AnonymBruker Skrevet 9. mars #41 Skrevet 9. mars Er signaturen gyldig ved signering før dødsfall? Mener å ha lest at det må signeres etter dødsfall for at det skal være gyldig for da vet man daværende verdi på boet. Jeg har for øvrig signert en slik kontrakt da jeg bare var 18 år. Hadde ALDRI signert den i dag. Føler meg lurt. Anonymkode: 552d9...e20 1
HMK Skrevet 9. mars #42 Skrevet 9. mars Jeg har et lignende dilemma. Min mor er samboer med en mann. De har levd sammen siden 2000. De flyttet inn i hans barndomshjem, men han er ikke eier av huset. Min mor har særeie. Hun har sagt at det er tinglyst at han kan sitte i uskifte dersom hun dør først. Jeg kan ikke huske å ha skrevet under på noe. Mannen er litt oppi 70-åra og har dårlig helse, men det har også min mor. Om hun dør før han har han null evne til å holde huset vedlike verken ute eller inne. Jeg syns dette er veldig vanskelig å ta opp. Det er hans barndomshjem, men han har jo ikke ressurser.
AnonymBruker Skrevet 9. mars #43 Skrevet 9. mars Jeg vil bare anbefale deg å ta kontakt med en advokat. Få noen råd derifra før du skriver under på noe som helst. Min far satt i uskiftet bo etter at min mor døde relativt ung. Nye samboeren hans ble til en heks 20 minutter etter at han døde. Kastet personlige eiendeler som var hans, før vi fikk sukk for oss. Gav bort ting til sine egne barn og barnebarn som var hans. Under påskudd av at huset måtte tømmes og selges så fort som mulig. Hun var tilgodesett i hans testament, og forlangte de mest utrolige ting. Siste oppgjøret hun maste om var 914 kr. Hennes andel av kjøpeutbyttet på Coop Obs kortet hans. Hun fikk panikk for hvor hun skulle bo. Hun hadde ikke sjans til å bo i det 300 kvm huset de kjøpte sammen og laget et helv... Så igjen. Få hjelp til slike ting fra advokat som vet hva de holder på med. Ikke gjør noe som helst på egenhånd. Anonymkode: fb70b...ca3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #44 Skrevet 10. mars Min stefar og mor sier de har tatt kontakt med en advokat ifht dette som også kan bistå meg og søsken. Jo mer jeg har lest meg opp på dette, så virker det ikke som om det er gunstig for noen parter. Anonymkode: f4cc9...f75
AnonymBruker Skrevet 15. mars #45 Skrevet 15. mars Jeg har uttrykt diverse bekymringer på mitt søsken og meg sine vegne. Nå er status at jeg har fått beskjed om vi ikke godtar at stefar får sitte i uskiftet bo, så vil hun overføre eiendelene til han. Dette begynner å bli en svært lite hyggelig situasjon. Rådløs akkurat nå. Anonymkode: f4cc9...f75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå