AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Har 2 tenårinsjenter. De lever og ånder for mobilen, til alle døgnets tider. Sikkert ikke et ukjent fenomen rundt om. Jeg har gitt beskjed i årevis om at mobilen ikke skal være med under felles måltider og på fast hygge/spillkveld hver onsdag. Begge tar med mobilen til bords likevel. Eldstejenta surmuler når jeg ber henne legge den bort - mens den yngste lager et sant helvete! Hva i all verden skal jeg gjøre for at de skal la være å ta med mobilen til bordet, så vi slipper disse slitsomme diskusjonene hver gang?! Jeg kommer rett og slett ikke i mål med dette, det GÅR ikke! Mvh frustrert! Anonymkode: 1b89b...3ed
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Hvor gamle er de? Ta mobilen fra dem og legg dem fysisk på kjøkkenet feks under måltidet. Si at de ikke får middagen før mobilen legges vekk? Den bør fysisk være borte fra dem så den ikke kan dras opp. Anonymkode: 4d44b...3e5 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gamle er de? Ta mobilen fra dem og legg dem fysisk på kjøkkenet feks under måltidet. Si at de ikke får middagen før mobilen legges vekk? Den bør fysisk være borte fra dem så den ikke kan dras opp. Anonymkode: 4d44b...3e5 Jeg VET at den ikke bør være fysisk hos dem, og har i årevis sagt at mobilene ikke skal til bords. Likevel, hvert måltid skjer det samme! Er så frustrert og lei. Får ikke til dette her. Anonymkode: 1b89b...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Det er vel bare å be de legge den på kjøkkenbenken når de kommer med den i hånden? Hver eneste gang.. Har det likt her, ingen mobil under måltider. Har de den med, så må de gå og legge den på kjøkkenbenken. Hadde 15.åringen her surmult om det, hadde jeg satt på skjermtid, og sagt det om hun ikke klarer å legge den bort selv, så må den sperres under måltidene. Anonymkode: 71e84...aee 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Herregud, ta den fra dem ved måltider. Kjøp en boks og alle, du også, legger mobilen sin oppi der. Så får de den tilbake når alle har spist. Du er voksen, du bestemmer! Anonymkode: 24fcb...847 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 22.34): Har 2 tenårinsjenter. De lever og ånder for mobilen, til alle døgnets tider. Sikkert ikke et ukjent fenomen rundt om. Jeg har gitt beskjed i årevis om at mobilen ikke skal være med under felles måltider og på fast hygge/spillkveld hver onsdag. Begge tar med mobilen til bords likevel. Eldstejenta surmuler når jeg ber henne legge den bort - mens den yngste lager et sant helvete! Hva i all verden skal jeg gjøre for at de skal la være å ta med mobilen til bordet, så vi slipper disse slitsomme diskusjonene hver gang?! Jeg kommer rett og slett ikke i mål med dette, det GÅR ikke! Mvh frustrert! Anonymkode: 1b89b...3ed Fortell de at hvis de ikke legger fra mobilen, og/eller de surmuler eller lager et sant helvete, er mobilen borte resten av dagen. Anonymkode: c8f57...aa8 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 22.44): har i årevis sagt at mobilene ikke skal til bords Det må være handling. Ungdommer skjønner ikke snakk. Du må fysisk ta vekk tlf og ta det helvete som kommer og så må du stå i det i det uendelige Anonymkode: b5a3a...467 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Skrevet 27. mars Fedre virker mer troverdige når de skal utvise autoritet. Er du fortsatt sammen med barnefaren? Da kan du i så fall be ham si med streng og fast stemme til døtrene dine at under visse situasjoner MÅ telefonen vekk. Hvis du er alenemor, vil jeg anbefale deg å "true" med å ikke gi døtrene dine lommepenger hvis de fortsetter sånn som de gjør. Anonymkode: de607...0fb
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars #10 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 22.34): Har 2 tenårinsjenter. De lever og ånder for mobilen, til alle døgnets tider. Sikkert ikke et ukjent fenomen rundt om. Jeg har gitt beskjed i årevis om at mobilen ikke skal være med under felles måltider og på fast hygge/spillkveld hver onsdag. Begge tar med mobilen til bords likevel. Eldstejenta surmuler når jeg ber henne legge den bort - mens den yngste lager et sant helvete! Hva i all verden skal jeg gjøre for at de skal la være å ta med mobilen til bordet, så vi slipper disse slitsomme diskusjonene hver gang?! Jeg kommer rett og slett ikke i mål med dette, det GÅR ikke! Mvh frustrert! Anonymkode: 1b89b...3ed Foreldrekontroll, få det inn på mobilene asap 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars #11 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fedre virker mer troverdige når de skal utvise autoritet. Er du fortsatt sammen med barnefaren? Da kan du i så fall be ham si med streng og fast stemme til døtrene dine at under visse situasjoner MÅ telefonen vekk. Hvis du er alenemor, vil jeg anbefale deg å "true" med å ikke gi døtrene dine lommepenger hvis de fortsetter sånn som de gjør. Anonymkode: de607...0fb Morsom du er... Barna snurrer far rundt lillefingeren.
AnonymBruker Skrevet 27. mars #12 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fedre virker mer troverdige når de skal utvise autoritet. Er du fortsatt sammen med barnefaren? Da kan du i så fall be ham si med streng og fast stemme til døtrene dine at under visse situasjoner MÅ telefonen vekk. Hvis du er alenemor, vil jeg anbefale deg å "true" med å ikke gi døtrene dine lommepenger hvis de fortsetter sånn som de gjør. Anonymkode: de607...0fb Hvis mor ikke har klart å være autoriativ enda, kan det bli et sjokk for ungdommene når hun begynner med det nå. TS, dette burde du begynt med da de var små. Du kan ikke SI at de skal legge vekk mobilen og så ikke gjennomføre - og så etter lang tid være oppgitt for at de ikke hører etter… De SKAL høre etter, DU er voksen!!!! Hva slags forelder er du egentlig? Dette er helt basic barneoppdragelse. At eldtemann er 19 og du enda ikke har gitt en tydelig beskjed er ganske alarmerende… Anonymkode: 24fcb...847 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #13 Skrevet 27. mars Dette er en kamp du ikke kommer til å vinne dessverre..... Og det er ikke bare hos deg det er slik!! Spørsmålet er hvor mye du skal slite deg ut med dette. Ungdommen idag lever livet sitt på mobilen og lite vi får gjort med denne trenden. Anonymkode: 9c895...824 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #14 Skrevet 27. mars Förlåt, jag förstod inte helt om mobilen är eller inte är tillåtet vid middagsbordet? Anonymkode: bf017...0fe
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en kamp du ikke kommer til å vinne dessverre..... Og det er ikke bare hos deg det er slik!! Spørsmålet er hvor mye du skal slite deg ut med dette. Ungdommen idag lever livet sitt på mobilen og lite vi får gjort med denne trenden. Anonymkode: 9c895...824 Det er snakk om å legge den vekk til MÅLTIDENE. DET er det minste hun kan kreve. Anonymkode: 24fcb...847 5
GlitrendeSjokolade Skrevet 27. mars #16 Skrevet 27. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 25.3.2026 den 22.42): De er 15 og 19. Ts Anonymkode: 1b89b...3ed 15 åringen kan du ta mobilen fra hvis hun ikke hører på deg. For hun er ikke voksen. Hun er ett barn. Barn under 18 år skal ikke bestemme at de skal sitte med skjerm når de vil. Hun får bare bli så sur hun vil. Du er den voksne og bestemmer. Ikke ei 15 år gammel jente som bestemmer. Endret 27. mars av GlitrendeSjokolade 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Skrevet 27. mars Fru Uperfekt skrev (20 minutter siden): Morsom du er... Hva var spesielt "morsomt" med det jeg skrev? Fru Uperfekt skrev (21 minutter siden): Barna snurrer far rundt lillefingeren. Hva vet du om det? Bor du under samme tak som TS, kanskje? Anonymkode: de607...0fb
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Skrevet 27. mars GlitrendeSjokolade skrev (10 minutter siden): 15 åringen kan du ta mobilen fra hvis hun ikke hører på deg. For hun er ikke voksen. Hun er ett barn. Barn under 18 år skal ikke bestemme at de skal sitte med skjerm når de vil. Hun får bare bli så sur hun vil. Du er den voksne og bestemmer. Ikke ei 15 år gammel jente som bestemmer. Hun kan bestemme over 19-åringen også. Anonymkode: 24fcb...847 1
LilleMy_09 Skrevet 27. mars #19 Skrevet 27. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kan bestemme over 19-åringen også. Anonymkode: 24fcb...847 Nei, en myndig person kan man ikke bestemme over Endret 27. mars av LilleMy_09
Fru Uperfekt Skrevet 27. mars #20 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva var spesielt "morsomt" med det jeg skrev? Hva vet du om det? Bor du under samme tak som TS, kanskje? Anonymkode: de607...0fb Var den bastante om at far hadde så mye mer autoritet enn mor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå