AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Har krangla med kjæresten min, 2 år siden sist og i dag klarte jeg å lire av meg at jeg var ferdig med forholdet. Svaret jeg fikk da var «bare kast den husnøkkelen til helvete» han er kjempe sur, så trenger tips til å finne ut hvordan jeg går frem. Har selvfølgelig beklagd veldig for utsagnet. Anonymkode: fd219...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Stå for det du sa. Flytt ut derfra hvis du ikke er eier/leietaker der du bor. Pass på at du i neste forhold ikke sier ting du ikke mener. Anonymkode: 39de9...ce2 11 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har krangla med kjæresten min, 2 år siden sist og i dag klarte jeg å lire av meg at jeg var ferdig med forholdet. Svaret jeg fikk da var «bare kast den husnøkkelen til helvete» han er kjempe sur, så trenger tips til å finne ut hvordan jeg går frem. Har selvfølgelig beklagd veldig for utsagnet. Anonymkode: fd219...fa1 Ikke helt ok. Men tenker at hvis dere ikke er et par som krangler hele tiden, så høres det ut som dere egentlig ikke har så store problemer i forholdet? Prøv å gi han litt space, også sier du unnskyld (så lenge det egentlig ikke er han som bør si unnskyld). Anonymkode: ba0b1...9f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Det er ikke noe man lirer av seg. Enten mener du det innerst inne eller så hører du til psykiatrien. Anonymkode: 40fd1...5e3 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars Konsekvensen av å spy ut av seg ting man ikke mener. Hva tenkte du å oppnå med det du sa? Anonymkode: edf69...cb1 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Skrevet 9. mars Sånt sier man ikke TS. Da får du stå for det og du får komme deg ut. Er bare slemt sakt. Anonymkode: 43fa2...960 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars Kommer an på hva krangelen handlet om. Tror mange har sagt det der når man er sint Anonymkode: 946df...44e 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #8 Skrevet 9. mars Forstår du egentlig hva du gjorde mot samboeren din da du sa du var ferdig med forholdet, Ts? Hvordan ville du selv følt det om det var han som sa det? Ville du stolt på ham igjen? Hvordan ville du følt det hvis dere kom i en ny krangel igjen? Jeg tror du bør gå i deg selv. For det du sa kommer ikke ut av intet. Det er noe du føler på i dette forholdet som gjør at en del av deg ønsker deg ut av forholdet. Eller, at du ønsker å såre partner eller kontrollere ham. Eller at du trenger å lære deg å regulere dine egne følelser og eget sinne på en konstruktiv måte. Å unnskylde er ikke nok i denne situasjonen, det må langt mer til for å reparere den skaden du gjorde ved det du sa! Det du sa skaper en grunnleggende tillitssvikt i forholdet, og skal dere reparere dette slik at dere kommer dere styrket ut av det, så tror jeg dere må i parterapi sammen og begge må være villige til å jobbe for forholdet. Er du/dere villige til det? Anonymkode: d7e8b...f10 12
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Skrevet 10. mars Jeg skal ikke svare så bastant som andre her. Nei, det er ikke greit å true med å gjøre det slutt. Men at man kommer til et punkt i en krangel hvor man blir så frustrert at det ramler ut èn gang, er ikke verdens undergang. Problemet er når det er gjentakende i krangler. Jeg syns ikke mannen her løste det noe godt heller, med å be henne kaste nøkkel. Min eks kom med trussel om dette, jeg stoppet opp diskusjonen og spurte rolig om det var noe han mente, og at jeg aldri ville høre slikt igjen om det ikke var noe han mente. Om han kom til å forsette med det, kunne vi like så greit ta den praten etterpå når vi hadde roet oss og gå hvert til vårt. Han beklaget seg, og kom aldri med slikt igjen. Ts, du må bare forklare at du ikke ønsker å gjøre det slutt. At du forstår hvor tåpelig det er og at du aldri skal komme med en sånn trussel igjen. Voksne mennesker gjør det ikke slutt i sinne, de gjør det slutt når det er veloverveid og med respekt. Minn deg selv på det når du blir frustrert. Anonymkode: 8d922...93d 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #10 Skrevet 10. mars For meg hadde det også kommet en sterk reaksjon om forloveden hadde sagt han var ferdig med meg og forholdet. Jeg har nulltoleranse for trussel om brudd. Da hadde tilliten min fått seg en knekk og jeg ville brukt lang tid på å bygge den opp igjen. Anonymkode: 6e065...462 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars Da er det vel bare å pakke og flytte. Anonymkode: f9258...a30 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Skrevet 10. mars Pft. Jeg truer hele tiden med å gå (når vi krangler altså), og jeg mener det også. Eneste måten han gidder å sette seg ned på å reflektere over handlingene sine. Har sagt det også, at jeg hater at jeg må true med å skilles bare for å få viljen min en sjelden gang. Anonymkode: 32a17...a8c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #13 Skrevet 10. mars Du får stå for det du sa! Du bør aldri si noe du ikke kan stå for. Anonymkode: 78a20...3a2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #14 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pft. Jeg truer hele tiden med å gå (når vi krangler altså), og jeg mener det også. Eneste måten han gidder å sette seg ned på å reflektere over handlingene sine. Har sagt det også, at jeg hater at jeg må true med å skilles bare for å få viljen min en sjelden gang. Anonymkode: 32a17...a8c Ulv, ulv...mister effekt med trussel uten å gjennomføre. Tviler på han tar det seriøst om du truet hele tiden. Anonymkode: 6e065...462 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #15 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får stå for det du sa! Du bør aldri si noe du ikke kan stå for. Anonymkode: 78a20...3a2 Dette!! Aldri, aldri si noe du ikke står for. Anonymkode: 9bd71...48c 1
Strigiformes Skrevet 10. mars #16 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Pft. Jeg truer hele tiden med å gå (når vi krangler altså), og jeg mener det også. Eneste måten han gidder å sette seg ned på å reflektere over handlingene sine. Har sagt det også, at jeg hater at jeg må true med å skilles bare for å få viljen min en sjelden gang. Anonymkode: 32a17...a8c Du mener det tydeligvis ikke når du velger å bli... Tror du trenger å reflektere litt selv også... 6 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #17 Skrevet 10. mars Det kommer an på personligheten din, personligheten hans, tilstanden til forholdet deres og innholdet i denne krangelen. Det er en slags atombombe å slippe i en relasjon. Noen reagerer sterkt med følelser og store ord, og kommer fort ned og prøver å forsone. Andre (som meg) reagerer ikke med store følelser men kommer sent eller aldri ned igjen når vi opplever at grensen er nådd. Anonymkode: 3d211...a10
Kygos Skrevet 10. mars #18 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Pft. Jeg truer hele tiden med å gå (når vi krangler altså), og jeg mener det også. Eneste måten han gidder å sette seg ned på å reflektere over handlingene sine. Har sagt det også, at jeg hater at jeg må true med å skilles bare for å få viljen min en sjelden gang. Anonymkode: 32a17...a8c Toxic x 1000 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #19 Skrevet 10. mars Faren min truet om dette hele tiden når han og mor kranglet. Vi barna ble redde. Så ble mor alvorlig syk, døden nær. Han truet aldri igjen og de har det bedre sammen nå. I ettertid har jeg skjønt at det var ikke moren min far var sint på, men mest sint på seg selv og fortvilet. Hadde det tøft på jobb m.m. og lot det gå utover henne og til dels oss. Kan forstå at mye kan bli sagt i affekt og sinne, men det skaper frykt og redsel for de som blir utsatt for det. Mannen til ts er sikkert redd for å miste likså med ts. Men det avhenger like mye av hva de kranglet om. Hva som bunner i konflikten. Anonymkode: 7f842...81b 1
Lillemy_87 Skrevet 10. mars #20 Skrevet 10. mars Hadde min samboer sagt dette under en krangel, så hadde jeg seriøst kastet han ut. For slik truer man ikke med hvis man ikke mener det! Jeg har nulltoleranse for slikt. Hjelper ikke å be om unnskyldning heller. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå