Gå til innhold

Sykkelhjelm

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Har ikke syklet på mange år, men jeg brukte det ikke dengang heller. Og ja, jeg vet det er teit. Lurer på å skaffe meg sykkel igjen nå snart (tror søsteren min har adoptert min nemlig), og da tror jeg at jeg skal bruke hjelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Sykler hele året og ja, jeg bruker hjelm. Bestandig!

Såpass mange ganger har jeg vært av sykkelen og møtt både asfalt og grus på en heller ublid måte at det å bruke hjelm er billig og lettvint forsikring.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVSAGT!

Nå sykler ikke jeg hele året da, jeg liker ikke så sykle når det vinter, det blir glatt og det er KALDT, men jeg bruker uansett hjelm når jeg setter meg på en sykkel. Like naturlig som å feste setebeltet når jeg kjører bil, eller låse ytterdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg bruker ALLTID hjelm!!

Føler meg 'naken' og utrygg uten!!

En billig forsikring ;)

PÅ lik linje som at jeg alltid bruker sikkerhetsbelte.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg bruker også hjelm. Begynte med det da en venn av meg ble påkjørt av en bil. Han ble ganske mørbanka, men det gikk bra på grunn av hjelmen.

Sjøl falt jeg på sykkel for noen år siden. Resultat: brukket arm, sprukket hjelm, skrubbsår på nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Har aldri brukt hjelm, men har tenkt å kjøpe meg en nå som våren kommer, og som jeg har tenkt å sykle mer. Som syklist i Oslo-trafikken tror jeg hjelm kan være litt småpraktisk gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykler veldig lite her jeg bor nå, men flytter til Oslo til høsten, og skal jeg sykle der tror jeg ikke jeg tør annet enn å bruke hjelm :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga

Dere som ikke bruker hjelm: Hva er grunnen til at dere ikke bruker det?

Litt seint tenåringsopprør (hjelm ser teit ut)?

Vil ikke gi slipp på følelsen av vind i håret?

Skjønner ikke at noen vil risikere å dø ved å sykle uten hjelm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er litt kjedelig med hjelm er at det blir veldig tett under der, så blir lettere svett og ekkel i håret... :sjenert:

Men påstår ikke at det er noen god grunn til ikke å bruke hjelm, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Jeg har ingen god grunn til at jeg ikke bruker hjelm egentlig. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok kjøpt meg det.

Nå har jeg 1,5 km flat gang-og sykkelsti til jobben, sykler rolig og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke bruker hjelm: Hva er grunnen til at dere ikke bruker det?

Litt seint tenåringsopprør (hjelm ser teit ut)?

Vil ikke gi slipp på følelsen av vind i håret?

Skjønner ikke at noen vil risikere å dø ved å sykle uten hjelm...

Bruker hjelm nå, men liker det ikke og vurderer om jeg ikke skal droppe hele greia. Begrunner det delvis med den nevnte "følelsen av vind i håret", men en bedre grunn er at jeg som barn hadde en ganske alvorlig sykkelvelt og det eneste som ikke ble skadet var faktisk hodet, dvs. ansiktet fikk omfattende skader, men det ville ikke hjelmen bekyttet uansett. Faktisk landet jeg så ettertrykkelig "på snørra" at jeg mistenker at hjelm ville ført til at hodet ble kastet bakover slik at jeg kunne fått whiplash i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid hjelm, er for glad i livet mitt til å la være!

Noe av det teiteste jeg ser er foreldre som prakker på barna hjelm og selv sykler uten. Og det ser jeg ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...