Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takket hun nei de gangene du tilbydde deg hjelpe henne med flyttingen? 

Du kunne ringe henne om det var noe, men kunne hun ringe deg? 

Du takket henne for å stille opp for med mange ganger, men i hvilke situasjoner stilte du opp for henne? 

Jeg leser at hun stilte opp for deg, hun hjalp deg, hun var tilgjengelig for deg, og hun satt med dårlig samvittighet fordi hun fant på ting med andre venner. Men du beskriver ikke en eneste gang hvordan vennskapet var gjensidig, hvilke situasjoner du hjalp og støttet henne. 

Anonymkode: f9e41...fae

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS, noen av oss kan streve med å regulere seg i vennskap og forstå når ting blir for intenst. Det kan komme av årsaker som mobbing eller mangel på venner i barndommen, eller kliniske diagnoser som gjør at vi ikke har de samme sosiale antennene. Jeg har selv slitt med dette, og ikke forstått når jeg har vært for intens / forventet for mye i vennskap. Fordi jeg vokste opp venneløs i et ekskluderende miljø hvor jeg ble mobbet, og jeg lærte derfor ikke sosiale koder i vennskap slik de fleste andre gjør. Jeg er nå i midten av 30-årene og har omsider lært meg å regulere meg, på min egen måte. Jeg har samboer og klarer meg fint med det som primær sosial kontakt, og bruker lite tid på venner. Jeg danner ikke tette venninneforhold lengre, jeg holder dem litt på avstand. Jeg blir også veldig sliten av å tolke sosiale koder siden jeg har blitt så skuffet og såret av venninner opp igjennom årene (pga avvisning som resultat av min egen intense atferd). Og jeg orker ikke flere avvisninger. Så jeg har det bedre uten tette vennskap. Jeg har ekte venner men jeg har de på noenlunde avstand. 

Jeg vil råde deg til å gjøre som meg, og finne bedre mestringsstrategier i vennskapsrelasjoner. Det er virkelig ikke lett, men for å komme deg videre i livet og få det bedre, må du først og fremst se at du ikke kan endre andre mennesker, men du kan endre din egen atferd. 

Anonymkode: 9d087...501

Men her lager du storm i et vannglass. 

Jeg fordår drt er godt ment og at du ønsker å hjelpe men ser du egentlig etter h a jrg spør om, og forholder deg til temaet, eller gir du råd på hva du selv mener og tror? 

Mye av hva du sier handler om mestringsdgrstegier, og her kan man snakke om mye, det finnes psykologiske og mentale og andre mer konkrete. 

Jeg har akkurat i denne situasjonen laget et spørsmål, formulert på å snakke sammen 

Om dette er noe du opplever er en gjenganger inne på et slikt forum-so be it 

Og ikke er det rart om drt er det eller ikke heller 

Men å tro du et hvem jeg er, er jeg lei av å svar på her inne, for en tråd jeg oppretter. 

Jeg orker bare ikke

Anonymkode: 64320...4be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke spurt om hvorfor hun kuttet kontakten? 

Vi har jo ikke kuttet kkntskten hvorfor skulle jeg ha laget en tråd? 

Har du lest hva jeg spør om eller? 

Ellers takk for fine råd:) 

Jo, det er det hun har sagt at hun ønsker. Det er sånn jeg tolker hovedinnlegget ditt ts.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du takket henne for å stille opp for med mange ganger, men i hvilke situasjoner stilte du opp for henne? 

Jeg leser at hun stilte opp for deg, hun hjalp deg, hun var tilgjengelig for deg, og hun satt med dårlig samvittighet fordi hun fant på ting med andre venner. Men du beskriver ikke en eneste gang hvordan vennskapet var gjensidig, hvilke situasjoner du hjalp og støttet henne. 

Hæ? 

Hjelpe med flytting?? 

Hvor har du dette fra? 

Dette hsrbikke engang vært et tema i hva jrg har nevnt 

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (Akkurat nå):

Jo, det er det hun har sagt at hun ønsker. Det er sånn jeg tolker hovedinnlegget ditt ts.

Ok, greit 

Takk for innspill :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke spurt om hvorfor hun kuttet kontakten? 

Vi har jo ikke kuttet kkntskten hvorfor skulle jeg ha laget en tråd? 

Har du lest hva jeg spør om eller? 

Ellers takk for fine råd:) 

Mulig du ikke har brutt kontakten, men din tidligere venninne ønsker åpenbart det. I hvert fall hvis det du skrev i HI stemmer.

Anonymkode: 05b7c...047

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk støtte av venninnen min, som jeg ble kjent gjennom tilkallingsjobben.

Hun fortalte meg at hun prøvde stille på for meg alt hun kunne, noe hun klarte. Jeg takket henne ofte for det, og sa det til henne mange ganger. 

Det du skriver her, før jeg hadde lest resten, får meg til å tenke at vennskapet ikke var likeverdig.  Hun ble mer som en psykolog/støttekontakt for deg? Og ble kanskje redd at ansvaret ble for stort å bære alene?

Anonymkode: f8838...696

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her lager du storm i et vannglass. 

Jeg fordår drt er godt ment og at du ønsker å hjelpe men ser du egentlig etter h a jrg spør om, og forholder deg til temaet, eller gir du råd på hva du selv mener og tror? 

Mye av hva du sier handler om mestringsdgrstegier, og her kan man snakke om mye, det finnes psykologiske og mentale og andre mer konkrete. 

Jeg har akkurat i denne situasjonen laget et spørsmål, formulert på å snakke sammen 

Om dette er noe du opplever er en gjenganger inne på et slikt forum-so be it 

Og ikke er det rart om drt er det eller ikke heller 

Men å tro du et hvem jeg er, er jeg lei av å svar på her inne, for en tråd jeg oppretter. 

Jeg orker bare ikke

Helt ærlig, dette forsto jeg absolutt ikke noe av. 

Det eneste jeg har å si nå er at du vil aldri få det bedre om du ikke ser mer innover i deg selv og jobber med deg selv, fremfor å skylde på andre. Som flere her har sagt, et vennskap må gi begge parter noe for at det skal være gjensidig, og da må du gå innover i deg selv og se hva du må jobbe med, for å få det bedre med deg selv. 

Anonymkode: 9d087...501

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men ærlig talt, hvorfor tror du at du kjenner til hennes behov og ønsker? 

Jeg har faktisk spurt henne og ingen av oss har hatt dette som tema fordi det ikke er en faktor 

Faktoren har vært hva jeg har snakket om i tråden, som er å se fremover hva kan man gjøre

De aller fleste her går tilbake i tid og kritiserer, utrolig kon, imens noen mener de vet hvem jeg erosv

Andre kommer faktisk med gode innspill:)

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du ikke har brutt kontakten, men din tidligere venninne ønsker åpenbart det. I hvert fall hvis det du skrev i HI stemmer.

Ok

Da har du jo oversett hva jrg skrev om samtalen vår, jeg tenker ikke jobbe for å overbevise deg, så siden du ikke har noe mer å tilføye, så trenge rdu jo ikke skrive inn lenger-så vinner vi begge :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

For meg er det helt åpenbart at hun leste tråden du la ut på fredag og har kjent seg igjen. Selvfølgelig vil hun ut av relasjonen da, og finner på noen unnskyldninger for at hun ikke ønsker å si det som det er. Jeg vet ikke hva ‘en uglenog fra Portogal’ er, det er ikke så lett å forstå alle skrivefeilene dine. Men hun har jo skjønt at du ikke er helt i vater, og hun prøver å komme seg unna på en litt varsom måte for å unngå å lage en stor konflikt. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn det med arbeidsledighet her, det har ingenting med saken å gjøre. Det er ikke en vanlig årsak til at man mister venner.

Anonymkode: f8741...dba

Haha-Jeg har ikke lagt ut noe her på fredag! 

Hva i alle dager? Tror du du kjenner alle her inne ells? 

At dette ikke er åpent for alle folk i hele Norge? Typ 3, 5 millioner mennesker? 

Nesten fascinerende 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha-Jeg har ikke lagt ut noe her på fredag! 

Hva i alle dager? Tror du du kjenner alle her inne ells? 

At dette ikke er åpent for alle folk i hele Norge? Typ 3, 5 millioner mennesker? 

Nesten fascinerende 

Du er veldig lett å kjenne igjen, altså. 

Anonymkode: c2613...7e1

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg leser her er en kvinne som ønsker å avslutte et vennskap, men ts verken innser eller aksepterer det.

Anonymkode: 7a73a...4fb

Jeg leser det og dithen.

TS, dere har ikke et langt vennskap bak dere - og hun finner ikke kjemien med deg. Dette må du akseptere selv om det er kjipt. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja ikke sant 

Men jeg bare vurderer selv her nå... 

Jeg tror ikke hun skjønner hvor såret jeg ble egentlig. 

Men så lurer jeg, dette kan jrg umulig være alene om å oppleve-har noen gode historier rundt slike hendelser? 

Selv har jeg jo opplevd liknende med andre venninner, men jeg ble bare satt ut av hennes ultimatum, so virket så plutselig, også, som et innfall så bare ok, vi holder kontakten. 

Altså ingen vi kj oha medlidenthetsvennskap. 

Har lyst til å holde og beholde vennskapet, men være realistisk 

Hun vil ikke ha kontakt med deg! Hun skrev jo at hun ville avslutte. Du tigget henne om å bli og hun ga etter.. betyr ikke at hun vil ha kontakt egentlig! 

Anonymkode: bac99...27f

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ok, aner ikke hvem du er. 

Jeg har ikke tatt dette så seriøst at jeg har tenkt jeg er passiv aggressiv,kan du slappe av? 

Slappe av? Er det sånn du skriver i vennerelasjoner også? Bruker hersketeknikker… Det er jævlig irriterende. 

Anonymkode: bac99...27f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare kjent hverandre i tre måneder. Hun syns det blir for mye. Hun sier ifra i klartekst etter å ha forsøkt andre måter. Og du ringer henne!?? Tre måneder har dere hatt kontakt. Hun skylder deg nada. At hun gikk med på å kunne ha kontakt videre under telefonsamtalen var nok bare fordi hun syntes det ble kleint, hadde vondt av deg, og fordi hun ikke ønsket konflikt. La henne være herfra. 

Ja det er trist når vennskap tar slutt. Men sånn er det noen ganger. Man kan ikke tvinge andre til å være venner 

Anonymkode: 41633...5cd

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser svarene dine her inne, Ts, så kan jeg godt skjønne at hun ønsker å kutte kontakten.

Du virker pågående med lite selvinnsikt. Det betyr ikke at du ikke fortjener gode vennskap, men det betyr dessverre at det for mange vil være for krevende å opprettholde et vennskap.

Dere har bare kjent hverandre i tre måneder, hun skylder deg ingenting, og når hun sier at hun ønsker å kutte kontakten så må du respektere det - ikke konfrontere henne og overtale henne til å skifte mening av medlidenhet til deg.

Anonymkode: 19021...b6c

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok

Da har du jo oversett hva jrg skrev om samtalen vår, jeg tenker ikke jobbe for å overbevise deg, så siden du ikke har noe mer å tilføye, så trenge rdu jo ikke skrive inn lenger-så vinner vi begge :)

Selvfølgelig sliter hun med hva hun skal si når du ringer å konfronterer henne, og sier dere sikkert ka holde kontakt. Det betyr allikevel ikke at hun ønsker det.

Det beste du kan gjøre er å la være å kontakte henne. Hvis hun ønsker kontakt, så tar hun kontakt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? 

Hjelpe med flytting?? 

Hvor har du dette fra? 

Dette hsrbikke engang vært et tema i hva jrg har nevnt 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ærlig talt, hvorfor tror du at du kjenner til hennes behov og ønsker? 

Jeg har faktisk spurt henne og ingen av oss har hatt dette som tema fordi det ikke er en faktor 

Faktoren har vært hva jeg har snakket om i tråden, som er å se fremover hva kan man gjøre

De aller fleste her går tilbake i tid og kritiserer, utrolig kon, imens noen mener de vet hvem jeg erosv

Andre kommer faktisk med gode innspill:)

Du sier hun var opptatt med flytting, så jeg går ut i fra at du tilbydde deg hjelpe henne? 

Som sagt så beskriver du ett veldig ensidig vennskap, og jeg spør nettopp fordi det har mye å si for en fortsettelse.

Har ett vennskap vært veldig ensidig så kan ett unnskyld hjelpe mye, og endringer i oppførsel. Men hvis vi kun skal se fremover: hun ønsker ikke være venner lengre. Noen ganger må man bare respektere den andres ønske, og akseptere at vennskapet er over. Gi henne tid. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er veldig lett å kjenne igjen, altså. 

Anonymkode: c2613...7e1

Ok 

Jeg har ikke tenkt til å vekene bevise Eller motbevise 

For meg er det nemmelig viktigere å snakke om situasjonen jeg opplever, ikke din oppfatting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...