Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #21 Skrevet 8. april 2006 Jeg bruker alltid hjelm, men det er noe jeg har begynt med i voksen alder. Nå tør jeg ikke sykle uten. Synes ikke det ser teit ut, og selv om hjelmen er littebitt ubehagelig å ha på (remmen klør) føler jeg meg MYE tryggere med hjelm enn uten. Jeg har også bakgrunn som rytter og er vant med å allttid bruke ridehjelm, så hvorfor ikke sykkelhjelm når man sykler?
Tuddelidu Skrevet 8. april 2006 #22 Skrevet 8. april 2006 Noe av det teiteste jeg ser er foreldre som prakker på barna hjelm og selv sykler uten. Og det ser jeg ofte! ←
Gjest Elfrida Skrevet 8. april 2006 #23 Skrevet 8. april 2006 Bruker hjelm nå, men liker det ikke og vurderer om jeg ikke skal droppe hele greia. Begrunner det delvis med den nevnte "følelsen av vind i håret", men en bedre grunn er at jeg som barn hadde en ganske alvorlig sykkelvelt og det eneste som ikke ble skadet var faktisk hodet, dvs. ansiktet fikk omfattende skader, men det ville ikke hjelmen bekyttet uansett. Faktisk landet jeg så ettertrykkelig "på snørra" at jeg mistenker at hjelm ville ført til at hodet ble kastet bakover slik at jeg kunne fått whiplash i stedet. ← Jeg ramla på snørra jeg også, men hjelmen har en utstikker/fortykking foran som gjør at den er det første som treffer bakken, og den spretter ikke tilbake! Som sagt så fikk jeg bare sprukket hjelm og et lite skrubbsår på nesa i min velt. Uten hjelm hadde jeg antagelig i beste fall skrapa opp hele ansiktet og fått hjernerystelse.
LilleMy Skrevet 8. april 2006 #24 Skrevet 8. april 2006 Sykler bare nå og da, har fin blomstrete hjelm - men bruker den sjelden...
Kanutte Skrevet 8. april 2006 #25 Skrevet 8. april 2006 Her bruker alle 5 hjelm når vi er ute på tur. Det er billig forsikring! I dag har jeg og mannen vært på sykkeltur med de to minste i sykkelvogn og alle fire hadde på hjelm.
T.S Skrevet 9. april 2006 #26 Skrevet 9. april 2006 (endret) Bruker hjelm nå, men liker det ikke og vurderer om jeg ikke skal droppe hele greia. Begrunner det delvis med den nevnte "følelsen av vind i håret", men en bedre grunn er at jeg som barn hadde en ganske alvorlig sykkelvelt og det eneste som ikke ble skadet var faktisk hodet, dvs. ansiktet fikk omfattende skader, men det ville ikke hjelmen bekyttet uansett. Faktisk landet jeg så ettertrykkelig "på snørra" at jeg mistenker at hjelm ville ført til at hodet ble kastet bakover slik at jeg kunne fått whiplash i stedet. ← Hm. Du synes at dine ene opplevelse (der du tror noe)går foran alle de tusen (!) som har blitt reddet av å bruke hjelm? Endret 9. april 2006 av storebror*
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #27 Skrevet 10. april 2006 Når jeg en skjelden gang sykler, bruker jeg ikke hjelm nei. Ikke fordi jeg vil se kul ut (det gjør jeg ikke på sykkel uansett) men fordi det er stress, og jeg glemmer hjelm. Pluss at jeg har egentlig ingen heller. Jaja. Ikke deres problem, det
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2006 #28 Skrevet 10. april 2006 Etter to episoder der jeg har føket over styret, har jeg begynt å bruke hjelm. Jeg sykler uansett kun i treningsøyemed, og bruker ikke sykkel som framkomstmiddel, så jeg driter i om det ser dumt ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå