Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det bør virkelig være som det har vært; overtidsbetaling slår inn når man passerer timene for full stilling. Det er ikke rettferdig en plass at en deltidsansatt skal få overtidsbetaling ved å jobbe færre timer enn oss i full stilling.

Anonymkode: 1ba8a...278

Men fulltids ansatt vil da ikke få ekstra vakter.

Anonymkode: e9507...a4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 19.29):

Ja, det er helt klart at du ikke forstår. 
jeg ønsker ikke å være bundet til å skulle jobbe mer enn min deltidsstilling, også jobber jeg ekstra om jeg har tidig lyst, og det ikke er noe annet gøy som skjer.. 

Jeg vil ikke som din søster jobbe en viss stillingsprosent i f.eks mai, juni og juli, og en større stillingsprosent i August, september og oktober. Jeg vil kunne være spontant, og kunne velge selv. Men det utgår jo nå, så da får jeg nøye meg med en liten stillingsprosent uten å få jobbe ekstra. 

Anonymkode: c2650...f1a

Og en 100% stilling vil jo ikke lønne seg da en ikke får noe ekstra.

Anonymkode: e9507...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som butikkleder i kjedebutikk. Vi er i ferd med å skrive nye kontrakter med de deltidsansatte for å ligge i forkant av en eventuell lovendring. De får kontrakt på et sitt faste antall timer per uke + en timepott som skal fordeles utover året (på ekstravakter i forbindelse med sykefravær, ferieavvikling og i høysesong). Vi får også muligheten til å skrive tilleggskontrakter på utvidet stilling ved behov, f.eks. ved langtidsfravær eller ved behov utover timepotten i høysesong.

Jeg tror det kommer til å fungere helt fint, men vi må ligge mer i forkant og planlegge, det blir ikke like enkelt å ta ting på sparket som før.

Anonymkode: 3ac31...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får de med lave stillinger tilbud om tilkallingskontrakter, så de går som vikar de dagene de jobber over gitt prosent. Jeg takket nei, så får vi se hvordan kabalen blir i praksis etter hvert. Vi som ikke går som tilkalling kan visst likevel jobbe mer i høysesong som jul. Vet ikke hvordan de løser det uten å gi overtidsbetalt. 

Anonymkode: 51e2f...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...