Krist1an Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Høre ut som det du skriver kommer fra manuset fra en film, tror ikke den har en lykkelig slutt. Når hun har distansert seg fra forholdet i over ett år og foretrekker å bruke tiden sin på some fremfor deg og i tillegg ikke ønsker parterapi så vel... hva kan du gjøre. I og med at dere indirekte lyver/bedrar hverandre med some i stedet for å kunne kommunisere så ser det mørkt ut for forholdet vil jeg si, men håper jeg tar feil og dere kan finne hverandre igjen. 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Jeg tenker det bare er å fortelle omtrent det som står fra "Jeg har også en tik tok-konto...". Enten ser hun at hun faktisk har falt for deg på nytt, og at det kan legge et grunnlag for å reparere forholdet... eller så er hun så ferdig med forholdet at du ikke kan endre noe. Jeg ville i hvert fall ikke ha utsatt å fortelle at hun faktisk prøver seg på deg på tik tok, for jo lenger tid med dette dobbeltspillet, jo vanskeligere blir det trolig å akseptere for henne. Men helt ærlig... hun sier hun ikke har følelser for deg lenger, og hennes adferd over tid sier det samme, nå vet du at hun aktivt går inn for å sjekke opp menn på sosiale medier, og hun er ikke villig til å være med i parterapi. Såsant ikke kona, som mener å være ferdig med forholdet, ikke ser humoren i det at av alle mulige hun kunne forsøkt å sjekke opp på sosiale medier, så valgte hun den anonyme deg fordi hun føler hun liker den anonyme deg... så tviler jeg at dere har noen sjanse for å redde forholdet. Det er vel en stor risiko for at hun føler seg avslørt (sjekke opp andre på nett), og derfor kan komme til å angripe deg verbalt istedenfor. Ser hun humoren i det som har skjedd, og hun endrer mening og vil være med i parterapi, så er det mulig at dere kan få det til. Fortell henne hva som har skjedd, ikke utsett det, for jo lengre du utsetter det, jo verre blir det. Lykke til! Anonymkode: 81ceb...255 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #6 Skrevet 4. mars Forstår ikke hvorfor du er redd for hvordan hun vil ta konfrontasjonen. Det er hun som gjør noe galt. Forholdet ditt er over. Beklager å si det, men brudd er eneste utvei for dere. Hun elsker deg ikke lengre. Hun er utro. Gro en ryggrad å slutt å la henne trø på deg. Du virker som en fin fyr. Ikke sløs bort resten av livet ditt på å løpe etter ei som ikke ser verdien i deg. Anonymkode: 2f49d...603 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #7 Skrevet 4. mars Jeg er enig med at du virker som en flott fyr. Hvis jeg var deg så hadde jeg tenkt meg om å fortsette dette forholdet. En ting at hun er mobilavhengig og oppfører seg som en tenåring, det andre er at hun virker ikke helt klok når hun bruker egentiden på Tiktok. All energien hennes går i Tiktok framfor noe mer fornuftig. Spesielt når dere har barn i skolealderen. Er hun kanskje litt umoden? Ser ungene at hun sitter på mobilen så mye? Nå burde du også finne deg noen å chatte med, men det blir bare dumt! Det kan hende at hun blir sint på.deg hvis du forteller om tiktok-kontoen din. Jeg hadde faktisk begynt å forberede skilsmisse og hussalg, og se hvis hun våkner. Ta henne på alvor. Hvus hun driver med tomme trussler er det ikke så bra. Du må ikke la deg selv behandlet på.denne måten. Du er også verdifull! Anonymkode: d1a32...591 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #8 Skrevet 4. mars Jeg hadde fulgt opp ønsket hennes om bilde… Det kan jo bli interessant når hun oppdager hvem hun snakker med. Dette er jo i praksis over, så du har jo ingenting å tape ved å spille med her. Anonymkode: 40e6c...627 9 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #9 Skrevet 4. mars ItsAllGone skrev (1 time siden): Jeg har ikke bevisst oppført meg annerledes. Men blir kanskje litt annet når en ikke er i familifarsrollen og litt mer seg selv igjen. Er vel kanskje sånn man blir etter mange år sammen med barn. Og jeg må ærlig innrømme att jeg er litt skuffet over att hun ikke vil prøve parterapi eller noe lignende. Hvert fall når hun av alle tar kontakt med ukjente meg på nytt på den måten. Hører til att jeg også tidligere har sagt att jeg ikke har troa på sånt men. Føle seg avslørt har vi allerede hatt en runde på i høst når jeg fant ut hvor langt ting hadde gått allerede. Med daglige telefonsamtaler og att hun hadde avtalt å møte ett par av de hun hadde snakket med. Hun droppet alt den gangen for som hun sa da så var hun egentlig ikke ute etter å finne seg noen ny eller gjøre det slutt. Og så langt jeg vet har hun ikke vært fysisk utro. Men føler dette er minst like ille når det har pågått over så lang tid. Det som bekymrer meg nå er hvordan hun vil ta det når jeg på en eller annen måte prøver å forklarer dette. Noe jeg må gjøre nå for det plager meg virkelig mye. Det var de første 2 dagene hvor det bare var noen tullemeldinger som var gode. Det savnet av henne og hvordan vi en gang har hatt det som jeg nevnte. Når hun vendte det mot litt mer personlig så har jeg bare fått en vond følelse. Vil det gå så galt att jeg burde ha pakket en bag på forhånd. Er du redd for at hun kan bli voldelig siden du skriver dette siste? Det du forteller nå, at hun også har avtalt møter med andre menn osv., så tenker jeg at kanskje det er like greit at du bare bestiller en time til mekling på familievernkontoret for å få skillsmisse. Hun er tydeligvis ferdig med forholdet (selv om hun synes å sette pris på komforten hun har med deg som partner). Hun har vært langvarig emosjonelt utro, med å ha daglige telefonsamtaler med andre menn, avtale møter osv. Som du nå opplevde er det også hun som er den som initierer kontakt med nye menn, noe som bare viser at hun leter etter en ny. Din kone er nok helt ferdig med forholdet, og det virker også som om hun vil beholde komforten dere har sammen inntil hun har fikset seg en ny mann hun kan flytte sammen med. Jeg endrer mening fra forrige innlegg. Det har liten hensikt å ta opp at du har avslørt henne, at hun har flørtet med en mann hun ikke visste var deg. Mest trolig vil hun bare bruke det mot deg, manipulere deg til å føle deg skyldig. Ikke gå inn i det der. Hun har i realiteten vært ferdig med forholdet en god stund. Hun har siden i høst vist at hun er helt ferdig, og at hun oppfører seg som en singel dame på nettet, en svært så aktiv singel damer på søken etter en ny mann. Du fortjener bedre. La være å ta det opp med henne. Forsøk å få skillsmissen til å gå best mulig (uten at du lar henne tråkke på deg!), for det beste for dine barn er om dere greier å samarbeide godt om barna. Om hun sabotterer et godt samarbeid så kan du likevel ha fokus på at du skal være den stabile forelderen for dine barn. ❤️ Anonymkode: 81ceb...255 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Skrevet 4. mars Her tror jeg det er oppvask ved kjøkkenbordet i nær fremtid og alle kort åpent på bordet som gjelder. Sånn? «Jeg ønsker å få diskutert hvordan vi planlegger framtida videre, kan jeg få din fulle oppmerksomhet? Den brukeren [navn] på tiktok du holder på å falle for er meg». Eller er det noe fornuftig i å se om du kan få noen dybdeopplysninger ut av henne via kontakten på tiktok? Som i hva hun er ute etter og hva som har fått henne til å gi opp nåværende forhold? Jeg er ikke sikker. Anonymkode: 930e9...62c 2 1 1
Mei88 Skrevet 4. mars #11 Skrevet 4. mars Har ingen av dere registrert tlf nr deres eller koblet tlf lista til TikTok? Da får man jo opp venneforslag basert på telefonliste osv.
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du redd for at hun kan bli voldelig siden du skriver dette siste? Det du forteller nå, at hun også har avtalt møter med andre menn osv., så tenker jeg at kanskje det er like greit at du bare bestiller en time til mekling på familievernkontoret for å få skillsmisse. Hun er tydeligvis ferdig med forholdet (selv om hun synes å sette pris på komforten hun har med deg som partner). Hun har vært langvarig emosjonelt utro, med å ha daglige telefonsamtaler med andre menn, avtale møter osv. Som du nå opplevde er det også hun som er den som initierer kontakt med nye menn, noe som bare viser at hun leter etter en ny. Din kone er nok helt ferdig med forholdet, og det virker også som om hun vil beholde komforten dere har sammen inntil hun har fikset seg en ny mann hun kan flytte sammen med. Jeg endrer mening fra forrige innlegg. Det har liten hensikt å ta opp at du har avslørt henne, at hun har flørtet med en mann hun ikke visste var deg. Mest trolig vil hun bare bruke det mot deg, manipulere deg til å føle deg skyldig. Ikke gå inn i det der. Hun har i realiteten vært ferdig med forholdet en god stund. Hun har siden i høst vist at hun er helt ferdig, og at hun oppfører seg som en singel dame på nettet, en svært så aktiv singel damer på søken etter en ny mann. Du fortjener bedre. La være å ta det opp med henne. Forsøk å få skillsmissen til å gå best mulig (uten at du lar henne tråkke på deg!), for det beste for dine barn er om dere greier å samarbeide godt om barna. Om hun sabotterer et godt samarbeid så kan du likevel ha fokus på at du skal være den stabile forelderen for dine barn. ❤️ Anonymkode: 81ceb...255 Dette er jeg enig i. Det kommer ikke noe godt utav det for deg og fortelle om dette. Bare slett kontoen din på tiktok. Du sier du elsker henne fortsatt, det er hun nok klar over og utnytter. Hun behandler deg ikke pent. Du burde ta vare på deg selv og gå videre med ditt eget liv. Hun har gjort sitt valg og det er dessverre ikke deg. Anonymkode: c2f1b...71f 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars 🎶 If you like Piña Coladas 🎶 Anonymkode: 6345a...5e9
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars ItsAllGone skrev (10 minutter siden): Neida. Hun er absolutt ikke voldelig på noen som helst måte. Er mer att stemningen kan bli litt dårlig. Og jeg liker dårlig å såre folk og er ofte den som tar støyten hvis noe blir for ille. Igjen den tankegangen med att jeg klarer meg alltid. Hun har hatt konkrete avtaler om det ja. Men som hun sier kun for å hilse på dem og møte dem i det virkelige liv. En av de hun hadde tenkt å møte men som det ikke ble noe av har enda ikke gitt opp 6 måneder senere. Hun har endt opp med å blokkere han både på tiktok og på telefonen. Men han ringer fortsatt jevnlig med skjult nr. Ofte midt på natten og midt i uka. Noe som gjør att hun må slå av lyd om kvelden. Det har blitt roligere og er vel snart 3 uker siden siste gangen nå. Det du sier om komforten med å ha meg her er også noe jeg har tatt opp med henne. Om hun mener att hun kan sosialisere seg og møte hvem hun vil når hun vil samtidig som jeg er tryggheten her hjemme. Det har jeg sagt ifra om att ikke blir aktuelt. Nekter hun ikke å være sosial og møte venner. Men når jeg hører om nye ukjente navn og personer til stadighet så blir det litt mye. Har stadig dukket opp nye navn som hun plutselig har 14 dagers streak med på tiktok som hun mener hun kun snakker tiktok relaterte ting med. Jeg har litt vanskelig for å kjøpe den noen ganger. Gutter legger jo heller aldri an på damer som oppfører seg som de er single. Om noen bør gå/flytte ut av familiehjemmet så er det henne! Det er hun som over tid har vært emosjonell utro, aktivt søker etter nye menn, fortsetter å ha kontakt med flere menn osv. Hun har absolutt ingen respekt igjen for deg. Da bør du finne frem din egen respekt for deg selv! Og ikke lenger finne deg i å bli så dårlig behandlet. Du skylder dine barn å finne frem din egen ryggrad og selvrespekt! Nå planlegger du å bare flytte ut. Hvis du gjør det overlater du barna til en mor som, for å være helt ærlig, ikke virker helt stabil, og som heller ikke bryr seg om at hun ikke bare ødelegger ekteskapet, men at hennes handlinger også går utover barna. En person som bryr seg så lite som hun gjør, og som så åpent kan holde på som hun gjør med andre menn, hun vil mest trolig skape et narrativ om at det er du som har gjort det hun har gjort. Dette i så fall for at hun skal høste sympati hos andre, at du skal bli syndebukk. Hun kan også være troende til å fortelle den historien til barna. Og på den måten risikerer du at hun også ødelegger forholdet mellom barna og deg. Har du råd til å ta sjansen på at hun plutselig legger alle kort på bordet, innrømmer at hun er årsak til skillsmissen? Jeg hadde ikke tatt den sjansen, om jeg var deg (jeg er kvinne). Du bør snakke med noen som står deg nær, noen som vil ditt beste, og som du kan stole 100 % på! Viktig at de får historien før hun ev. sprer en falsk historie. Du bør fortelle henne at siden hun har meldt seg ut av ekteskapet, så får hun flytte ut. Sørg for at du kontakter banken (uten henne) og sjekker dine muligheter for å ev. ta over felles bolig, eller ca hva du vil sitte igjen med om boligen må selges og dere deler ev. overskudd. Begynn å planlegge fremtiden din. Jo mer kontroll du har over alt dette praktiske, jo bedre forberedt er du, og jo mindre vil hun kunne manipulere deg. Hvis du likevel flytter ut - husk at hvis hun fortsetter å bo der, så må hun ikke bare betale for sin del av lånet, men hun må også betale markedsleie for å leie din del av boligen. Står begge to på lånet ville jeg sørget for at dere flyttet ut samtidig, ellers risikerer du at hun misligholder sin del av lånet for å ramme deg. Ta kontroll over eget liv og ikke la henne få kue og manipulere deg. Stå opp for deg selv, for slik står du også opp for barna dine. Ta gjerne noen timer alene på familievernkontoret eller hos en psykolog eller lignende, for hun viser mange sider som tyder på at hun kommer til å forsøke å gjøre det vanskelig for deg fremover! Snakk gjerne også med legen din om hvordan din kone har holdt på, at hun fortsatt kontakter andre menn, og at du må finne best mulig måte å kunne være en god fra uten å være gift, at du trenger hjelp til å bearbeide og rydde opp i eget tankesett. Ikke la henne utnytte deg mer! Du kan ikke endre henne. Men du kan endre hvordan du selv forholder deg til henne og du kan velge å ikke leve sammen med en person som behandler deg så dårlig. Husk også at barn alltid får med seg langt mer enn vi voksne ønsker å tro at de får med seg! Så ved å bli i forholdet hvor hun behandler deg så dårlig og hun på mange måter har meldt seg ut av familien, så lærer du også dine barn at man skal godta å bli dårlig behandlet av sin partner. Og det tror jeg ikke du ønsker å lære barna dine. ❤️ Anonymkode: 81ceb...255 4 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå