Gå til innhold

Outlander sesong 8!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått sett sesong 8 enda, men hva skjedde helt på slutten av sesongen med Brianna og Roger (og barna)?

Anonymkode: 91f48...dcd

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har elsket denne serien, men hva fader skjedde med sesong 8? Her ble det altfor mye rør. Mange mindre roller som tok opp altfor mye tid uten at det egentlig hadde betydning for historien. Og brått var det over på noe nytt. Kjente jeg ble litt irritert på disse som har laget et så fantastisk univers, så vellaget, og så herjer de bare med det hele i den siste sesongen. Veldig trist.

Men, jeg er spent på hva Blood of My Blood legger opp til. Her skjer det såpass mye at jeg håper og tror det på en måte er nye Outlander med flere svar. For ja, det er altfor mange ubesvarte spørsmål.

Det største av dem alle etter min mening; hvorfor kom Claire til akkurat den tiden? Alle andre tidsreiser har jo hatt et mål og en mening. Den viktigste tidsreisen burde også ha det.

• Liker 2
Skrevet
Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Det største av dem alle etter min mening; hvorfor kom Claire til akkurat den tiden? Alle andre tidsreiser har jo hatt et mål og en mening. Den viktigste tidsreisen burde også ha det.

Jamie var vel målet, sikkert. 

Anonymkode: 2b72d...82f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jamie var vel målet, sikkert. 

Hun visste jo ikke om ham, og hun elsket jo en annen allerede. Det var ikke noen grunn til at hun skulle tenke på en hun kunne elske et annet sted akkurat da hun gikk gjennom steinene den første gangen. Gir ingen mening. At noe er relatert til å finne foreldrene gir mer mening.

Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 minutter siden):

Jeg har elsket denne serien, men hva fader skjedde med sesong 8? Her ble det altfor mye rør. Mange mindre roller som tok opp altfor mye tid uten at det egentlig hadde betydning for historien. Og brått var det over på noe nytt. Kjente jeg ble litt irritert på disse som har laget et så fantastisk univers, så vellaget, og så herjer de bare med det hele i den siste sesongen. Veldig trist.

Men, jeg er spent på hva Blood of My Blood legger opp til. Her skjer det såpass mye at jeg håper og tror det på en måte er nye Outlander med flere svar. For ja, det er altfor mange ubesvarte spørsmål.

BOMB tok seg opp mot slutten, blir spennende å se videre! Jeg er enig i at OL tapte seg veldig i siste sesong, det er nok mye pga dårlige manus. Men akkurat slutten var bra, da. 
Jeg tolker det som at hun kom til Jamie. Han laget jo de blomstene som han visste hun ville lete etter og dermed reise tilbake i tiden. Jeg tror tiden er sirkulær i dette universet. Claire ville komme tilbake til 1700-tallet fordi hun allerede hadde vært der, og hun ble trukket mot Jamie. Akkurat som at hun og Jamie ikke klarte å endre på Culloden og de andre store begivenhetene de forsøkte å endre på. 

Anonymkode: cfdcc...eb7

• Liker 1
Skrevet

BOMB tok seg opp mot slutten, blir spennende å se videre! Jeg er enig i at OL tapte seg veldig i siste sesong, det er nok mye pga dårlige manus. Men akkurat slutten var bra, da. 
Jeg tolker det som at hun kom til Jamie. Han laget jo de blomstene som han visste hun ville lete etter og dermed reise tilbake i tiden. Jeg tror tiden er sirkulær i dette universet. Claire ville komme tilbake til 1700-tallet fordi hun allerede hadde vært der, og hun ble trukket mot Jamie. Akkurat som at hun og Jamie ikke klarte å endre på Culloden og de andre store begivenhetene de forsøkte å endre på. 

Det er en interessant teori, og jeg tenkte litt på det samme selv. Akkurat det med blomstene var noe av det vakreste og mest rørende i hele sesongen, da fikk jeg frysninger. 💙

Skrevet

Ja det er tydelig at Claire allerede har vært med Jamie før hun ble født. Ellers kunne ikke Frank funnet informasjon om hennes liv i Amerika med Jamie, før hun hadde reist tilbake. Jamie har ikke levd et liv uten Claire først. Og hvis han hadde gjort det hadde nok det livet blitt kort, så ofte som hun reddet livet hans 😅 Men hun satte ham i livsfare gjentatte ganger også, det skal sies.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...