Gå til innhold

Venninne problemer med arbeidsledighet - Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Lviet mitt har fått et <uventet rett høyre> akk nå Merker jeg.. 

Det burde ikke ha noe å si, men har tydeligvis det likevel. 

Jeg søker jobber for tiden siden den ene tilkallingsvikar jobben jeg har for tiden ikke er til å leve av. 

Innimellom dette har jeg hatt problemer som ha gjort at jeg har endret studieretning på universitetet, og sånnsett kommer jo dette i det lange løp til å endre karrieren min. Dette var uforutsett, vondt og vanskelig, men det skjedde. 

Starter nytt studie til høsten og ny rettning i livet kan sikker slå begge veier det-litt spennende også! 

Jeg fikk støtte av venninnen min, som jeg ble kjent gjennom tilkallingsjobben.

Hun fortalte meg at hun prøvde stille på for meg alt hun kunne, noe hun klarte. Jeg takket henne ofte for det, og sa det til henne mange ganger. 

Ikveld fikk jeg melding fra henne, om at hun synes vi er på forskjellige livsfaser jeg fikk mildt sagt sjokk, og at hun ikke ville møtes lenger. 

Hun ha hatt flytting og vi har tidligere hatt god sporadisk og ofte kontakt det har bare vært å ringe henne,noe hun selv har sagt. 

Dette med flyttingen og skole, kom veldig plutselig og hun ble <akutt> opptatt.

Og det er egentlig greit, men jeg ante jo ikke om det var at hun var opptatt eller fordi hun ikke ønsket svare-fordi jeg ikke hørte noe/ingen respons fra henne. Som somsagt er ulikt oss. 

Da jeg ringte henne ikveld, i sjokk etter meldingen, fikk jeg vite hun synes det ble mye. 

Jeg føler meg egentlig ganke sjokkert ikke bare fordi det var over meldling men fordi hun kunne avbryte så kjapt og fordi jeg ikke ante hvorfor hun hadde vært stille-imens det tydeligvis ikke kostet henne noe å avbryte, så hvor mye var vennskapet verdt, egentlig? 

For meg hadde det liksom bare vært å sende en melding å si at <hei! Holder fremdeles å med flytting-vi snakkes;) 💖>

Ok. 

Hun sa hun følte at det var som at vi var sammen hun måtte forklare osv, men det er jo ikke hva det handler om, tenker jeg... ... 

Snap og små meldinger, er jo egtl noe som du skriver mens du sitter og fiser på dass-Plirsleig ble det kjempe seriøst, uten forvarsel? 

Og vennskapet ellers? 

Dersom det bare er for henne å avslutte over melding? 

Jeg her lenge tenkt at jeg kansje kommer til å miste venninner, faktisk, fordi arbeidsledighet gjør alt usikkert. Tiden, penger og måten å håndtere livet å generelt-ingen liten sak liksom.. 

Kort fortalt, så endte det med at hun visste det var leit for meg, men så begynte hun å komme mer merkelige unnskyldninger synes jeg:.

-snakke om at vi bor et stykke unna(det er ikke langt forlrg å dra til henne, går direkte buss flere ganger om dagen og kvelden)

-min økonomiske situasjon (siden jeg ikke har penger at hun får dårlig samvittighet for å finne å på noe med andre venninner og ettersom disse bor i Oslo) her måtte jeg stoppe henne, og si at hun ikke måtte ta på seg mine problemer, dersom jeg ikke har råd, sier jeg jo bare nei. Dette sa hun egentlig var greit. 

-men jeg føler jo nå at hun ikke er til stole på, hun sier jo åpenbart ting som ikke betyr noe...kanskje bare er enkelt si der og da...? 

Det endte opp med at jeg sa at jeg tenkte dette var for meg en tung fase og at livet går i faser og at jeg hadde sett for meg at dette bare var runde 1 liksom, og at livet fortsetter etter dette, til andre mer morsomme ting, som jeg virkelig ser frem til, og at det  ikke er et problem for meg at vi bare roer ned kontakten akkurat nå. Nå som jeg har fått nytt srudie til høsten, søker flere jobber og ser fremover.

(Det er tøft for meg fremdeles men hjelper ikke liste nye venninner liksom. Jeg har ikke mange å ta av heller egentlig). Og det er i slike perioder man trenger venninner,egentlig. 

Jeg tenker for mrg selv, at jeg vet jo hvor lange dager det blir som arbeidsledig og at dette ikke kan sammenliknes med å ha skole og jobb ved siden av, men jeg bare er så overrasket over at venninne min ikke så dette selv.

Vi ble kjent for ca 3 mnd siden bare, så vet jo også at det gikk veldig fort. 

Det endte med at hun sa<ok, vi kan fremdeles holde kontakten >. Men jeg ønsker jo somsagt ikke ha et medlitenhetsvennskap, så jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere dette fremover...

Jeg sa som svar at jeg ville det skulle gå to veier, så det endte jo opp med at vi fremdeles har kontakt antar jeg... 

Men jeg tror dette vennskapet, hvis vi ender på med å faktisk holde kontakten, og vi møtes igjen, kommer til å måtte starte helt på nytt.

Og ikke minst, at hun kan føle seg super klein når vi da skal møtes i ettertid.

Så mitt spørsmål er, hva kan jeg gjøre? 

Hva tenker dere der ute? 

Må vel være flere i min situasjon. 

Vi er begge single også btw. Ingen barn ells. Begge går på universitet og vi ble forresten også kjent gjennom tilkallingsvikar jibb som vi begge fremdeles har.

På forhånd takk for svar! 

Anonymkode: 64320...4be

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker, møt henne hvis det gir deg noe bra og dere har det kjekt sammen. Ikke tenk så mye på hennes motiver eller hennes side av saken. Det kan du ikke styre uansett. hvis hun ikke vil treffes er det opp til henne å si nei, det passer ikke. 

Anonymkode: edcdb...355

Skrevet

Det jeg leser her er en kvinne som ønsker å avslutte et vennskap, men ts verken innser eller aksepterer det.

Anonymkode: 7a73a...4fb

• Liker 30
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker, møt henne hvis det gir deg noe bra og dere har det kjekt sammen. Ikke tenk så mye på hennes motiver eller hennes side av saken. Det kan du ikke styre uansett. hvis hun ikke vil treffes er det opp til henne å si nei, det passer ikke. 

Anonymkode: edcdb...355

Men når er det isåfall innafor å medle henne? 

Vi har jo på en måte fått oss en skikkelig knekk, og er redd hun kan dø av hvor kleint hun kan skje kan oppfatte at det blir, og jeg kan jo ikke bare late som at dette ikke skjedde heller.. 

På en låt ebrude det også være henne som sender en melding nå, og lå går vi mot sommeren, og hun kommer antakeligvis til å være påtatt frem til ihvertfall sommerferien.. 

Så aner ikke om noen har noen gode innspill til hvordan knuse isen her... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg leser her er en kvinne som ønsker å avslutte et vennskap, men ts verken innser eller aksepterer det.

Anonymkode: 7a73a...4fb

Ok. 

Deg om det. 

Takk til deg:)

Skrevet

Har nok blitt for mye pågang for henne i løpet av tre måneder.

La henne få litt fred framover. Var det ment å vare lengre enn tre måneder tar hun nok kontakt.

Anonymkode: 55fbc...575

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Der var du igjen, TS.

La henne være i fred.

Jeg forstår, mtp alle trådene du starter her på KG, at du ønsker deg venner, men vennskap må gro frem organisk og begge må ønske det.

Anonymkode: 5bcb5...133

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der var du igjen, TS.

La henne være i fred.

Jeg forstår, mtp alle trådene du starter her på KG, at du ønsker deg venner, men vennskap må gro frem organisk og begge må ønske det.

Hæ??? 

Hva snakker du om? 

Jeg aner ikke hvem du er 

Skrevet

Ok. 

Deg om det. 

Takk til deg:)

Så du vil kun ha svar som passer deg? Du ønsker jo folks meninger 

Anonymkode: 303c9...261

• Liker 10
Skrevet

Har nok blitt for mye pågang for henne i løpet av tre måneder.

La henne få litt fred framover. Var det ment å vare lengre enn tre måneder tar hun nok kontakt.

Vi snakket om det, og med den kontakten vi har hatt, så virker det ikke sannsynlig at dette egtl var noe hun følte på, siden vi hadde tett kontakt somsagt, med ange muligheter da hun ikke valgte si drt

Men også noe hun kunne ha sagt i samtalen, men ikke gjorde. 

Var bare litt vanskelig kontring fordi hun kunne sagt drt ikke gikk, uansett, og slik kjenner jeg henne også.

Men betyr ikke at jeg ønsker at drt blir kleint 

Skrevet

Så du vil kun ha svar som passer deg? Du ønsker jo folks meninger 

Ok, du vinner! :)

Skrevet

Hæ??? 

Hva snakker du om? 

Jeg aner ikke hvem du er 

Du har startet ganske mange tråder her på KG. Er enkelt å kjenne deg igjen.

Denne jenta ønsker ikke vennskap med deg. Kanskje du kveler henne litt?

Uansett, når noen faktisk sier rett ut at de ikke ønsker den type vennskap du tilbyr, så må du rett og slett akseptere det.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Poenget er litt, hva gjør man i en slik situasjon? 

Noe jeg kan gjøre for å unngå at det skal være kleint fremover? 

Skrevet

Du har startet ganske mange tråder her på KG. Er enkelt å kjenne deg igjen.

Denne jenta ønsker ikke vennskap med deg. Kanskje du kveler henne litt?

Uansett, når noen faktisk sier rett ut at de ikke ønsker den type vennskap du tilbyr, så må du rett og slett akseptere det.

Nei 

Jeg har ikke det 

Slutt å kupper tråden min 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du lar henne ta kontakt neste gang.

Det blir kleint hvis du kontakter først.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

La henne ta initativ til kontakt

Anonymkode: 2f966...6bb

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, la henne være i fred.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, du vinner! :)

Om du er like passiv agressiv mot hun venninnen din så skjønner jeg i grunn hvorfor gun trekker seg unna 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Du lar henne ta kontakt neste gang.

Det blir kleint hvis du kontakter først.

Ja ikke sant 

Men jeg bare vurderer selv her nå... 

Jeg tror ikke hun skjønner hvor såret jeg ble egentlig. 

Men så lurer jeg, dette kan jrg umulig være alene om å oppleve-har noen gode historier rundt slike hendelser? 

Selv har jeg jo opplevd liknende med andre venninner, men jeg ble bare satt ut av hennes ultimatum, so virket så plutselig, også, som et innfall så bare ok, vi holder kontakten. 

Altså ingen vi kj oha medlidenthetsvennskap. 

Har lyst til å holde og beholde vennskapet, men være realistisk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du er like passiv agressiv mot hun venninnen din så skjønner jeg i grunn hvorfor gun trekker seg unna 

Ok, aner ikke hvem du er. 

Jeg har ikke tatt dette så seriøst at jeg har tenkt jeg er passiv aggressiv,kan du slappe av? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...