Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får besøk fra utlandet snart og de vil gjerne prøve norsk øl. Jeg vet bare at de drikker mest IPA ellers aner jeg ikke hva de kunne like. Jeg drikker ikke øl selv så anbefalinger har jeg ingen peiling på. Noen her som er mer bevandret i ølverdenen og kan anbefale noe de kunne like? Kan gjerne utvides til annen Skandinavisk øl også sikkert, trenger ikke være spesifikt norsk selv om det hadde vært best. 

Anonymkode: e0c3a...20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frydenlund fatøl👍

Anonymkode: 9cba3...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Frydenlund fatøl👍

Anonymkode: 9cba3...7ed

Industri"wiener" vil neppe imponere noen.

Min favoritt:

https://lervig.no/product-portfolio/hoppy/perler-for-svin-grapefruit/

Ellers kan du gå på Meny og finne ymse IPA , west coast ipa og pale ale fra norske håndverksbryggerier. 

Alternativet er polet og spørre betjeningen.

Ikke vits å kjøpe svenskøl når det finnes så mye bra norsk. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste ølet du får i norske butikker er Seidel pilsner, skal lete lenge for å finne noe bedre!

Anonymkode: c7dd5...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Lervig og Salikatt har veldig mye godt øl. Jeg hadde tatt meg en tur på polet - selv om det kan bli litt dyrt er det iallfall bankers om du vil imponere litt 😊

Anonymkode: c9395...da0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det beste ølet du får i norske butikker er Seidel pilsner, skal lete lenge for å finne noe bedre!

Fy faen for noe skvip😂😂😂😂😂

Anonymkode: be0fc...e10

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nøgne Ø, Kinn og Ægir har veldig gode IPA'r

Anonymkode: 7ad2c...0dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kinn 😍

Anonymkode: 169aa...196

Skrevet

Ægir lager mye god øl. 

Kinn bryggeri har mye forskjellig, ekstra gøy med festlige flasker med morsomme navn. 

Rygr har mye spennende, spesielt surøl er de gode på. 

Skrevet

Glemte å skrive at det er mye spennende i hyllene på REMA 1000, og en del extra butikker har godt utvalg. Rygr har en del som selges på polet, det som har for høy prosent til å selges i vanlig butikk.

Skrevet

Folk som ikke har særlig peiling på øl, bælmer jo ned overhumlede IPAer og sier «ja, dette var skikkelig øl!».

Alle kan lage IPAer og en halvdårlig resept kan lett maskeres med kopiøse mengder aromatisk tørrhumle.

De er lette å please. Kjøp inn noen tunge IPAer fra et overpriset mikrobryggeri, så får bydgehipsterne som driver bryggeriet også til ferie. Problemet løst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 10.48):

Fy faen for noe skvip😂😂😂😂😂

Anonymkode: be0fc...e10

Du har åpenbart ikke drukket Seidel og har fått meningen din fra folk som ikke liker øl. Du drikker ikke tilfeldigvis Corona?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke øl selv, men Berentsen har visst også noen spenstige øl, blant annet Stelliger Divum på hele 19% alkohol. 😅 Ellers hører jeg også mye bra om Nøgne Ø, Kinn og Lervig fra venner som er ølkjennere.

Anonymkode: ca8f4...38a

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 31.3.2026 den 15.03):

Folk som ikke har særlig peiling på øl, bælmer jo ned overhumlede IPAer og sier «ja, dette var skikkelig øl!».

Alle kan lage IPAer og en halvdårlig resept kan lett maskeres med kopiøse mengder aromatisk tørrhumle.

De er lette å please. Kjøp inn noen tunge IPAer fra et overpriset mikrobryggeri, så får bydgehipsterne som driver bryggeriet også til ferie. Problemet løst.

Hvorfor ikke bare komme med noen forslag selv, du som tydeligvis er en av få med skikkelig peiling på øl? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gå på polet og få hjelp der, generelt er Kinn og Lervig trygge valg uansett øltype. 

Anonymkode: cebb1...971

AnonymBruker
Skrevet

Frydenlund fatøl og juicy IPA 🤤

Anonymkode: ccbb6...0db

Skrevet

Lomb øl 

Ekte småskala kvalitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke bare komme med noen forslag selv, du som tydeligvis er en av få med skikkelig peiling på øl? 

Nå er ikke du TS, men dersom du faktisk hadde lest innlegget mitt ville du fått med deg at jeg ikke bare kom med forslag, men også forslag som er tilpasset publikum.

Skrevet

Både Kinn, Ægir, Salikatt, Lervig, Monkey Brew og til dels Nøgne Ø brygger godt norsk håndtveksøl. Det gikk lenge inflasjon i å starte bryggeri og det gikk noe ut over kvaliteten men det er fremdeles mye bra øl der ute. 

Kinn sin «Vestkyst» er en klassisk IPA og et trygt allround-valg.  «Skoddehav er hvit IPA, litt lettere og veldig fint matøl til f eks fisk eller kylling. 0,7L-glassflaskene gjør seg fint på bordet.

Vil du heller «dra til» og servere virkelig god men litt hipsteraktig øl kan du se om du får tak i noen av Salikatt sine IPA-varianter med høy alkoholprosent (Quadruple eller Triple IPA).

Jeg drakk Nøgne Ø sin «Upper middle class oblivion» (Triple IPA) her om dagen, den var veldig god. Ellers enig med tidligere taler, Lervig har mye godt, blant annet «Perler for svin».

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...