Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 16.11):

Jeg forsøkte en slik telefonopptaker, men den muter lyden. Pga nye mobilmodeller så er det noe regelverk der. Tips til en som virker? Betaler gjerne for den. 

Anonymkode: ec2ed...4a3

Cube ACR. Litt knotete installering, men gratis og virker.

Ny dame er en kjempefordel for deg. 

Anonymkode: 8cb64...40d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han truer deg med å ta fra deg barna. Skaff deg advokat nå! Det blir ikke bedre!

Hilsen ei som har kjempet 2 år for sine barn

Anonymkode: ae2cb...f52

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg skrev lignende i sommer, og skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg har levd med en sånn i over 20 år, og kom meg endelig ut og bort i høst. Han har igrunn gjort som han selv ville i alle år, med damer her og der, og psykisk vold hjemme. Denne gangen begynte jeg å pakke, og da kjørte han på, har heldigvis ny dame så han er opptatt med det. Jeg fikk det ganske rolig en stund etter at jeg flyttet, men nå når oppgjøret etterlyses fra meg, så viser han hvem han er. Jeg har det ikke bra nå, han er helt sprø, samtidig er det ingenting som skal til for at jeg blir kjørt helt i kjelleren. 

Det burde virkelig vært satt mer lys på denne oppførselen, både hos damer og menn, for ja, jeg vet at det også er damer med disse personlighetstrekkene. 

Råd til deg? Tja, gå turer og få frisk luft, jeg kjenner at dette hjelper meg masse. Samt å trene, det er en god følelse, og jeg frigjør hodet fra de dypeste tankene. Matlysta forsvinner og man raser ned i vekt, dessverre. Føler seg tom, så man må bare sørge for å få i seg noe... 

Du kommer aldri til å se at han viser følelser. Det har jeg lært meg, den drømmen om å se at han skulle vise at han også synes det er vanskelig f eks, det er bare en illusjon. Det kommer aldri til å skje. I dette tilfellet snakker alle om at han er iskald, og ikke bryr seg om noe. Så, å se tegn til noe hos han, det har jeg lært meg at jeg bare må glemme. 

Kanskje det beste tipset jeg har er å skrive dagbok! Skriv ned for deg selv, alle følelsene dine, skriv om enkeltepisoder du kommer på, for på den måten kan du se mønsteret og enklere forstå at han på sikt ikke er noe å være lei seg for å ha mistet. Selv om prosjekt familie gikk i dass, så har du det bedre uten han. 

Anonymkode: 607dd...ad6

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 14.30):

Da har tiden kommet hvor jeg endelig kom meg ut. Han sitter igjen i huset. Felles barn. Har vært i kontakt med voldslinjen og blitt anbefalt krisesenter for samtaler. Pr nå føler jeg meg helt ferdig mentalt. Helt utmattet. 

Han veksler mellom å være gledelig samarbeidsvillig til å bli sint så det freser. Siste var at han skal frata meg foreldreretten. 

Jeg tar heller ikke dette lett, og håpet om å se et menneske med følelser der inne går ikke automatisk bort selv om 12 års forhold burde lært meg det. 

Parterapi en runde hvor psykologen lurte på om jeg kan ha fått traumer i forholdet. Var mye fysisk vold og hele veien psykisk vold. Vært kronisk syk siden året etter at vi møttes. Ser at alle symptomene på traumer er det samme som mine symptomer. 

Jeg er redd han, han er ustabil. Har ikke anelse hva som venter meg. Han mister lett besinnelsen og jeg ser nå utenfra at omtrent alt som foregår har vært manipulerende atferd. 

Noen tips? Hvordan holde ut? Bruddet føles helt forferdelig. Jeg skjelver og får ikke i meg mat. Kvalm, redd, sorg, trist og følelse av svik samtidig. 

Anonymkode: ec2ed...4a3

Forhold deg til han kun som medforeldre til felles barn. Ignorer alt som ikke har med barn å gjøre, og kun ting som er av betydning. La så mye som mulig av kommunikasjonen gå skriftlig, sms, mail o.l. 

Ang å ta opp samtaler, om du har to enheter, kan du bruke enhet nr to, feks ipad eller telefon nr to til å ta opp når du snakker i telefon nr 1 og da snakker du med høytaler på. Når det er henting/levering av barn ved samvær, bruker du vanlig taleopptaker som du skrur på før du møter han. 

Å frata foreldreretten, altså det som egentlig heter foreldreansvaret, er noe han alene ikke kan gjøre. Det er noe retten må gjøre, og noe som veldig sjeldent skjer. Så ikke tenk på det. Ikke svar han på en gang. Det er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Hvis du logger deg inn på helsenorge, vil du se at barn kommer opp der pga foreldreansvar. Det skjer også om du logger deg inn på skatteetaten/altinn. 

Om volden også går ut over barn, må du nesten så på om det kanskje også er best at samværet forgår med tilsyn, evt støttet tilsyn. Dette er noe du bør ta med en advokat. Det kan være du får fri rettshjelp. Spør advokaten om å se på dette. Grensen for fri rettshjelp er veiledende, ikke absolutt. 

Du må spise noe, du må fungere. Steng alt med han ute. Ta hånd om deg selv. Det hjelper ingen om du går til grunne. Fokuser på deg selv og ungen. 

Anonymkode: 87322...c22

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...