Margit777 Skrevet onsdag kl. 21:45 Forfatter #81 Skrevet onsdag kl. 21:45 (endret) Når jeg klipper i knollen bytter jeg også underlegspapir per plante. Klipper jeg ikke i den og ikke ser tydelig tegn på sykdom kan jeg gjenbruke det et par ganger. Svigermor kjøper aviser, så får av henne. Tar ut stiften i avisa og teiper over hullene, så jorda ikke renner ut til neste side i avisen. Beklager skrivefeil. Beskyttelsesfilm på mobil, gjør det umulig å skrive 😄😄 Endret onsdag kl. 21:46 av Margit777
Margit777 Skrevet onsdag kl. 22:13 Forfatter #82 Skrevet onsdag kl. 22:13 (endret) Denne har så tydelig gall, så jeg har aldri sett et så godt eksempelt: Er den første jeg har funnet. Og er ekstrem. Men, i vitenskapens navn, så kaster jeg den ikke enda. (Noobens navn) Vi dokumentere gall også, og annet unormalt. Tror ikke det er første året denne har gall. Merket også at den hadde flere løse tuber, den virket ikke frisk når jeg tok i den utenpå posen. Tuberne datt av. Men den har fortsatt en massiv del. Denne ligger med andre gall mistenkte. Jeg tviler egentlig ikke. Men denne har overlevd noen år med sykdommen. Jeg har hatt gall på blomster i ca 2 år. De blomstrer mindre og så dør de, for knollen skyter ut masse skudd som ikke fører til blomster. Jeg visste ikke det da, og tok heller ingen bilder. Men ifra i år så skal jeg dokumenter det meste. 100% hittil, blir verre etter 1 juni 😄😄 Men jeg har tagget de mistenkte, og de blir kasta. Endret onsdag kl. 22:15 av Margit777 1
Modni Skrevet torsdag kl. 05:56 #83 Skrevet torsdag kl. 05:56 Margit777 skrev (7 timer siden): Denne har så tydelig gall, så jeg har aldri sett et så godt eksempelt: Er den første jeg har funnet. Og er ekstrem. Men, i vitenskapens navn, så kaster jeg den ikke enda. (Noobens navn) Vi dokumentere gall også, og annet unormalt. Tror ikke det er første året denne har gall. Merket også at den hadde flere løse tuber, den virket ikke frisk når jeg tok i den utenpå posen. Tuberne datt av. Men den har fortsatt en massiv del. Denne ligger med andre gall mistenkte. Jeg tviler egentlig ikke. Men denne har overlevd noen år med sykdommen. Jeg har hatt gall på blomster i ca 2 år. De blomstrer mindre og så dør de, for knollen skyter ut masse skudd som ikke fører til blomster. Jeg visste ikke det da, og tok heller ingen bilder. Men ifra i år så skal jeg dokumenter det meste. 100% hittil, blir verre etter 1 juni 😄😄 Men jeg har tagget de mistenkte, og de blir kasta. Takk - denne var nyttig - godt med et tydelig eksempel
Margit777 Skrevet torsdag kl. 12:35 Forfatter #84 Skrevet torsdag kl. 12:35 Sendte bilde til der jeg kjøpte og får igjen pengene ihvertfall 1
Mhmjadda Skrevet torsdag kl. 13:14 #85 Skrevet torsdag kl. 13:14 Har en jeg også som jeg mistenker gall på. Lar den komme litt mer før jeg sender bilde til leverandøren.
Margit777 Skrevet 2 timer siden Forfatter #86 Skrevet 2 timer siden Mhmjadda skrev (På 16.4.2026 den 15.14): Har en jeg også som jeg mistenker gall på. Lar den komme litt mer før jeg sender bilde til leverandøren. Er lurt å gjøre det nå i vår. Oppdager du det til høsten så skylder de på alt mulig annet. Som jorda di, innsekter og div.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå