Skravleberta Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars I påska skal vi ha en stor familie- og vennesamling på hytta. Det vil bli voksne, ungdommer og små barn. Kjøkkenet er lite, men velutstyrt. Det blir ikke mulig for alle å sitte ved spisestua og spise. Så...hva serverer jeg som alle aldersgrupper liker, som kan spises med tallerkenen i fanget og som er "lett" å lage? Pølse på bål hadde vært greit nok, men skummelt å satse på hvis det er drittvær. Pluss at jeg ikke er så glad i det 😅 Blir glad for alle tips.
Ekko jenta Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Skravleberta skrev (3 timer siden): I påska skal vi ha en stor familie- og vennesamling på hytta. Det vil bli voksne, ungdommer og små barn. Kjøkkenet er lite, men velutstyrt. Det blir ikke mulig for alle å sitte ved spisestua og spise. Så...hva serverer jeg som alle aldersgrupper liker, som kan spises med tallerkenen i fanget og som er "lett" å lage? Pølse på bål hadde vært greit nok, men skummelt å satse på hvis det er drittvær. Pluss at jeg ikke er så glad i det 😅 Blir glad for alle tips. Lasagne 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Suppe eller gryterett med brød til. Svigermor var fra Hallingdal og serverte alltid Småmat og lefsekling i store familiesamlinger. Anonymkode: fcabe...7a8 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Ta med ekstra bord og stoler. Minstekravet bør være å kunne sitte ved et bord. Det kan godt være to bord, men alle må få sitte ordentlig å spise… Anonymkode: b1ca5...2ad 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Må jo nesten bli en god gryterett med godt brød til. Noe man kan spise uten å bruke kniv i hvertfall, om det ikke er plass ved spisebord til alle. Suppe utgår vel, da det er vanskelig å spise med suppetallerken i hånda. Har du tak over grillen ute i tilfelle dårlig vær? Da kan du jo servere gode burgere og pølser, og at folk forsyner seg ute og spiser inne om det er for dårlig vær til å spise ute. Dekk på kjøkkenbenken med masse godt tilbehør som de kan forsyne seg av. Kvalitet på burgere og pølser, pluss tilbehøret kan bli et godt måltid. Anonymkode: 9bf28...d09 3 1
Macro Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta med ekstra bord og stoler. Minstekravet bør være å kunne sitte ved et bord. Det kan godt være to bord, men alle må få sitte ordentlig å spise… Anonymkode: b1ca5...2ad Nå må du gi deg. Minstekravet på hyttetur er at det blir mat. 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Macro skrev (Akkurat nå): Nå må du gi deg. Minstekravet på hyttetur er at det blir mat. Når man inviterer i selskap i en årstid det ikke er garantert å kunne spise ute, så alle tvinges inn… Da bør man kunne tilby gjestene en stol og en plass ved ett bord. Det er et påskemåltid! Ikke en barnebursdag… Venner, familie; unge og gamle! Inviterer man, bør man tilby en stol. Anonymkode: b1ca5...2ad 2
Macro Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man inviterer i selskap i en årstid det ikke er garantert å kunne spise ute, så alle tvinges inn… Da bør man kunne tilby gjestene en stol og en plass ved ett bord. Det er et påskemåltid! Ikke en barnebursdag… Venner, familie; unge og gamle! Inviterer man, bør man tilby en stol. Anonymkode: b1ca5...2ad Av og til er det sosial sammenkomst, ikke seldkap. Og påske på hytta er helt normalt. Gå for gryterett ts☺️ 8 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man inviterer i selskap i en årstid det ikke er garantert å kunne spise ute, så alle tvinges inn… Da bør man kunne tilby gjestene en stol og en plass ved ett bord. Det er et påskemåltid! Ikke en barnebursdag… Venner, familie; unge og gamle! Inviterer man, bør man tilby en stol. Anonymkode: b1ca5...2ad Jeg er enig med deg. Alle bør få sitte godt og spise en middag. Ellers blir det fort litt utrivelig. Grille pølser og burgere med godt tilbehør ute er ok. Da kan noen sitte ute og noen inne, og det er enkel mat å spise. Det går fint å spise ute i gråvær, så lenge folk har med gode uteklær. Anonymkode: 9bf28...d09 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars Macro skrev (1 minutt siden): Av og til er det sosial sammenkomst, ikke seldkap. Og påske på hytta er helt normalt. Gå for gryterett ts☺️ Gryterett er topp påskemat! Å måtte spise stående er Anonymkode: b1ca5...2ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars TS, hvor mange mennesker er det egentlig snakk om, og hvor mange kvadrat er stue og kjøkken på? 10 - 20 mennesker inne i en liten hytte, inkl små barn, høres ganske kaotisk ut 🙃. Har du vurdert å dele opp middagsselskapet på to dager? En dag med storfamilie, og en dag med venner. Det hadde nok jeg gjort 🙂. Anonymkode: 9bf28...d09 1 2
NoaideBiehtar Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars Det er jo ikke et middagsselskap ts beskriver...? Hun vurderer pølser liksom, man splitter ikke samlingen over to dager for at folk skal få spise pølser sittende. 😅 Jeg anbefaler også gryterett, og har vært på mange "hyttesamlinger" opp gjennom tidene der det ikke har vært nok stoler ved spisebord. Går helt fint! Poenget er å møtes for aktiviteter. 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Skravleberta skrev (6 timer siden): I påska skal vi ha en stor familie- og vennesamling på hytta. Det vil bli voksne, ungdommer og små barn. Kjøkkenet er lite, men velutstyrt. Det blir ikke mulig for alle å sitte ved spisestua og spise. Så...hva serverer jeg som alle aldersgrupper liker, som kan spises med tallerkenen i fanget og som er "lett" å lage? Pølse på bål hadde vært greit nok, men skummelt å satse på hvis det er drittvær. Pluss at jeg ikke er så glad i det 😅 Blir glad for alle tips. Pølser. Kan både koker, stekes på panna og i ovnen hvis været er dårlig Anonymkode: db2fe...5fc 1
Kaneel Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Suppe eller gryterett med brød til. Svigermor var fra Hallingdal og serverte alltid Småmat og lefsekling i store familiesamlinger. Anonymkode: fcabe...7a8 Hva er småmat?
Brunhilde Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars Ts sier ikke noe om at gjester må stå og spise, bare at ikke det ikke er plass til alle rundt spisebordet. 😉 Jeg er enig med de som foreslår en gryterett eller suppe, det er forholdsvis enkelt å lage til mange. Jeg syns nesten det er en større utfordring å finne noe "alle aldersgrupper liker". 2 3
Hallepalle2 Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta med ekstra bord og stoler. Minstekravet bør være å kunne sitte ved et bord. Det kan godt være to bord, men alle må få sitte ordentlig å spise… Anonymkode: b1ca5...2ad Alle skal få sitte, men ikke ved spisebordet. Lev litt da, ikke alt er så nøye og høytidelig. Jeg hadde gått for en god gryterett heller enn suppe når det skal serveres slik på hyttevis. God fornøyelse 5 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Gryterett er topp påskemat! Å måtte spise stående er Anonymkode: b1ca5...2ad Hvem har sagt at folk skal stå? Anonymkode: a1e3b...99e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå