Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mye av dette handler jo om hennes mentale bilde, forventninger, spenning og alt det der. Handler ikke så mye om hva du skriver eller din " andre personlighet" . Hun har jo vært forelsket i deg før så umulig å snu om er det helt sikkert ikke. Men det arbeidet må jo gjøres av dere begge og hun må være villig til å bli med på det. 

Ifht den brukeren på TikTok så er nok det beste å slette den antagelig. Å komme etterpå å si at du viste det var henne du snakket med, men latet som du ikke viste det jeg ikke for meg gjør noe positivt for noenting. Heller motsatt på flere punkter. 

Vet ikke om du har så mange god valg her. Jeg tenker vell helst du har to telle valg her. 1. Prøv å ta initiativ til å få til ting sammen, og på den måten bygge opp relasjon og forhåpentligvis finne tilbake til slik det en gang var. Det er selvsagt enklere om begge er med på det, men ikke nødvendigvis umulig uansett. 2. Sett ett ultimatum. Si at enten så blir dere enige om å jobbe målrettet for relasjonen og forholdet, viss ikke så er det på tide å gå hver sin vei. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sovet på denne ei natt og ser svaret jeg har fått på mitt første innlegg.

Så jeg må si som en annen, jeg har ombestemt meg. Hadde jeg vært i TS’s posisjon hadde jeg avsluttet forholdet. Grunn: uholdbare mengder dårlige beslutninger i hverdagen fra partner, aktiv søken etter noe nytt og tegn på dypere skit som ikke tas tak i hos vedkommende.

Anonymkode: 930e9...62c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItsAllGone skrev (16 timer siden):

Jeg har havnet i en litt vanskelig situasjon jeg ikke vet helt hvordan jeg skal komme meg ut av.

Litt bakgrunn først. Jeg og kona har vært sammen i over 15 år og har flere barn i skolealder. Det siste året har forholdet kjølnet litt fra hennes side og hun har tilbragt mer og mer tid på sosiale medier og da spesielt Tiktok. Hvor hun har minst 4 kontoer som jeg vet om. Hun har fått god kontakt med flere fra der som hun har hold skjult. Lagt til mange på Snap og hatt daglig kontakt med de. Noen også daglig på telefon. Når jeg konfronterte henne med dette i høst så slettet hun de fleste fra Snap og droppet kontakten med de fleste. Noen ringer fortsatt innimellom men hun har blokkert de og svarer ikke. Hun er fortsatt min store kjærlighet og jeg elsker henne like mye som den dagen vi møttes og jeg har vært åpen om att jeg er villig til å prøve alt for å få det til å fungere. Hun har tidligere sagt att hun ikke har vært ute å finne seg noen nye eller erstatte meg på noen måte. Att det ikke er derfor hun henger på tiktok fra morgen til lang på natt. Men her om dagen fortalte hun att alle følelser var borte og har vært det en stund. Og hun har ikke trua på att de vil komme tilbake. Hun har også avslått å prøve noen form for parterapi da hun ikke har trua på det eller orker å snakke mer rundt og om saken enn det vi allerede har gjort. Samt att det er så mye annet som skjer fram til sommeren så hun orker ikke forholde seg til enda mer.

Så til det som har satt meg i en skikkelig knipe.

Jeg har også en tiktok konto men har ikke brukt det tidligere. Hun vet ikke engang hva jeg heter der. Aldri vært ett tema ettersom jeg bruker Snap og Messenger. Etter vi snakket i høst ble jeg litt nysgjerrig på tiltrekningen til tiktok. I starten var jeg mye rundt men ble fort lei det dramaet som foregikk hos de større der. Hun henger mest hos de. Men jeg kom inn på noen av de små streamerne med kanskje opptil 20-60 seere på det meste. Rolige live sendinger og jeg begynte å høre litt på noen av de når jeg var på jobb. Ulempen er att man også blir lettere synlig hos de små.

Og så for 2 uker siden så kommenterte hun meg plutselig i kommentarfeltet hos en av de og senere også sendte meg DM's. Sa hun hadde sett meg innimellom men att jeg ikke var så aktiv. Jeg svaret kort og upersonlig. Men hun begynte å sende flere meldinger med artige kommentarer relatert til tiktok og live sendingene. Jeg ble litt blendet og kjente plutselig litt på savnet og den gode følelsen jeg fikk som jeg ikke har kjent på mange år av de meldingene hun sendte så jeg begynte å svare litt beskjedent. Men etterhvert har hun dreid det over til å bli mer personlig og åpenbart flørtete. Jeg har prøvd å holde det upersonlig og hun synes jeg bare tuller bort spørsmålene hennes. Hun sender melding det første hun gjør om morgenen og det siste før hun sovner. Og mange imellom. Jeg svarer ikke på langt nær alle. Det siste nå er att hun sa att hvis jeg syntes det ble ubehagelig og for personlig kunne vi prøve å gå tilbake å holde det kun tiktok relatert. Men hun sa også att hun har begynt å falle for personligheten min og vil adde meg på snap og få bilde av meg. Hvordan skal jeg nå komme meg ut av dette når hun sier att alle følelser er borte samtidig som hun faller for brukeren min på tiktok? Hun holder fortsatt på att hun ikke er på søken etter noen noe jeg føler hun ikke er helt ærlig på nå etter dette. Jeg elsker henne fortsatt over alt annet og vil henne alt godt så er ikke ute etter å såre henne. Skal jeg slette kontoen? Si det til henne på en måte jeg ikke vet hvordan jeg skal legge frem enda?

Bare for å presisere så har jeg ikke vært inne på tiktok for å spionere eller noe som helst. Jeg har ikke oppsøkt henne på noen måte eller blandet meg borti hennes aktiviteter der. Jeg har ikke vært aktiv i kommentarfelt eller etablert noen form for kontakt med noen andre der inne heller. Følger kun ett titalls personer og har enda mindre følgere.

Første innlegget ble slettet ved ett uhell så dette ble litt hurtig satt sammen. Så håper det ikke ble for usammenhengende.

Kort fortalt så er altså din partner ikke interessert i deg. Den har inngått nye forhold, og 
 er aktivt på leting etter enda flere nye forhold…

Anonymkode: 5848d...8d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gud, sitter virkelig voksne folk på tiktok og ser på livestreams? Jeeeez.

Anonymkode: 8e1c3...0fe

• Liker 3
Skrevet
ItsAllGone skrev (13 timer siden):

Usikker på om jeg er registrert. Men jeg får opp forslag på mange av hennes venner/følgere. Men vet ikke helt hvor nyttig den informasjonen egentlig er. 

At den andre parten også vil få opp dette, så kanskje den andre parten vet at du er deg men ikke sier noe 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gud, sitter virkelig voksne folk på tiktok og ser på livestreams? Jeeeez.

Anonymkode: 8e1c3...0fe

Jaja det kan være ganske underholdene, ikke alle driver med sånn drama og drittslenging 

Skrevet (endret)

*

Endret av ItsAllGone
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tiden din på mer fornuftige og meningsfulle ting. Bruk heller tiden din på barna dine, separasjon og en ny partner som ønsker å tilbringe tid med Deg, ikke Tiktok. Din partner har allerede begynt å planlagge samlivsbrudd fra deg.

Anonymkode: d1a32...591

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ItsAllGone skrev (16 timer siden):

Jeg å tenkte det samme. Derfor jeg logget meg på for å få litt mer kunnskap og se hva som kunne være så tiltrekkende med det. Jeg for min del fant fort ut att de største der inne som kun driver med drama og krangling ikke var noe for meg. Det er der kona tilbringer mye tid. Og dramaet tar jo aldri slutt. Men det er mye mer der inne enn det. Jeg fant som nevnt litt glede i noen mindre streamere der. Blant annet en som jobber som musikkprodusent. Han kommuniserer direkte med seerne og spiller forskjellig musikk samt forklarer litt teknisk og faglig rundt musikk og produksjon. For meg så er det ett godt tilskudd til podcast, radio og spotify når jeg blant annet er på jobb.

Det kan være mange grunner til att enkelte bruker tid innpå der. Så selv med litt personlig dårlig erfaring så ville jeg ikke stemplet alle kun utifra det å si att tiktok er bare negativt:)

Off topic. Men det kan være mye interessant på Tik tok. Jeg er en del der selv når jeg skal koble av og er sliten etter jobb feks. I stedet for å se på serie eller tv. Og det er utrolig mye interessant og lærerikt. Jeg holder på å lære meg musikkproduksjon. Så ser ofte livestreams om det. Det er kunstnere som maler og lærer bort. Det er dyktige musikere som synger. Lærere som lærer bort språk, sang, instrumenter etc. Det er også interessante lives med kirurger, leger, hudleger som snakker om interessante temaer om helse og kropp. Det er psykologer som snakker mye om mental helse. Det kan være utrolig lærerikt. Og man kan finne likesinnede å snakke med som har samme interesser. Så det trenger absolutt ikke være drama osv. Eller umodne temaer. 

Anonymkode: 205dd...eac

AnonymBruker
Skrevet
ItsAllGone skrev (På 4.3.2026 den 21.06):

Jeg har ikke bevisst oppført meg annerledes. Men blir kanskje litt annet når en ikke er i familifarsrollen og litt mer seg selv igjen. Er vel kanskje sånn man blir etter mange år sammen med barn. Og jeg må ærlig innrømme att jeg er litt skuffet over att hun ikke vil prøve parterapi eller noe lignende. Hvert fall når hun av alle tar kontakt med ukjente meg på nytt på den måten. Hører til att jeg også tidligere har sagt att jeg ikke har troa på sånt men.

Føle seg avslørt har vi allerede hatt en runde på i høst når jeg fant ut hvor langt ting hadde gått allerede. Med daglige telefonsamtaler og att hun hadde avtalt å møte ett par av de hun hadde snakket med. Hun droppet alt den gangen for som hun sa da så var hun egentlig ikke ute etter å finne seg noen ny eller gjøre det slutt. Og så langt jeg vet har hun ikke vært fysisk utro. Men føler dette er minst like ille når det har pågått over så lang tid.

Det som bekymrer meg nå er hvordan hun vil ta det når jeg på en eller annen måte prøver å forklarer dette. Noe jeg må gjøre nå for det plager meg virkelig mye. Det var de første 2 dagene hvor det bare var noen tullemeldinger som var gode. Det savnet av henne og hvordan vi en gang har hatt det som jeg nevnte. Når hun vendte det mot litt mer personlig så har jeg bare fått en vond følelse. Vil det gå så galt att jeg burde ha pakket en bag på forhånd.

Hva er det hun vil egentlig? Hun har mistet følelsene før deg, hun er ikke villig til å bli med i parterapi eller jobbe med forholdet pg hun vil ikke gjøre det slutt???....   så hun vil bare bo sammen pga barna, det komfortable liv dere har sammen med hus og hjem??   Var jeg deg, hadde jeg satt krav. "Er du ikke villig til å jobbe med forholdet, så har vi ikke noe sammen å gjøre, da flytter jeg eller du ut, eller vi selger huset og flytter hver for oss"

Anonymkode: 8b05c...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...