AnonymBruker Skrevet 10. mars #21 Skrevet 10. mars La han gå, ikke kast bort tiden hans. Du virker ikke god i hodet, forstår ikke konsekvensen av hva du sier. Skjerp deg, søk hjelp. Anonymkode: cabb6...b95 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #22 Skrevet 10. mars Dette er jo ikke å true med å gjøre det slutt, TS har jo gjort det slutt. Jeg er ferdig med forholdet er noe man sier når man gjør det slutt. Du kan ikke si sånne ting uten å mene det. Jeg tror ikke du elsker han slik du bør når du kan si slike ting. Du må hvertfall gå i deg selv noen runder med dette om forholdet egentlig er liv laget. Skal dette stablet på bena igjen så må det reelt mye arbeid til. Hvis du begynner å sku det under teppet så har du allerede tapt. Anonymkode: beb7e...61e 1 3
Oppgitt78 Skrevet 10. mars #23 Skrevet 10. mars Lillemy_87 skrev (2 timer siden): Hadde min samboer sagt dette under en krangel, så hadde jeg seriøst kastet han ut. For slik truer man ikke med hvis man ikke mener det! Jeg har nulltoleranse for slikt. Hjelper ikke å be om unnskyldning heller. Samme her. Ingen unnskyldning i etterkant hadde vært akseptabel i den settingen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #24 Skrevet 10. mars Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Samme her. Ingen unnskyldning i etterkant hadde vært akseptabel i den settingen. Helt enig! Anonymkode: cabb6...b95 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #25 Skrevet 10. mars Min eks truet med det, merk eks. Anonymkode: f7070...95c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #26 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke noe man lirer av seg. Enten mener du det innerst inne eller så hører du til psykiatrien. Anonymkode: 40fd1...5e3 Hvem, hun som sa hun var ferdig med forholdet pga en krangel, eller han som brukte banneord som svar på utsagnet hennes. Det er jo sykt å si "jeg er ferdig med dette forholdet" i en krangel. Da hadde jeg bedt mannen også reise til h.....! Anonymkode: 22201...264 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #27 Skrevet 10. mars Hadde mannen min sagt han var ferdig med forholdet vårt, hadde jeg blir kjempelei meg og enda mer frustrert/sint! Anonymkode: 22201...264 1
Crazydoglady Skrevet 10. mars #28 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har krangla med kjæresten min, 2 år siden sist og i dag klarte jeg å lire av meg at jeg var ferdig med forholdet. Svaret jeg fikk da var «bare kast den husnøkkelen til helvete» han er kjempe sur, så trenger tips til å finne ut hvordan jeg går frem. Har selvfølgelig beklagd veldig for utsagnet. Anonymkode: fd219...fa1 Det er jo ikke ett utsagn, det er en beskjed som betyr noe, som åpenbart bruser opp følelser, og ødelegger tillit om det misbrukes/sies i affekt/brukes for å prøve å manipulere situasjonen. Jeg antar du mener hvordan løse ting fordi du mente ikke det du sa og håper forholdet fortsetter. Når du sier hvordan gå frem? Første steg er jo å legge seg flat, unnskylde, si at man forstår hva man har gjort og sagt og at det er meget uheldig/dumt og at man virkelig håper på en sjanse til og at man ikke skal gjenta dette. Etter det må du nesten la ballen ligge på hans halvdel. Det er tross alt like mye hans valg hva som skjer videre. Om han velger å ta deg på ordet, at forholdet er over og ikke ønsker å finne seg i sånt uansett om det var en gang eller flere. Det går du ikke gjort noe med. Men du øker kanskje sannsynligheten for at det går bra om du lar han få litt space, viser forståelse for at han har litt vonde følelser han trenger å prosessere og at han kan få tid og mulighet til å ta ett reflektert valg. Derfra, om det blir noe mer forhold, får man vell se på måter å håndtere ting bedre, kommunisere bedre osv, kan hende dere begge har ting å jobbe med der, sammen. Dette er ett seriøst overtramp, men fra mitt personlige ståsted så vil jeg jo tenke at to år pluss med forhold med generelt lite konflikt antagelig er verdt å ta vare på for de fleste og at det nok ikke er umulig å komme seg forbi dette, særlig ikke om den som tråkket over legger seg langflat, innrømmer skyld, tar ansvar og gir uttrykk for å fult ut forstå problemet og angre. Som ett engangs tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 10. mars #29 Skrevet 10. mars Tydelig at mange ikke er vandt med å være i en kjærlighetsrelasjon. Slikt utbrudd som TS fikk og at man sier ting man ikke alltid mener i en opphetet krangel er helt vanlig. Påstander som at man bør stå for det man sa og flytte ut er bare totalt bak mål. Slik utsagn kvalifiserer egentlig direkte til å motta uførestrygd.. Anonymkode: 4c45e...5e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #30 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tydelig at mange ikke er vandt med å være i en kjærlighetsrelasjon. Slikt utbrudd som TS fikk og at man sier ting man ikke alltid mener i en opphetet krangel er helt vanlig. Påstander som at man bør stå for det man sa og flytte ut er bare totalt bak mål. Slik utsagn kvalifiserer egentlig direkte til å motta uførestrygd.. Anonymkode: 4c45e...5e1 Det er vel heller du som er uerfaren med å ha et voksent og respektfullt kjærlighetsforhold. Slike utbrudd er kanskje "helt vanlig", ja. I dysfunksjonelle forhold, vel å merke. Tomme trusler hører hjemme i forhold med uregulerte tenåringer eller voksne med issues. Issues de bør ha løst før de involverer andre inn i sin kaotiske verden. Anonymkode: bce23...d30 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #31 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke noe man lirer av seg. Enten mener du det innerst inne eller så hører du til psykiatrien. Anonymkode: 40fd1...5e3 Så du har erfaring av å sitte der inne? Anonymkode: 53949...e44
AnonymBruker Skrevet 10. mars #32 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vel heller du som er uerfaren med å ha et voksent og respektfullt kjærlighetsforhold. Slike utbrudd er kanskje "helt vanlig", ja. I dysfunksjonelle forhold, vel å merke. Tomme trusler hører hjemme i forhold med uregulerte tenåringer eller voksne med issues. Issues de bør ha løst før de involverer andre inn i sin kaotiske verden. Anonymkode: bce23...d30 Har vært og er fortsatt godt gift i over 20 år, så jeg er nok over den uerfaren-grensen vil jeg påstå. Skal ikke slenge ut tomme trusler i øst og vest, men tror det er viktig å vise omtanke og forståelse ovenfor hverandre i form av at det er takhøyde for å si noe man ikke nødvendigvis mener bokstavelig innerst inne. Det må være takhøyde for å kunne be hverandre om unnskyldning og innrømme feil uten at et forhold tvert er slutt. Da har man i så fall lite annet bra i forholdet å bygge på. Anonymkode: 4c45e...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #33 Skrevet 10. mars Sånne utsagn, selv i kampens hete, skaper jo en voldsom usikkerhet hos den man sier det til. Du holder døren åpen for å gå fra ham, og det skaper selvfølgelig en frykt hos ham. Og et sinne, da over at du tar i bruk et virkemiddel man virkelig ikke skal bruke overfor partneren sin. Anonymkode: bd566...e2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #34 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydelig at mange ikke er vandt med å være i en kjærlighetsrelasjon. Slikt utbrudd som TS fikk og at man sier ting man ikke alltid mener i en opphetet krangel er helt vanlig. Påstander som at man bør stå for det man sa og flytte ut er bare totalt bak mål. Slik utsagn kvalifiserer egentlig direkte til å motta uførestrygd.. Anonymkode: 4c45e...5e1 Det er ikke helt vanlig blant voksne mennesker å slå opp fordi de er sure, nei. Å si at noen er jævlig irriterende, at de faen aldri gjør x eller y, til og med et lite faen ta mannen/kona? Jada, det skjer sikkert i mange ellers ålreite forhold. Men å si at man er ferdig med forholdet, det er et tiltak normale voksne med normal oppdragelse og normal impulskontroll ikke iverksetter i en krangel. Selvfølgelig kan man angre på at man sa sånt og håpe partner lar det fare, men man har også akseptert risikoen for brudd når man selv erklærer brudd. Også om man angrer seg. Anonymkode: bd566...e2a 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #35 Skrevet 10. mars Joda. Etter 20 år kan vi være uenige. Men enkelte ting sier man ikke. Blir som å skylde på dårlig dømmekraft på alkohol eller diagnose. Du får stå i det du sa - slipp mannen fri. Anonymkode: 3bb3a...e25
Lillemy_87 Skrevet 10. mars #36 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydelig at mange ikke er vandt med å være i en kjærlighetsrelasjon. Slikt utbrudd som TS fikk og at man sier ting man ikke alltid mener i en opphetet krangel er helt vanlig. Påstander som at man bør stå for det man sa og flytte ut er bare totalt bak mål. Slik utsagn kvalifiserer egentlig direkte til å motta uførestrygd.. Anonymkode: 4c45e...5e1 Jeg har vært sammen med mannen i 22 år, ja vi har hatt våre krangler, men vi har aldri sagt at vi skal gjøre det slutt med hverandre når vi krangler. 1
Atsjo Skrevet 10. mars #37 Skrevet 10. mars Lillemy_87 skrev (12 timer siden): Hadde min samboer sagt dette under en krangel, så hadde jeg seriøst kastet han ut. For slik truer man ikke med hvis man ikke mener det! Jeg har nulltoleranse for slikt. Hjelper ikke å be om unnskyldning heller. Herregud så lett du gir opp samlivet da. Tenker at ting kan bli sagt i kampens hete og det må være rom til å ta en samtale om noe slikt i etterkant. Virker ikke som at følelsene dine for partneren din stikker særlig dypt... 1
Oppgitt78 Skrevet 10. mars #38 Skrevet 10. mars Atsjo skrev (22 minutter siden): Herregud så lett du gir opp samlivet da. Tenker at ting kan bli sagt i kampens hete og det må være rom til å ta en samtale om noe slikt i etterkant. Virker ikke som at følelsene dine for partneren din stikker særlig dypt... Enkelte ting bør forbli usagt, selv i kampens hete, hvis man faktisk ikke mener det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #39 Skrevet 11. mars Atsjo skrev (7 timer siden): Herregud så lett du gir opp samlivet da. Tenker at ting kan bli sagt i kampens hete og det må være rom til å ta en samtale om noe slikt i etterkant. Virker ikke som at følelsene dine for partneren din stikker særlig dypt... Enig. Ikke rart det er så mange samlivsbrudd rundt omkring hvis det skal "så lite til" før man bryter. Det bør være takhøyde for å kunne bli sint innimellom og komme med utsagn i affekt. Utsagnet til ts kom for en grunn og det er det de bør ta tak i, selv om det kan bli brudd eller ikke. Og da bør de begge ventet til ting har roet seg. Enig også at slike utsagn og trusler om brudd er en uting, men hvem har vel ikke sagt noe slemt eller dumt i løpet av livet ? Ingen er feilfri og de som tror de er det, får ta seg en bolle og lande på jorda. Anonymkode: 7f842...81b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #40 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 9.3.2026 den 22.47): Har krangla med kjæresten min, 2 år siden sist og i dag klarte jeg å lire av meg at jeg var ferdig med forholdet. Svaret jeg fikk da var «bare kast den husnøkkelen til helvete» han er kjempe sur, så trenger tips til å finne ut hvordan jeg går frem. Har selvfølgelig beklagd veldig for utsagnet. Anonymkode: fd219...fa1 Du må finne ut av hva du selv vil. Ønsker du å bli i forholdet, eller ønsker du deg ut av det? Om du ønsker å bli, så må du jobbe for å bygge opp tilliten, og det tar den tiden det tar, om det er mulig. Anonymkode: f6131...f2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå