LilleMy_09 Skrevet 29. mars #41 Skrevet 29. mars (endret) Har et vennepar som sleit med det samme med sine to barn. Men etter mye sure miner har barna innfunnet seg med at de ikke får ha mobilen under felles måltider. Hva de gjør når de er alene legger ikke foreldra seg oppi Endret 29. mars av LilleMy_09
AnonymBruker Skrevet 29. mars #42 Skrevet 29. mars LilleMy_09 skrev (På 27.3.2026 den 14.16): Den er ikke tillatt ved middagsbordet. Ts skriver at barna blir sure og lager sjau når hun ber dem legge den vekk ved matbordet Hon skriver att det både inte är tillatt men barnen både har och brukar mobil vid middagsbordet, därav min förvirring 🙂 Anonymkode: bf017...0fe
AnonymBruker Skrevet 29. mars #43 Skrevet 29. mars LilleMy_09 skrev (På 27.3.2026 den 23.55): Når det kommer til regler om fest ja. Mobilbruk og innetider, nei Det er når jeg leser sånne holdninger jeg skjønner hvorfor det går til helvete med dagens unge! 🤣 Hadde jeg forsøkt meg på å bryte pappas (helt legitime!) regler i huset etter fylte atten hadde han sett dumt på meg og sagt "døren er der", og hadde jeg respondert med å si "jeg er atten, du kan ikke bestemme over meg!" Hadde han bare ledd. SÅ KLART kan og skal! foreldre bestemme regler i eget hus med egne barn. Jeg har en regel om at ingen drita voksne får tråkke over min dørterskel. Skulle tatt seg ut om en svarte "jeg er myndig, det bestemmer ikke du!" 🤣 mitt hus - mine regler. Vårt hus - våre regler! TS, du bestemmer. Men du må faktisk være voksen her! Anonymkode: 24fcb...847 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #44 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hon skriver att det både inte är tillatt men barnen både har och brukar mobil vid middagsbordet, därav min förvirring 🙂 Anonymkode: bf017...0fe TS klarer ikke være voksen. Hun har satt en regel som hun ikke følger opp, da blir såklart ungdommen slik som de er hos henne. Anonymkode: 24fcb...847
LilleMy_09 Skrevet 29. mars #45 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hon skriver att det både inte är tillatt men barnen både har och brukar mobil vid middagsbordet, därav min förvirring 🙂 Anonymkode: bf017...0fe Ts sier det ikke er lov, men barna hører ikke på henne. Hun har satt en regel hun ikke følger opp
AnonymBruker Skrevet 29. mars #46 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er når jeg leser sånne holdninger jeg skjønner hvorfor det går til helvete med dagens unge! 🤣 Hadde jeg forsøkt meg på å bryte pappas (helt legitime!) regler i huset etter fylte atten hadde han sett dumt på meg og sagt "døren er der", og hadde jeg respondert med å si "jeg er atten, du kan ikke bestemme over meg!" Hadde han bare ledd. SÅ KLART kan og skal! foreldre bestemme regler i eget hus med egne barn. Jeg har en regel om at ingen drita voksne får tråkke over min dørterskel. Skulle tatt seg ut om en svarte "jeg er myndig, det bestemmer ikke du!" 🤣 mitt hus - mine regler. Vårt hus - våre regler! TS, du bestemmer. Men du må faktisk være voksen her! Anonymkode: 24fcb...847 Bare det at du trekker fram drita folk som eksempe gjør at jeg faller ut. Ikke sammenlignbart med det som faktisk er tema her Anonymkode: 01249...1a3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #47 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare det at du trekker fram drita folk som eksempe gjør at jeg faller ut. Ikke sammenlignbart med det som faktisk er tema her Anonymkode: 01249...1a3 Du skjønner ikke poenget. Poenget er "mitt hus, mine regler". TS står fritt til å lage egne regler i sitt hus, og andre beboere og besøkende må følge de satte reglene. Anonymkode: 24fcb...847 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #48 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 22.34): Har 2 tenårinsjenter. De lever og ånder for mobilen, til alle døgnets tider. Sikkert ikke et ukjent fenomen rundt om. Jeg har gitt beskjed i årevis om at mobilen ikke skal være med under felles måltider og på fast hygge/spillkveld hver onsdag. Begge tar med mobilen til bords likevel. Eldstejenta surmuler når jeg ber henne legge den bort - mens den yngste lager et sant helvete! Hva i all verden skal jeg gjøre for at de skal la være å ta med mobilen til bordet, så vi slipper disse slitsomme diskusjonene hver gang?! Jeg kommer rett og slett ikke i mål med dette, det GÅR ikke! Mvh frustrert! Anonymkode: 1b89b...3ed Ta tar du de vekk , hjelper dessverre ikke bare sitte og få råd , ting må gjøres. Har en 13 åring selv , Ingen tlf under måltidene, når vi har ferie skal både jrg og barnet legge vekk tlf til 19—20 tidene på kvelden , samme når vi er besøk eller har besøk , i hverdagene legger vi bort tlf mellom 16—20 og finner på ting sammen , det er så viktig at mobilene ikke tar fra oss tid sammen for snart er hen så stor at han flytter ut , så vil ikke angre da Anonymkode: 214f3...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #49 Skrevet 31. mars Den kampen var kortvarig her. De fikk bare ikke ta mat . Men når jeg er ute å ser familier på utesteder å spiser. Å alle sitter med mobil. Å sees ofte. Bare trist. Små unger med tegnefilm på mobil. Hørte øyelegen fortalte at generasjoner starter tidligere og tidligere med briller. Ikke så rart😢 Anonymkode: 34b1d...dc3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå