra! Da kommer ting til å gå rimelig mye raskere! :hoppe:

Da gleder jeg meg til i morgen! Og håper at kameraet kommer snart så jeg kan ta bilder ;)

veslo: husker du hva du hadde ovnen på? 100 grader? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

veslo: husker du hva du hadde ovnen på? 100 grader?  :)

Var noko slikt trur eg ja.. Fann tips inne på www.kreativ-hobby.no, ta ein kikk der du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

tenkte bare jeg måtte stikke innom siden dere også skal gifte dere i området ;)

Lykke til som brudepar! :)

Vi ses på infomøtet ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, det gjør vi Lassie ;) Jeg skal holde utkikk etter en som ser ut som deg på bildet, så kan du være på utkikk etter en liten brunette med vinger og antenner på hodet :rosasmil:

veslo: sjekker ut den siden nå!!

Status: Papir- baking: IKKE legg rosebladene nederst før papirmassen presses over!! De første arkene var ferdige i dag, og rosebladene var blitt klissete og brune, og så ut som alt annet enn dekorasjon!!

I dag prøver vi på ny, med å "støpe" de inn fra oversiden, og tørke i ovn! Får håpe det gir bedre resultat!

Men selve papiret ble veldig bra!!

Så når vi da endelig får til hele pakka, kommer det til å bli :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Ser det for meg :ler: Bedre lykke idag. *Håper på å få se bilde når de er ferdige*.

Er det ellers noe planleggging på gang, da? Ser du skal på infomøte. Tror ikke de har sånt hos oss. Sikkert gøy å være med på :)

Kos deg videre i påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært rent lite planlegging i dag... Har ikke bakt et eneste ark enda! Ligger rett ut.. kjedelig, men, men.. :forvirret:

Har tittet litt på blomster og sånn da!! Heller litt mot roser i lyse rosasjatteringer og champagnefarger. :hjerter_rundt: Kanskje til og med dyp røde...

Veldig i tvil om hår... Skal ha slør, men vet ikke om jeg vil ha alt opp... Kjæresten min liker best når jeg har løst hår, men det tror jeg ikke blir noe fint til den kjolen... Har så langt hår at hele den bare ryggen ville blitt dekket. Blir det veldig rart med pariserfletter tro? Hadde det da jeg prøvde kjolen, og det var egentlig litt fint, men passer kanskje ikke til anledningen? :sjenert:

Tror jeg må lage en side der jeg legger ut bilder og sånn.. :rosasmil:

Men ikke i dag! Kjæresten min har nemlig kjøpt masse Agatha Christie's Poirot dvd'r, og ikke bare digger jeg Poirot, det er PÅSKE, så tiden for krim er inne!! :enig_anim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm :sove:

Vi fikk silkesengetøy fra Lanoire i forlovelsesgave fra mine foreldre, og i natt sov vi i det for første gang! For en DEILIG opplevelse!!!! :hjerter_rundt:

Aner ikke hvordan jeg noen gang skal klare å gå tilbake til bomull.... :ler:

Endret av afr0dite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Pariser-fletter kan nok bli fint! Skal du bli ordna hos frisør? For om du skal det, vil eg anbefale deg å ta deg ein tur til frisøren din, og be henne komme med nokre forslag som kan vere fine til deg! Ta gjerne med deg bilde av kjolen også! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg om jeg skal til frisør enda.. Har alltid likt og vært flink til å ordne håret selv. :)

Men jeg skal jo uansett klippe det litt og ta en kur eller noe i forkant, så da kan jeg jo høre med henne... Men jeg vet ikke om jeg vil til HENNE for å ordne håret i allefall, for selv om hun er flink til å klippe er hun litt ... skummel...

Jeg tror hun har tatt litt mye dop og er litt ... skummel.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det! :ler:

Men ang bilde av kjolen! Jeg fikk ikke lov til å ta bilde av kjolen i salongen ( :forvirret: ), men de bildene som er på nett er bare en liten flik av kjolen og masse ansikt og trær!

Kanskje jeg får lov til å ta bilde likevel, nå som jeg jo har bestilt den... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

:vinke:

En liten hilsen fra en julibrud til en annen ;)

Nå som du har bestilt kjolen skulle en tro at du skulle få lov til å ta bilde..

(du skrev: "men de bildene som er på nett er bare en liten flik av kjolen og masse ansikt og trær!" Jeg leste: ..masse ansikt og TÆR!):ler:

Edit: skriveleif

Endret av BecomingBride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHAHA!! :grine2:

Da tar jeg turen ned over påske og får tatt et bilde det ikke er så fryktelig mange TÆR på!! :ler: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
HAHAHA!!  :grine2:

Da tar jeg turen ned over påske og får tatt et  bilde det ikke er så fryktelig mange TÆR på!! :ler:  :grine2:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så dårlig på å forklare!! Jeg stikker ned over påske når kameraet er kommet og tar bilde, og så legger jeg det ut i steden!! Bildene som er på nettet er som sagt fulle av ansikt og trær (eller TÆR som BecomingBride mente :ler: ), så de gir ikke noe godt inntrykk!!

Den er nydelig!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...