Gjest Mann 26år Skrevet 22. september 2007 #61 Del Skrevet 22. september 2007 Flirer meg skakk av enkelte kommentarer i denne tråden! Var forresten på cafe i går, og der kom det inn ei dame en med unge på rundt året. Dama var god og rund, og jeg kom til å tenke på henne når dere sier "rullepølsemage". Hun slengte nemlig ikke opp puppene, men dro genseren helt opp til bh`n, så hele magen ble blotta i all sin "prakt". Så trakk hun opp buksa til godt over navlenivå. Det synet kunne hun godt ha spart andre for! Vi folk flest, kan se mye rart på en kafe, alt fra stygge tær, svære hårete rumper som tyter ut av ei lita bukse, folk som sikkler, snørr i nesa, fett hår, gørr i øynene, svett rygg eller brystkasse, åpen buksesmekk, svettlukt, fislukt/anuslukt, oljete skittne hender og klær... men må vi henge oss opp i disse bagatellene? ja bagateller! Vi kommer somregel opp i samma situasjon mange ganger i livet selv, der man sitter med ei snørrklyse i nesa, uten at vi selv visste om det... Det er mye vi ikke liker, om det skulle være pupp eller en smørklomp til hårsveis(fett hår).. Ikke rart det er krig i verden, alle må uttale seg om alt de ikke liker. Om man føler et ubehag, ja da kan man holde kjeft å gå sin vei, å bedre jobbe med seg selv. Men etter mitt syn, så er amming et vakkert syn. Det er fint å se ei dame amme sitt lille barn , om hun er feit som en hvalross eller tynn som en seljepinne. Amming er et fint syn, helt menneskelig og ikke minst NATURLIG. Sliter du med dette øyekast, ja da går du hjem og jobber med deg selv. Du kanjo klistre et stort melkepuppbile over matbordet når du skal spise. Om 3år, da er det du selv som sitter med puppen i luften på en kafe. Gå bæ gotj:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 22. september 2007 #62 Del Skrevet 22. september 2007 Vi folk flest, kan se mye rart på en kafe, alt fra stygge tær, svære hårete rumper som tyter ut av ei lita bukse, folk som sikkler, snørr i nesa, fett hår, gørr i øynene, svett rygg eller brystkasse, åpen buksesmekk, svettlukt, fislukt/anuslukt, oljete skittne hender og klær... men må vi henge oss opp i disse bagatellene? ja bagateller! Vi kommer somregel opp i samma situasjon mange ganger i livet selv, der man sitter med ei snørrklyse i nesa, uten at vi selv visste om det... Det er mye vi ikke liker, om det skulle være pupp eller en smørklomp til hårsveis(fett hår).. Ikke rart det er krig i verden, alle må uttale seg om alt de ikke liker. Om man føler et ubehag, ja da kan man holde kjeft å gå sin vei, å bedre jobbe med seg selv. Men etter mitt syn, så er amming et vakkert syn. Det er fint å se ei dame amme sitt lille barn , om hun er feit som en hvalross eller tynn som en seljepinne. Amming er et fint syn, helt menneskelig og ikke minst NATURLIG. Sliter du med dette øyekast, ja da går du hjem og jobber med deg selv. Du kanjo klistre et stort melkepuppbile over matbordet når du skal spise. Om 3år, da er det du selv som sitter med puppen i luften på en kafe. Gå bæ gotj:) Nei, ærlig talt. Når en ferdes i det offentlige rom og sitter sammen med mange andre fremmede/kjente er det et minste"krav" å vise litt anstendighet. Møkkete folk og offentlig amming er ikke anstendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 22. september 2007 #63 Del Skrevet 22. september 2007 Vi folk flest, kan se mye rart på en kafe, alt fra stygge tær, svære hårete rumper som tyter ut av ei lita bukse, folk som sikkler, snørr i nesa, fett hår, gørr i øynene, svett rygg eller brystkasse, åpen buksesmekk, svettlukt, fislukt/anuslukt, oljete skittne hender og klær... men må vi henge oss opp i disse bagatellene? ja bagateller! Vi kommer somregel opp i samma situasjon mange ganger i livet selv, der man sitter med ei snørrklyse i nesa, uten at vi selv visste om det... Det er mye vi ikke liker, om det skulle være pupp eller en smørklomp til hårsveis(fett hår).. Ikke rart det er krig i verden, alle må uttale seg om alt de ikke liker. Om man føler et ubehag, ja da kan man holde kjeft å gå sin vei, å bedre jobbe med seg selv. Men etter mitt syn, så er amming et vakkert syn. Det er fint å se ei dame amme sitt lille barn , om hun er feit som en hvalross eller tynn som en seljepinne. Amming er et fint syn, helt menneskelig og ikke minst NATURLIG. Sliter du med dette øyekast, ja da går du hjem og jobber med deg selv. Du kanjo klistre et stort melkepuppbile over matbordet når du skal spise. Om 3år, da er det du selv som sitter med puppen i luften på en kafe. Gå bæ gotj:) Nå var jo dette sett i et humoristisk synspunkt. Fikk du ikke med deg det? Det er evig langt fra krig i verden til å ha litt folkeskikk når man er på kafé. Og ja, jeg synes man godt kan tenke litt på hva man gjør i det offentlige rom, en er ikke hjemme da. Grunnen til at en reagerer på slike ting er jo nettopp det at de fleste har en litt annen oppførsel og framtreden når man er ute blant folk enn man har hjemme. Om jeg går i morgenkåpe på morran, så ordner jeg meg, og skifter til noe annet før jeg går på jobb. Jeg skjønner at du mener en skal være inkluderende, og jeg er forsåvidt enig i det. Men av og til kan en smile litt også. Når det er sagt, så har jeg ingenting i mot amming, men det går an å være litt diskret. Å ta hensyn til andre har aldri vært galt. Håper for guds skyld jeg ikke kommer til å sitte med puppen ute selv om tre år, som du sier! Jeg skal nemlig ikke ha flere barn, så det ville vært totalt utenfor plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann 26år Skrevet 22. september 2007 #64 Del Skrevet 22. september 2007 Nå var jo dette sett i et humoristisk synspunkt. Fikk du ikke med deg det? Det er evig langt fra krig i verden til å ha litt folkeskikk når man er på kafé. Og ja, jeg synes man godt kan tenke litt på hva man gjør i det offentlige rom, en er ikke hjemme da. Grunnen til at en reagerer på slike ting er jo nettopp det at de fleste har en litt annen oppførsel og framtreden når man er ute blant folk enn man har hjemme. Om jeg går i morgenkåpe på morran, så ordner jeg meg, og skifter til noe annet før jeg går på jobb. Jeg skjønner at du mener en skal være inkluderende, og jeg er forsåvidt enig i det. Men av og til kan en smile litt også. Når det er sagt, så har jeg ingenting i mot amming, men det går an å være litt diskret. Å ta hensyn til andre har aldri vært galt. Håper for guds skyld jeg ikke kommer til å sitte med puppen ute selv om tre år, som du sier! Jeg skal nemlig ikke ha flere barn, så det ville vært totalt utenfor plan Nå jadu gullimor;) jeg vet det varhumoristisk ment, flott vi er med godt humør. Det er evig langt fra krig i verden til å ha litt folkeskikk når man er på kafé, ja det er sant gulliemor.. men prikken over i'en var ment slik at, folk alltid må si hva di (IKKE) liker : det er Ikke rart det er krig i verden, alle må uttale seg om alt de "IKKE LIKER". Om man føler et ubehag, ja da kan man holde kjeft å gå sin vei, å bedre jobbe med seg selv. Tror vi folk flest har ganske bra folkeskikk her til lands, alltid + og litt -. men noen folk iriterer seg om ulyder, rare ting som f.eks. tannkosten står på feil plass osv. Mange folk blirjo forbanna, bare et menneske har feil utseende... Ikke alle mennesker har samme type stil. Gå i fin frakk, dress, sminke, bunad... vi dør ikke om vi ser en anleggsjakke eller et barn på en stor pupp på kafe en gang iblandt. Vi har mye vi IKKE liker. Det er kanskje en stor kunst, det å være tolerant. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 22. september 2007 #65 Del Skrevet 22. september 2007 Nå jadu gullimor;) jeg vet det varhumoristisk ment, flott vi er med godt humør. Det er evig langt fra krig i verden til å ha litt folkeskikk når man er på kafé, ja det er sant gulliemor.. men prikken over i'en var ment slik at, folk alltid må si hva di (IKKE) liker : det er Ikke rart det er krig i verden, alle må uttale seg om alt de "IKKE LIKER". Om man føler et ubehag, ja da kan man holde kjeft å gå sin vei, å bedre jobbe med seg selv. Tror vi folk flest har ganske bra folkeskikk her til lands, alltid + og litt -. men noen folk iriterer seg om ulyder, rare ting som f.eks. tannkosten står på feil plass osv. Mange folk blirjo forbanna, bare et menneske har feil utseende... Ikke alle mennesker har samme type stil. Gå i fin frakk, dress, sminke, bunad... vi dør ikke om vi ser en anleggsjakke eller et barn på en stor pupp på kafe en gang iblandt. Vi har mye vi IKKE liker. Det er kanskje en stor kunst, det å være tolerant. Ha en fin dag Jeg sier nok oftere noe om hva jeg liker enn hva jeg ikke liker, har en stort sett positiv innstilling til andre, og irriterer meg generelt sett lite over bagateller. Men det vet jo ikke du. Du er jo mest opptatt av å vri og vrenge på ting i verste mening. Synes du det er en positiv egenskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finger-Dyret Skrevet 22. september 2007 #66 Del Skrevet 22. september 2007 Det går jo strengt tatt and å amme inne på et stellerom eller et toalett da og urinere på et toalett . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairy Skrevet 24. september 2007 #67 Del Skrevet 24. september 2007 Å amme er da den mest naturlige tingen i verden? Har ikke barn selv, men syns det er flott at kvinner i Norge får mate ungen sin selv om de er på offentlige steder. Håper aldri vi får et så anstrengt og unaturlig forhold til kroppen, dens funksjoner og nakenhet som f.eks i USA. Bryster er jo fra naturens side til for å gi føde til babyen, det at de forbindes med sex og intimitet er faktisk kulturelt betinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 25. september 2007 #68 Del Skrevet 25. september 2007 anuslukt Hvilket etablissement er det du frekventerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2007 #69 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ammet ungen min overalt jeg hvor enn han måtte være sulten! Driter vel i om at folk finner det støtende. Ungen min skal få mat når han trenger mat uavhengig hva sarte sjeler tenker om meg eller ikke!! Og å si at de ikke vil se på pølsemager og henge pupper er vel å gå for langt. Hva med flate mager og store faste bryster da? Er det mer akseptabelt da eller? Kvinner med faste tynne kropper og pene bryster må gjerne amme, men ikke de fyldige med hengepupper og hengemage for det kan virke støtende?OMG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 30. september 2007 #70 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ammet ungen min overalt jeg hvor enn han måtte være sulten! Driter vel i om at folk finner det støtende. Ungen min skal få mat når han trenger mat uavhengig hva sarte sjeler tenker om meg eller ikke!! Og å si at de ikke vil se på pølsemager og henge pupper er vel å gå for langt. Hva med flate mager og store faste bryster da? Er det mer akseptabelt da eller? Kvinner med faste tynne kropper og pene bryster må gjerne amme, men ikke de fyldige med hengepupper og hengemage for det kan virke støtende?OMG! Amming er greit det. Det tilfellet jeg beskrev hadde ikke noe med amming å gjøre, men at dama trakk opp genseren helt opp til bh`en, og dermed blottet hele magen, sånn uten videre. Det synes jeg fortsatt ikke er helt ok å gjøre på café. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aksel Skrevet 11. februar 2008 #71 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Amming er greit det. Det tilfellet jeg beskrev hadde ikke noe med amming å gjøre, men at dama trakk opp genseren helt opp til bh`en, og dermed blottet hele magen, sånn uten videre. Det synes jeg fortsatt ikke er helt ok å gjøre på café. Stakkar deg, huff for en caféopplevelse.. Endret 11. februar 2008 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. februar 2008 #72 Del Skrevet 11. februar 2008 Nei det har jeg ingen problemer med. Mitt eneste problem er å unngå å kikke. Jeg blir nemlig grønn av misunnelse og lengter tilbake til den tiden selv. Samtidig som jeg erkjenner at det sannsynligvis kun skylles dårlig hukommelse. Det er noe veldig skremmende med den setningen der.... Siden du nok da fikk bryst fra din mor, mener jeg... Er det værre at en ammende mor viser magen enn at "alle" fjortisene gjør det? Og hvem f sier at dere som blir støtt av det MÅ sitte og glane? Det går ann å se en annen vei, altså. Når en baby er sulten kan man faktisk ikke vente til man har mulighet til å gjemme seg. Er babyen sulten må den ha mat der og da! Skjerpings, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Geir_* Skrevet 11. februar 2008 #73 Del Skrevet 11. februar 2008 Nei, ærlig talt. Når en ferdes i det offentlige rom og sitter sammen med mange andre fremmede/kjente er det et minste"krav" å vise litt anstendighet. Møkkete folk og offentlig amming er ikke anstendig! Det er et fåtall som er møkkete. Folk flest, ser bra ut på cafe! Amming er et vakkert syn. At noen skiller seg ut en skjelden gang, har du ikke noe vondt av av å se, det farger din hverdag. Som Aksel sa, får du sykiske problemer av å se amming, blottet mage osv. ja da går du hjem og tar deg en pille! Slike som deg, burde tvinges 1 år i slummen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #74 Del Skrevet 11. februar 2008 Er så absolutt for amming og har ingen problemer med at dette skjer i all offentlighet. Dette er noe en vær mor bør vurdere selv, uten og fordømmes for sitt synspunkt. Dessuten finnes det jo flere grunner for å amme. Et argument er at brystmelk er spesiallaget for spedbarn fra naturen sin side. Ved å bruke morsmelkerstatning vil denne perfekte sammensatte kilden til mat bli erstattet av noe dårligere. Må bare legge til at jeg ikke har barn selv, men hvis jeg noen gang kommer til å få det, kommer jeg også til å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HomicidalPsychoJungleCat Skrevet 11. februar 2008 #75 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jeg er tilhenger av at mødre må få amme ungene sine hvor som helst, men jeg er også tilhenger av å høre ordentlig på de som sier de synes det er ubehagelig, fortrinnsvis uten å slenge en hel masse dritt om at de må være unormale som ikke ønsker å se andres pupper. Jeg har full forståelse for at noen synes det er ubehagelig med ammende mødres pupper, og det synes jeg en skal ha. Personlig har jeg mindre problemer med pupper på café enn jeg har med barn på café, men det er en annen sak. Folk må få ta med seg barna sine, men man må få lov til å mislike det også, det ene synet er ikke bedre enn det andre. Endret 11. februar 2008 av HomicidalPsychoJungleCat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #76 Del Skrevet 17. februar 2008 Synes folk er ganske slemme med hverandre i slike debatter... Å amme på kafe,se mager på kafe,det virker som alle her inne har det sosiale livet sitt på kafe akkurat som det er det viktigste i verden.Så snd hvis man får ødelagt hele "kafeopplevelsen" med en kaffe til 20 kroner.Det er ikke akkurat som man har betalt en reise på 10.000 og det kommer en tornado og blåser ned hele hotellet! Synes folk her har VELDIG små problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå