Gå til innhold

herpes i underliv

Fremhevede innlegg

Gjest apple
Skrevet

Jeg fikk herpes i underlivet forrige lørdag. Trodde først at jeg bare hadde hatt "hard sex" fordi det kjentes ut som om det var en tampong inni skjeden min som stakk halvveis ut da jeg satt. Dro til legen og da fant hun en stor rift i skjedeåpningen. Sa at det gjorde vondt å tisse også. Hun spurte om partneren min hadde hatt herpes, noe jeg ikke hadde spurt om (Selvfølgelig......). Fikk antibiotikakur pga riften, men skrev ikke ut noen medisiner på herpes pga at jeg fikk vondt med en gang. 1-2 dager etter fant jeg blemmer :( Dro på legevakten. Tok blodprøver og urinprøve. Fikk en krem som skal smøres 5 ganger daglig... Nå er det 3 dager siden jeg begynte å smøre, men det gjør fortsatt vondt å tisse.. Ser også ut som blemmene har sprukket. Lurer på om det vil gjøre vondt å gå når de sprekker?

Ved senere utbrudd, vil det gjøre vondt å tisse da? Eller er det bare blemmer?

Huff, dette har ikke vært lett! Singel og sitter med en tanke om at ingen vil ha meg :( Jeg tror personlig ikke at dette vil plage mitt liv. Det eneste er at jeg må fortelle dette til min fremtidige partner... Heretter skal kondom altid brukes! Det kunne være så mye verre....

Jente, 23 år.

Huff..:/

Ved mitt førstegangsutbrudd av herpes type 2 nedentil, var det veldig vondt og ubehagelig å gå. Men jeg hadde feber og veldig hovne lymfeknuter i lysken også, som gjorde det enda mer ubehagelig. Jeg fikk aldri noe blemmer, men heller små rifter, men gjorde vondt å gå på toalettet fordet.

Får du utbrudd ved senere anledninger, så kan disse være svært milde og ikke like vonde. Eller du kan være uheldig å få akkurat like utbrudd som du har nå. Kommer helt an på hvordan utbruddene dine kommer til å være. Får man blemmer, så vil de til å sprekke etter noen dager.

Hvordan salve har du fått, og har du fått svar på prøvene da?

Kan trøste deg med en ting; du er ikke alene om å synes at det ikke er lett! Jeg sliter den dag i dag med dette, selv om jeg har hatt det i 2 år og muligens burde klart å lære meg å leve med det. Føler fortsatt at ingen vil ha meg, føler meg skamfull og bare ekkel. Det jeg sliter mest med er HVORDAN fortelle dette til fremtidige partner.. Hvordan de vil reagere, tenke og si :/ Det å bli avvist er det jeg frykter mest.

Jeg har utbrudd ved menstruasjon, men ikke like ille som førstegangsutbruddet. Litt ømt og sårt, en-to små rifter helt nederst. Så jeg er vel kanskje litt heldig som har det sånn. Finnes jo de som har ekstreme utbrudd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Huff..:/

Ved mitt førstegangsutbrudd av herpes type 2 nedentil, var det veldig vondt og ubehagelig å gå. Men jeg hadde feber og veldig hovne lymfeknuter i lysken også, som gjorde det enda mer ubehagelig. Jeg fikk aldri noe blemmer, men heller små rifter, men gjorde vondt å gå på toalettet fordet.

Får du utbrudd ved senere anledninger, så kan disse være svært milde og ikke like vonde. Eller du kan være uheldig å få akkurat like utbrudd som du har nå. Kommer helt an på hvordan utbruddene dine kommer til å være. Får man blemmer, så vil de til å sprekke etter noen dager.

Hvordan salve har du fått, og har du fått svar på prøvene da?

Kan trøste deg med en ting; du er ikke alene om å synes at det ikke er lett! Jeg sliter den dag i dag med dette, selv om jeg har hatt det i 2 år og muligens burde klart å lære meg å leve med det. Føler fortsatt at ingen vil ha meg, føler meg skamfull og bare ekkel. Det jeg sliter mest med er HVORDAN fortelle dette til fremtidige partner.. Hvordan de vil reagere, tenke og si :/ Det å bli avvist er det jeg frykter mest.

Jeg har utbrudd ved menstruasjon, men ikke like ille som førstegangsutbruddet. Litt ømt og sårt, en-to små rifter helt nederst. Så jeg er vel kanskje litt heldig som har det sånn. Finnes jo de som har ekstreme utbrudd!

Tusen takk for svar! :)

Jeg bruker en salve som heter "Zovirax krem 5%". Har egentlig mest lyst på tabletter da det er vanskelig å smøre uten speil helt nederst.. Har ikke fått svar fra legen, og venter egentlig bare på en telefon fra fastlegen nå. Jeg er ganske sikker på at det er herpes, da jeg har symptomene :(. Ble anbefalt å ta en klamydiatest også, da det var en del bakterier i urinen. Det måtte jo bare vært den verste gaven jeg noen gang kunne fått..!

Skjønner akkurat hva du mener! Jeg har selv ligget i sengen og vært lei meg og deprimert. Ingen matlyst, orker ikke å trene, orker ikke å jobbe. Glad jeg fikk en sykemelding bare.. :( Har såååå lyst på kjæreste, men nå blir det jo enda vanskeligere. Jeg skal aldri igjen ha sex med en jeg ikke ville blitt sammen med..!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg er mann på 27 år! Hatt herpes i 9 år.. Fikk det av ei bekjent som 18 åring som siden ble min samboer! Hun var den første jeg hadde sex med uten kondom og hun var klar over at hun hadde det men sa altså ikke i fra! It takes two to dance tango så min feil også som tenkte med kukhodet!

Vi var i sammen i seks år men kjærligheten tok slutt og nå etter og ha vært singel i to år er jeg med ei ny dame! Flott jente og vi har vært kjærester i 4 mnd og har kun hatt sex med kondom... Hun spurte meg tidlig om vi ikke bare kunne skippe kondomen men jeg sa at vi sjekker oss først vell viten om at herpes ikke sjekkes...

Dette gnager og spessielt etter og lese hvor jævla grusomt dette er for damer er ikke dette jeg ønsker og gi hun.. EI at hun må ta valget!

Jeg kommer motvillig til og gjøre det slutt nå snart og det er jævli og tenke på at en du ser for deg en fremtid med skal du såre fordi du vil gjøre vedkommende en god "tjeneste" der hun slipper og ta et så vanskelig valg!

Dette med at kondom kan smitte skal tas med en klype salt.. Har hatt sex med flere og ingen er smitter, herpes er mest smittsomt ved utbrudd og hos men sitter de i 99% av tilfellene på glansen eller forhuden og aå lenge kondom dekker alt er det ingen fare... Dog, har smitte skjedd derfor blir det sagt at kondom heller ikke er 100% safe!

Det fine nå til dags er at verden går fremover selv på forsking på herpes vaksine, leste en meget oppløftende artikkel her nylig for oss med denne stigmatiserene tilstanden som kan være like tøff physisk som fysisk!

http://www.foxnews.com/health/2013/05/08/vaccine-for-herpes-researchers-discover-immune-cells-that-suppress-hsv-2/

Skrevet

Hei!

Jeg er mann på 27 år! Hatt herpes i 9 år.. Fikk det av ei bekjent som 18 åring som siden ble min samboer! Hun var den første jeg hadde sex med uten kondom og hun var klar over at hun hadde det men sa altså ikke i fra! It takes two to dance tango så min feil også som tenkte med kukhodet!

Vi var i sammen i seks år men kjærligheten tok slutt og nå etter og ha vært singel i to år er jeg med ei ny dame! Flott jente og vi har vært kjærester i 4 mnd og har kun hatt sex med kondom... Hun spurte meg tidlig om vi ikke bare kunne skippe kondomen men jeg sa at vi sjekker oss først vell viten om at herpes ikke sjekkes...

Dette gnager og spessielt etter og lese hvor jævla grusomt dette er for damer er ikke dette jeg ønsker og gi hun.. EI at hun må ta valget!

Jeg kommer motvillig til og gjøre det slutt nå snart og det er jævli og tenke på at en du ser for deg en fremtid med skal du såre fordi du vil gjøre vedkommende en god "tjeneste" der hun slipper og ta et så vanskelig valg!

Dette med at kondom kan smitte skal tas med en klype salt.. Har hatt sex med flere og ingen er smitter, herpes er mest smittsomt ved utbrudd og hos men sitter de i 99% av tilfellene på glansen eller forhuden og aå lenge kondom dekker alt er det ingen fare... Dog, har smitte skjedd derfor blir det sagt at kondom heller ikke er 100% safe!

Det fine nå til dags er at verden går fremover selv på forsking på herpes vaksine, leste en meget oppløftende artikkel her nylig for oss med denne stigmatiserene tilstanden som kan være like tøff physisk som fysisk!

http://www.foxnews.com/health/2013/05/08/vaccine-for-herpes-researchers-discover-immune-cells-that-suppress-hsv-2/

Jeg synes at du skal fortelle henne det, før du evt gjør det slutt. Kanskje hun er den typen som ikke synes det er et problem? Man vet jo aldri.

Hvis personen man er med, er en keeper, så hadde jeg tatt sjansen, og latt personen få ta beslutningen selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på sopp og herpes? Jeg fikk tatt en ph prøve bare, og han sa jeg hadde sopp. Herpes tok han ikke prøve for, og mente at det ikke var det. Kan dette stoles på? Regner med at det er kun sopp som gir en sur (tror jeg det dr...) ph prøve.

Anonymous poster hash: d0f98...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på sopp og herpes? Jeg fikk tatt en ph prøve bare, og han sa jeg hadde sopp. Herpes tok han ikke prøve for, og mente at det ikke var det. Kan dette stoles på? Regner med at det er kun sopp som gir en sur (tror jeg det dr...) ph prøve.

Anonymous poster hash: d0f98...9ec

Sopp blir du kvitt, herpes har du livet ut. Sopp gir kløe, herpes gir blemmer

Anonymous poster hash: ae389...8cf

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk svar fra legen på mandag, og det viste seg at jeg hadde fått HSV-1 i ubderlivet. Nå har jeg blitt forskjølet og jeg kjenner litt stikking. Det er ikke ømt, svir ikke når jeg tisser og heller ingen tegn til blemmer. Bør jeg smøre med salve da? Er så usikker på denne "sykdommen" da jeg bare har hatt det i 3 uker..

Gjest apple
Skrevet

Jeg fikk svar fra legen på mandag, og det viste seg at jeg hadde fått HSV-1 i ubderlivet. Nå har jeg blitt forskjølet og jeg kjenner litt stikking. Det er ikke ømt, svir ikke når jeg tisser og heller ingen tegn til blemmer. Bør jeg smøre med salve da? Er så usikker på denne "sykdommen" da jeg bare har hatt det i 3 uker..

Har lest at hsv-1 gir sjeldnere utbrudd nedentil enn det det gjør på leppene. Jeg har konstant utbrudd, men det har blitt en ond sirkel mener legene, helsesøster og psykolgen min. Jo mer jeg stresser og tenker på herpesen, jo oftere får jeg det. Så skal bli satt på en ordentlig behandling snart av gyn.

Så, hvis du føler for det, kan du smøre. Etterhvert så vil du kanskje legge ordentlig merke til når utbruddene kommer og hva som forårsaker dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...