AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Jeg tenker ofte på døden. Om ikke mange tiår kommer jeg ikke til å være her lenger. Og det varer evig. Jeg har et veldig ambivalent forhold til det. Hva er vitsen? Hvorfor bekymrer jeg meg? Hvorfor jobber jeg? På den ene siden gjør det at jeg blir ekstremt takknemlig hver dag, på den andre siden gjør det at alt føles veldig meningsløst. Det er en rar følelse. Andre som kjenner seg igjen? Anonymkode: 70f3c...450 1 8 1
Purple_Pixiedust Skrevet 21. februar #2 Skrevet 21. februar Ja jeg har det også sånn. Bortsett fra når jeg et suicidal pga psykisk lidelse så er jeg redd for døden. Tenker på det hver dag. 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar Alle skal fødes og dø, noe som er en lammende tanke innimellom. ❤️ Men husk at hver dag vi lever og hvordan vi lever er viktigst. Anonymkode: b924c...b2e 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Skrevet 21. februar Jeg synes det er befriende å tenke på at dette tar slutt en dag. Jeg kunne dødd i morgen og vært godt fornøyd med det. Anonymkode: f9e36...6ce 6 3 1
Nordlysstøv Skrevet 21. februar #5 Skrevet 21. februar En dag skal vi dø, men alle andre dager skal vi leve 🥰🥰🥰 5 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar #6 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er befriende å tenke på at dette tar slutt en dag. Jeg kunne dødd i morgen og vært godt fornøyd med det. Anonymkode: f9e36...6ce Føler du at du har levd livet fullt ut? Jeg hadde vært bitter om jeg fikk en dødsdom nå Anonymkode: 70f3c...450 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #7 Skrevet 21. februar Jeg er 50 år livet føles som en elendig motbakke. Håper det er over straks. Så nei. Døden skremmer meg ikke. Jeg lengter. Anonymkode: 7c59e...642 3 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler du at du har levd livet fullt ut? Jeg hadde vært bitter om jeg fikk en dødsdom nå Anonymkode: 70f3c...450 Ja egentlig. Føler ikke at det er noe mer jeg har behov for å oppleve. Anonymkode: f9e36...6ce
TomKrus Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker ofte på døden. Om ikke mange tiår kommer jeg ikke til å være her lenger. Og det varer evig. Jeg har et veldig ambivalent forhold til det. Hva er vitsen? Hvorfor bekymrer jeg meg? Hvorfor jobber jeg? På den ene siden gjør det at jeg blir ekstremt takknemlig hver dag, på den andre siden gjør det at alt føles veldig meningsløst. Det er en rar følelse. Andre som kjenner seg igjen? Anonymkode: 70f3c...450 Nei, jeg vet hva som skjer etter død og grav. Så det er noe som man ser fremt til, men som det ikke haster med så lenge man lever her nede på denne jord.
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar Det mest skremmende er tanken på å bli holdt i live mot sin vilje. Jeg skulle ønske man ble behandlet like humant som dyr når slutten nærmer seg. Anonymkode: a28b2...ca6 2 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar #12 Skrevet 21. februar Så er det skummelt derom begge foreldre døde ganske unge av kreft. Man bærer jo gener 😕 Anonymkode: b924c...b2e
AnonymBruker Skrevet 21. februar #13 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Føler du at du har levd livet fullt ut? Jeg hadde vært bitter om jeg fikk en dødsdom nå Anonymkode: 70f3c...450 Nemlig, det er sykdom som er skremmende, ikke døden Anonymkode: b3c93...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #14 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så er det skummelt derom begge foreldre døde ganske unge av kreft. Man bærer jo gener 😕 Anonymkode: b924c...b2e Beklager at dette blir off-topic, men ville bare si at du kan snakke med legen din om dette. Kanskje er det aktuelt med ekstra oppfølging eller gentesting. For noen kan det gjøre at man bekymrer seg mindre eller blir mindre redd. ❤️ Anonymkode: 51d13...f4b 2
DoorKnob Skrevet 21. februar #15 Skrevet 21. februar Jeg lengter også etter døden. Finnes ikke redd i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar Jeg er glad i livet vil oppleve masse mere. Håper mine barn får barn. . Så jeg kan bli bestemor . Jeg er ikke redd for å dø. Jeg tror på en himmel . Men jeg vil oppleve mye mere her. Anonymkode: 3dec0...555 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #17 Skrevet 21. februar Jeg ser frem til å få det hele overstått. Jeg bare håper det blir en smertefri avslutning når den dagen kommer. Hvis jeg er ordentlig heldig skjer det mens jeg sover uten at jeg merker noe som helst. Jeg er klar, jeg har vært klar de siste 30årene men jeg har nok 30 år igjen før det er min tid. Imens gjør jeg det beste ut av situasjonen. Anonymkode: c67d2...e4d
AnonymBruker Skrevet 21. februar #18 Skrevet 21. februar Du er redd for døden fordi du ikke vet hvor høyt du er elsket. Når vi dør reiser vi tilbake til denne kjærligheten. Jeg tror ikke så mange hadde orket å være her hvis vi visste. Det er en grunn til at vi glemmer når vi blir født. Anonymkode: 6b852...7a8 2 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar #19 Skrevet 21. februar Jeg er ikke så redd for døden for min egen del. Er mer redd for at barna skal dø før meg eller at jeg skal dø fra dem og gjøre dem morløse. Anonymkode: 2a231...d51 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #20 Skrevet 21. februar Tenker døden er som når du er i narkose. Først er du der, så ingenting. Anonymkode: 41835...ae8 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå