AnonymBruker Skrevet 6. mars #41 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 16.36): ja men nå er jo du voksen det er ikke mange på 14\15års aldren som spiser det det er jo noe man kanskje bør tenke på Anonymkode: ff094...5e4 Mine ungdommer og deres venner spise r slike ting. Det er helt vanlig mat. Anonymkode: e5221...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #42 Skrevet 6. mars Tenåringer spiser da det meste som serveres i et koldtbord? Såfremt de ikke har diagnoser. Anonymkode: 7b42c...24d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #43 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan da hende noen er det uten og ha det det, det er jo ikke noe man sier før man er 8-12 uker på vei Kommer jo ann på hva dere skal ha på det koldtbodet. Di jeg har vært på i det siste så har det kun vært eggerøre som jeg kunne spise selv om di viste godt om graviditeten Gravid kan for eks ikke spise spekemat, brie, røkelaks. Mat med mye lukt er det noe reagerer på. Men det er vel ikke noe nytt det for deg vel Anonymkode: ff094...5e4 De koldtbord vi har har det nå vært mye for evnt gravide. Har ikke hvertfall ikke hørt gravide ikke kan spise kylling, karbonade, gryterett, stekt fisk, salat brød, eggerøre, fylte egg Blir og de med alergi kan og ofte da bare plukke fra fatt det de kan spise Anonymkode: 093ad...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #44 Skrevet 6. mars Vår konfirmant elsker koldtbord, men ville ha lasagne i konfirmasjonen. Etter litt tenking kom vi frem til at vi måtte ha koldtbord pga gjester og enkelheten (haha, trodde det var enklere enn en form med lasagne). Vi lagde alt selv, for å spare penger og at det er så enkelt. (Haha, det gjør vi ikke igjen! 😉). Men vi satt fram en form med lasagne i tillegg, og den ble fort spist opp. Alle likte den. Ellers hadde vi: Karbonader Eggerøre Salat x3 Potetsalat Brokkoli salat Dressinger Brød/rundstykker/foccacia Skinke, roastbeef, spekeskinke, salami, spekepølse Div oster Druer, melon Kyllingvinger Røkt ørret Ovnsbakt kald laks. Remulade/masjones/aioli Anonymkode: 41317...e3a
AnonymBruker Skrevet 6. mars #45 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vår konfirmant elsker koldtbord, men ville ha lasagne i konfirmasjonen. Etter litt tenking kom vi frem til at vi måtte ha koldtbord pga gjester og enkelheten (haha, trodde det var enklere enn en form med lasagne). Vi lagde alt selv, for å spare penger og at det er så enkelt. (Haha, det gjør vi ikke igjen! 😉). Men vi satt fram en form med lasagne i tillegg, og den ble fort spist opp. Alle likte den. Ellers hadde vi: Karbonader Eggerøre Salat x3 Potetsalat Brokkoli salat Dressinger Brød/rundstykker/foccacia Skinke, roastbeef, spekeskinke, salami, spekepølse Div oster Druer, melon Kyllingvinger Røkt ørret Ovnsbakt kald laks. Remulade/masjones/aioli Anonymkode: 41317...e3a Jeg tenker også på og lage alt selv for å spare penger 😅 hva er det du «angrer» på? Tok det mye lenger tid enn du tenkte? Jeg håper og lage en del dagen før, men det er sikkert mye meir jobb enn jeg forestiller meg nå 😅 TS Anonymkode: b576c...2fb
AnonymBruker Skrevet 6. mars #46 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker også på og lage alt selv for å spare penger 😅 hva er det du «angrer» på? Tok det mye lenger tid enn du tenkte? Jeg håper og lage en del dagen før, men det er sikkert mye meir jobb enn jeg forestiller meg nå 😅 TS Anonymkode: b576c...2fb Jeg har laget koldtbord flere ganger, og med litt planlegging synes jeg ikke det er så mye. De forskjellige kalde rettene som danderes på fat tar i underkant av halvtime. Tips - legg evt et tørkepapir under feks oppkuttet melon e.l eller pakk de i plastfolie - så ikke væske fra de renner ut i løpet av natten og fukter hele fatet. Grønnsalat / potetsalat/ pastasalat / brokkolisalat / tar litt tid, men ikke mye, bare planlegg og kok det som skal kokes først, så det rekker å kjølne. Kylling /karbonader eller lignende kan ikke varmes før rett før uansett. Anonymkode: e5221...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #47 Skrevet 6. mars Spekemat,eggerøre, hjemmelaget potetsalat, eggesalat, røkelaks, pastasalat, grønn salat. Rømmegrøt og en gryterett. Anonymkode: 8214b...d23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå