Biloba Skrevet 23. februar #22 Skrevet 23. februar Partner er statistisk sett den farligste mannen en kvinne forholder seg til. Selvsagt satser man ikke på noen som har bevist at han ikke går av veien for å bruke vold mot kvinner. En slik mann skjuler denne siden av seg i starten, men når han blir mer husvarm slipper han løs temperamentet sitt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #23 Skrevet 23. februar Sjansen for at det var et engangstilfelle og han har endret seg er så klart tilstede, men ingen som er glad i seg selv ønsker å ta den risikoen, for den risikoen er STOR Anonymkode: 6715d...284 3
Pingvinen Skrevet 23. februar #24 Skrevet 23. februar Nei, aldri i verden. Det finnes ingen unnskyldning for sånt 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar #25 Skrevet 23. februar Man leser i nyhetsbildet og ser dokumentarer det folk går åpenlyst inn i forhold med "slike kriminelle". Kvinnfolk som oppsøker bad guys som sitter i fengsel. Det er jo ikke noe nytt. Og så gråter vedkommende eller trenger hjelp i etterkant fordi de ble utsatt for akkurat det samme som forhenværende offer ble utsatt for. Og det er de heldige. Som kom seg unna med livet i behold. Uansett er svaret mitt nei, hadde aldri gjort det. Hvorfor utsette seg for noe sånt ? Livet skal være trygt og godt. Kan til en viss grad forstå de som er uvitende, men den dagen det hadde blitt oppdaget, så bør nok forholdet revurderes. Kommer helt an på hvordan livet med vedkommende har vært inntil da. Anonymkode: 5a9be...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #26 Skrevet 23. februar Biloba skrev (1 time siden): Partner er statistisk sett den farligste mannen en kvinne forholder seg til. Selvsagt satser man ikke på noen som har bevist at han ikke går av veien for å bruke vold mot kvinner. En slik mann skjuler denne siden av seg i starten, men når han blir mer husvarm slipper han løs temperamentet sitt. Det er mulig det, men statistisk sett er det 3x flere som dør i trafikken enn som blir drept av et annet menneske. Jeg er enig i at det virker rart å gå for noen som har slått partner før (med mindre det finnes helt usannsynlige grunner for å gjøre det). Litt som å sette seg i en bil uten belter med dårlige sommerdekk på vinteren og droppe å skrape is av ruta. Stor risiko uten noen opplagt fordel. Anonymkode: 35e17...cab
Gaia Skrevet 23. februar #27 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva ville du tenkt om en mann som er tidligere dømt for vold mot samboeren sin? Vi snakker grov kroppsskade og han måtte sone, og har ikke vist anger overfor henne. Ville du blitt sammen med ham? Anonymkode: b46a4...9ba Aldri i livet!
Strigiformes Skrevet 23. februar #28 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Man leser i nyhetsbildet og ser dokumentarer det folk går åpenlyst inn i forhold med "slike kriminelle". Kvinnfolk som oppsøker bad guys som sitter i fengsel. Det er jo ikke noe nytt. Og så gråter vedkommende eller trenger hjelp i etterkant fordi de ble utsatt for akkurat det samme som forhenværende offer ble utsatt for. Og det er de heldige. Som kom seg unna med livet i behold. Uansett er svaret mitt nei, hadde aldri gjort det. Hvorfor utsette seg for noe sånt ? Livet skal være trygt og godt. Kan til en viss grad forstå de som er uvitende, men den dagen det hadde blitt oppdaget, så bør nok forholdet revurderes. Kommer helt an på hvordan livet med vedkommende har vært inntil da. Anonymkode: 5a9be...7d9 Er nok av menn som fremstår som 'snille', men som egentlig ikke er det. Da blir jeg redd. En mann som åpenlyst viser meg hvem han er, og er åpen med meg setter jeg pris på. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #29 Skrevet 23. februar Grov vold mot samboeren. Ingen anger. Vil du virkelig være samboeren hans??? Anonymkode: 39af9...f89 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #30 Skrevet 23. februar Min eks er en slik som fremstår som snill og god, men leter man i papirene finner man: Hensynsløs adferd, hensynsløs adferd med barn tilstedet, null kontroll på økonomien, tatt for fyllekjøring flere ganger, vold i fylla, tatt for kjøring uten førerkort, kroppskrenkelse. Dette vil jo ikke så enkelt komme frem til en ny partner, så spørs hva den neste får vite av andre. Anonymkode: a3afd...50d 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #32 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva ville du tenkt om en mann som er tidligere dømt for vold mot samboeren sin? Vi snakker grov kroppsskade og han måtte sone, og har ikke vist anger overfor henne. Ville du blitt sammen med ham? Anonymkode: b46a4...9ba Min mann er dømt for vold mot en kvinne. Ikke sin eks-partner, det var en fremmed på byen. En fremmed som angrep han. Men han tok igjen litt hardere enn han trodde. De var begge beruset. Det gikk bra med henne. Men han måtte sone. Det var veldig mange år før vi ble sammen. Men vi kjente hverandre. Jeg var ikke der, men andre felles venner var. Han er ikke voldelig av natur. Aldri gjort noe før eller siden. Men det er noe helt annet enn det du snakker om. Partnervold er ikke engangs. Anonymkode: 5b67a...4d4
AnonymBruker Skrevet 23. februar #33 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann er dømt for vold mot en kvinne. Ikke sin eks-partner, det var en fremmed på byen. En fremmed som angrep han. Men han tok igjen litt hardere enn han trodde. De var begge beruset. Det gikk bra med henne. Men han måtte sone. Det var veldig mange år før vi ble sammen. Men vi kjente hverandre. Jeg var ikke der, men andre felles venner var. Han er ikke voldelig av natur. Aldri gjort noe før eller siden. Men det er noe helt annet enn det du snakker om. Partnervold er ikke engangs. Anonymkode: 5b67a...4d4 Og den historien tror du på?! Anonymkode: 17b67...376 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar #34 Skrevet 23. februar Masser av dumme kvinner som ville blitt sammen med han desverre Anonymkode: 494cd...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #35 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og den historien tror du på?! Anonymkode: 17b67...376 Jeg har lest dokumentene og hørt fra venner som var der. Så ja. Absolutt. Anonymkode: 5b67a...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #36 Skrevet 23. februar Dette er KvinneGuiden, her er det IKKE lov å dømme folk basert på fortid, så dette må du bare akseptere. Hva han har gjort i fortiden sier ingenting om hvem han er nå eller hva han kommer til å gjøre i fremtiden. Anonymkode: 67a3d...044 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #37 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva ville du tenkt om en mann som er tidligere dømt for vold mot samboeren sin? Vi snakker grov kroppsskade og han måtte sone, og har ikke vist anger overfor henne. Ville du blitt sammen med ham? Anonymkode: b46a4...9ba Nei. Anonymkode: cfdba...4f4
AnonymBruker Skrevet 23. februar #38 Skrevet 23. februar Min eks ble sammen med ei ny mens han ventet på rettssaken for det han hadde gjort mot meg. De har nå barn sammen. Han var voldelig før meg også. Alle vennene hans vet det. Han måtte sone. Jeg lurer ofte på hvordan det går med henne. Håper så klart han har forandret seg for hennes del, men jeg har mine sterke tvil. Håper den dagen det skjer noe at hun også anmelder. Sånne forandrer seg aldri og det er alltid et spørsmål om når, ikke om de gjør det igjen. Svaret er uansett HELL NO! Anonymkode: f8103...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar #39 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og den historien tror du på?! Anonymkode: 17b67...376 Jeg tror lett på at ei gal kjerring angrep. Mange slike. Anonymkode: 0f055...23b 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #40 Skrevet 23. februar Så dum er det ikke lov å være faktisk. Anonymkode: fd05f...340
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå