Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sykemelding når min sønn lå hardt skadet på intensiven og vi ikke visste hvordan det kom til å gå. 

Jeg var ikke synlig syk selv, men psykisk "ustabil". Følelsene lå utenpå og ikke sov jeg. 

Det er mulig at det kunne vært annerledes om jeg jobbet feks på et kontor med mulighet for fleksibel arbeidstid og jobbe fra hvor som helst.

MEN jeg jobber med mennesker i krise selv, hvor man absolutt må være påskrudd og profesjonell. Det hadde ikke fungert. 

Anonymkode: a4f79...20d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt likt her. Men heg fikk noen dagers velferdspermisjon, og tok ut ferie resten. Sykmelding i tre uker på deg forstår jeg at arbeidsgiver reagerer på. 

Anonymkode: 59e79...031

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik regelverket er. Du må selv bryte sammen for å ha rett til sykmelding, da den skal være knyttet til egen sykdom. Med mindre du har en grei arbeidsgiver som selv tilrettelegger, men de skal ha økonomi til det de også. 

Så kan en diskutere om det er en god innretning eller ei. Kjenner jeg ikke er helt samkjørt med samfunnet, det kjempes nå for overtidsbetaling for deltid, samt arbeidsgiver skal forskuttere på vegne av nav i 4 mnd. Slik jeg ser vil dette bare resultere i at det blir mer vanskelig å komme ut i arbeidslivet for både de i klekkeklar alder, men også de med utfordringer rundt egen helse. Så i min verden ville jeg fjernet seniluka, enkelte røde dager, gjort 5 uker ferie til standard. Samt innført pårørendedager på lik linje som sykt barn. Rausere ordning med kronisk syke, at fler får utvidet og dekket fravær via nav, da tør kanskje arbeidsgiver å ta de inn. Men hva vet jeg, kan være jeg som er helt fjern her. 

Anonymkode: cdb69...20a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...