AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Jeg vil bare skrive at jeg er så lei meg. Min partner har fått svar på blodprøver etter noen problemer, og alt tyder på at det blir pakkeforløp for kreft. Det er ihvertfall over grensene som er satt i det jeg finner på nett. Venter på innkalling til spesialist for endelig avklaring. Partner er veldig privat, så jeg får ikke dele min bekymring med noen. Jeg er skikkelig redd og ser selvsagt for meg det verste, selv om jeg er klar over at vi både kan få gledelig svar og at det kan gå helt fint. Vil i liten grad uroe partner, og kan da heller ikke få snakket ut med min beste venn. Må ha alt inni hodet og barn vet foreløpig ingenting. Ville bare dele det. Anonymkode: 69d4e...59c 17
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Så vondt❤️ Hva slags blodprøver er dette? Anonymkode: d5c5c...32e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar Altså - du har lov til å snakke med dine venner om ditt liv. Når din partner får kreft vil dette være noe som også skjer deg, og at han er "privat" av seg er greit nok - trenger ikke å stå på butikken og proklamere, men å nekte deg å dele viktige ting som også skjer deg, er ganske urimelig. ❤️ Skjønner godt at du er lei deg. Kreft i dag er noe helt annet enn det vi kanskje forbinner med kreft - flere blir friske og behandlingene er ofte mildere. I mange steder av landet finnes det gode pasient og pørørendeoppfølging - kanskje det kan være noe for deg? Anonymkode: b1342...dad 4 2
mommyaka Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Men har legen sakt at det er kreft? Du får ikke bare pakkeforløp uten å vite hva slags. Har han tatt andre prøver? Ct? Røntgen? El Eller bare har du google? 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar Det er ikke 100% sikkert at han har kreft fordi om han har henvist til et pakkeforløp, men de har en mistanke Anonymkode: 27958...387 8 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke 100% sikkert at han har kreft fordi om han har henvist til et pakkeforløp, men de har en mistanke Anonymkode: 27958...387 Jeg vet det. Men det er veldig vondt å gå å vente på endelig svar likevel. Fysiske tegn og prøveresultater peker i den retning, ihvertfall. Så får vi se. Jeg håper jo på det beste. Anonymkode: 69d4e...59c
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar Ca 50 prosent av de som blir bevist til pakkerforløp for kreft, har ikke kreft. Men legen har henvist han til det fordi det er en mistanke om det. Jeg forstår godt at det er en vanskelig situasjon, og spesielt siden partneren din ikke vil at du skal dele det med noen. Men hold håpet oppe, det er statistisk sett like stor sjans for at det ikke er kreft, som at det er det. Anonymkode: c5c06...384 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ca 50 prosent av de som blir bevist til pakkerforløp for kreft, har ikke kreft. Men legen har henvist han til det fordi det er en mistanke om det. Jeg forstår godt at det er en vanskelig situasjon, og spesielt siden partneren din ikke vil at du skal dele det med noen. Men hold håpet oppe, det er statistisk sett like stor sjans for at det ikke er kreft, som at det er det. Anonymkode: c5c06...384 *henvist, ikke bevist. Anonymkode: c5c06...384
petterm Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vil bare skrive at jeg er så lei meg. Min partner har fått svar på blodprøver etter noen problemer, og alt tyder på at det blir pakkeforløp for kreft. Det er ihvertfall over grensene som er satt i det jeg finner på nett. Venter på innkalling til spesialist for endelig avklaring. Partner er veldig privat, så jeg får ikke dele min bekymring med noen. Jeg er skikkelig redd og ser selvsagt for meg det verste, selv om jeg er klar over at vi både kan få gledelig svar og at det kan gå helt fint. Vil i liten grad uroe partner, og kan da heller ikke få snakket ut med min beste venn. Må ha alt inni hodet og barn vet foreløpig ingenting. Ville bare dele det. Anonymkode: 69d4e...59c Jeg skjønner at du har det tøft nå! Jeg tror kreft ofte er vel så belastende for de nærmeste som for den som er syk! Kan dere gjøre noe fint sammen, være der for hverandre uten å snakke om kreft, prognoser og spesialister? Kanskje du kan prate med kreftsykepleier i kommunen eller med kreftforeningen for å få litt støtte og sortere tanker. De har taushetsplikt og er vant til å prate om kreft. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar Kreftforeningens rådgivningstjeneste – Kreftforeningen Kreftforeningens tjeneste er gratis og du kan være anonym. Anonymkode: 286c8...01c 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg vil bare skrive at jeg er så lei meg. Min partner har fått svar på blodprøver etter noen problemer, og alt tyder på at det blir pakkeforløp for kreft. Det er ihvertfall over grensene som er satt i det jeg finner på nett. Venter på innkalling til spesialist for endelig avklaring. Partner er veldig privat, så jeg får ikke dele min bekymring med noen. Jeg er skikkelig redd og ser selvsagt for meg det verste, selv om jeg er klar over at vi både kan få gledelig svar og at det kan gå helt fint. Vil i liten grad uroe partner, og kan da heller ikke få snakket ut med min beste venn. Må ha alt inni hodet og barn vet foreløpig ingenting. Ville bare dele det. Anonymkode: 69d4e...59c Du må kunne snakke med bestevennen din om du stoler på personen ikke sier noe til han eller videre. Å gå med alle følelser og hjelpeløsheten alene er ikke noe godt. Å bli henvist til pakkeforløp lreft så trenger ikke han og ha det men forstår at dettr er tungt for det. Mye følelser og tanker! Ekstrs vondt når partner ikke kan snakkes med! Anonymkode: d191f...0e1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar Har hatt en ung sønn som fikk kreft, har hatt kreft selv og mistet min svigerinne med kreft nå i julen. Min svigerinne ønsket ikke at noen skulle vite at hun var syk, og det føler jeg man må respektere. Det er din partners sykdomshistorie, og da mener jeg din partner også må få lov til å bestemme hvem som skal vite hva og til hvilket tidspunkt. Min sønn som da var 19 ønsket heller ikke at noen skulle vite noe. Men forstår at du trenger noen å snakke med. Foreslår at du tar kontakt med en psykolog, psykisk helsehjelp igjennom kommunen eller kanskje en prest? Anonymkode: aff56...63a 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar Ts her. Takk for gode svar. Jeg er normalt en person som deler mye. Føles bortimot umulig å skulle bære på dette helt alene. Gå tur med venninne som normalt uten å si noe som helst. Jeg er redd jeg selv kommer til å bli syk av det. Trenger jo ikke dele detaljer, men om meg selv og mine tanker. Men har ikke sagt et ord til noen selvfølgelig. Anonymkode: 69d4e...59c 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar En ting til; hva med barna og familien vår som bor i nabolaget? Hvordan skal vi kunne holde dette hemmelig, om det er så ille som vi tror???? Anonymkode: 69d4e...59c
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): En ting til; hva med barna og familien vår som bor i nabolaget? Hvordan skal vi kunne holde dette hemmelig, om det er så ille som vi tror???? Anonymkode: 69d4e...59c Tenker du må være tålmodig å se det an. Dere vet ikke svaret ennå, og din partner vil kanskje endre mening hvis det blir ille. Forstå at din partner ikke ønsker å gå ut med noe informasjon til de rundt seg før vedkommende vet noe mer. Anonymkode: aff56...63a 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): En ting til; hva med barna og familien vår som bor i nabolaget? Hvordan skal vi kunne holde dette hemmelig, om det er så ille som vi tror???? Anonymkode: 69d4e...59c Men herlighet, du kan vel vente med krisemodus til fakta kommer på bordet? Fram til dere vet at det er kreft er det vel ingenting nabolaget trenger å informeres om? Hvis det faktisk er kreft vil jo partneren din måtte tenke ut en ny strategi. Men hen har kanskje ikke behov for å tenke lenger enn til å få bekreftet/avkreftet sånn i første omgang. Så tar dere det derfra- hvis det blir nødvendig. Veldig mange kreftutredninger ender opp negative (9 av 10 for min krefttype), da er det dumt å ha trykket på alle alarmknapper unødig. Men vet det er tøft. Ventetid er pyton. Anonymkode: 9b8ad...0a9 9 2
mommyaka Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar Du kan jo fortelle det du vil...men du kan jo vente til dere vet mer Ikke gå rundt å si han har kreft...få kansje han ikke har det...eller ar det er noe som ikke er farlig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar mommyaka skrev (1 minutt siden): Du kan jo fortelle det du vil...men du kan jo vente til dere vet mer Ikke gå rundt å si han har kreft...få kansje han ikke har det...eller ar det er noe som ikke er farlig. Tenker det kan føles som tillitsbrudd hvis du forteller det du vil.... Det hadde i allefall jeg følt hvis min partner hadde sagt noe om min helsetilstand før jeg ønsket å gå ut med det selv... Anonymkode: aff56...63a 5 2
Luckiness Skrevet 25. februar #19 Skrevet 25. februar Jeg skjønner du har behov for å prate med noen om hvordan du har det og påvirkes av dette. Synes likevel du må ta hensyn til din partners ønske. Så det minste du kan gjøre er å ikke dele opplysninger om hva han utredes for eller hvilken diagnose han får før han er klar. Du kan formidle at han er under utredning og ikke ønsker å dele mer opplysninger. Og heller la resten av samtalen gå på hvordan du selv har det. 2 1
HMK Skrevet 25. februar #20 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 9.41): Jeg vil bare skrive at jeg er så lei meg. Min partner har fått svar på blodprøver etter noen problemer, og alt tyder på at det blir pakkeforløp for kreft. Det er ihvertfall over grensene som er satt i det jeg finner på nett. Venter på innkalling til spesialist for endelig avklaring. Partner er veldig privat, så jeg får ikke dele min bekymring med noen. Jeg er skikkelig redd og ser selvsagt for meg det verste, selv om jeg er klar over at vi både kan få gledelig svar og at det kan gå helt fint. Vil i liten grad uroe partner, og kan da heller ikke få snakket ut med min beste venn. Må ha alt inni hodet og barn vet foreløpig ingenting. Ville bare dele det. Anonymkode: 69d4e...59c Din partner kan ikke bestemme hva du kan eller ikke kan dele med din beste venn. Krysser fingre for at det ikke er worst case! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå