Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Småbarnsmødre bør skjule kroppene sine i ennå større grad etter at de fikk barn! Da henger jo fettet i valker rundt dem og det er ikke pent når de blottlegger det + hovne ankler hver sommer!  :frustrert:

Så du tror folk går rundt og kler av seg for å behage øya dine :icon_lol:

Jeg har ingen problemer med amming på offentlige steder, men man kan godt prøve å være litt diskre, bare litt. Har aldri plaget meg.

Gutter som tisser hvor det måtte behage dem er vanligvis på fylla?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
jeg var faktisk dønn seriøs

mulig jeg har vært uheldig i opplevelsene mine men å få en sprengfyllt pupp slengt midt i synsfeltet mitt når jeg skal kose meg på en cafe er ikke akkurat delikat. og når det gjelder melkespreng så finnes det såvidt jeg vet innlegg som forhindrer at dette trekker igjennom.

og når det gjelder morsmelkerstatning, pump deg før du går ut så slipper du å kjøpe erstatning og du slipper melkespreng.

helt fair at folk tar med seg barna på cafe men hold privatlivet privat, det er ikke jeg (og en haug andre) som har valgt at du skal få barn.

når det gjelder peniser... jeg har til dags dato aldri sett en edru mann slenge ut snoppen i full offentlighet for å pisse, de går faktisk å skjuler seg litt de og.

Jeg har aldrig opplevd å få en pupp slengt i synsfeltet mitt.

Herregud, må du sitte oppå folk. Slutt å stirr da vel....

Dette må være det dummeste inlegget jeg har lest på lenge..

PS. Heldigvis er det ikke du som har valgt at vi får barn :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet
Synes det er flott å se mødre som ammer barna sine.

Kan ikke fatte at enkelte lar seg provosere av at et lite menneske er sultent og vil ha mat.

De har vel problemer med å ikke se sexen i puppen... ganske snevert spør du meg.

Skrevet
Jeg har aldrig opplevd å få en pupp slengt i synsfeltet mitt.

Herregud, må du sitte oppå folk. Slutt å stirr da vel....

Dette må være det dummeste inlegget jeg har lest på lenge..

PS. Heldigvis er det ikke du som har valgt at vi får barn  :sjarmor:

hvis du tar deg en tur inn på diverse cafeer så ser du lett at det ikke bestandig er like enkelt å ikke sitte oppå folk. og nei, jeg stirrer ikke men som jeg skrev i første innlegget - det kan være jeg som har vært uheldig.

et eksempel på en opplevelse...

vi sitter på en cafe, 1 meter unna er det et nabobord, plutselig spretter ei dame opp hele skjorta og slenger ut en så til de grader overdimensjonert pupp og her var det ikke snakk om å være diskret, hun bare slang hele greia ut av bh`en.

sorry meg men sånt vekker garantert oppmerksomhet.

og om du synes innlegget mitt var dumt... helt fair for meg, folk må få lov til å ha forskjellige meninger.

Gjest gjest1
Skrevet

Spesielle opplevelser forekommer vel med det meste...

Jeg synes fremdeles ikke at du og andre tandre barnløse

skal beskyttes mot en mor som ammer.

Prøv å se det naturlige i det...

Det er bare et barn som er sultent.... ;)

Skrevet (endret)

he he, sorry men på akkurat dette punktet endrer jeg ikke mening, jeg synes ikke pupper har noe utenfor klærne å gjøre utenfor det private rom.

men jeg skjønner faktisk at noen blir irriterte over at andre ikke takler amming og.

Endret av smulemor
Skrevet

Som jeg ante kom denne linken til å dreie seg om amming på offentlige steder! Hvor dumme går det an å bli?? En unge må jo ha mat for faen!!

Men jeg se fatisk både edru og uedru menn stå "gjemt" hvor det skulle være, på natten, på dagen og pisse!!

Hvorfor er det greit å stå å pisse og blotte kjønnsorganene sine, men ikke å gi et menneske mat?!

Mannfolk som står å pisser hvor det skal være, er en uting og de skulle faktisk fått bot for det..Jenter må jo faktisk betale for å gå på do for en liten skvett..Men at menn ikke kan oppføre seg på en behagelig måte er liksom helt greit?!

Hilsen Solskinnsbolla!

Skrevet

Jeg har ingen problemer med offentlig ammende pupper.

Gjest Gjesta
Skrevet
Nei det har jeg ingen problemer med. Mitt eneste problem er å unngå å kikke. Jeg blir nemlig grønn av misunnelse og lengter tilbake til den tiden selv. Samtidig som jeg erkjenner at det sannsynligvis kun skylles dårlig hukommelse.  :ler:

akkurat som jeg skulle sagt det sjøl :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har ingen problemer med offentlig ammende pupper.

:klem: Endelig et hyggelig utsagn fra Bønna!

Så morsomt at du har meg sitert i signaturen din... :ler:

Jeg har forøvrig u-ignorert deg helt igjen....

Gjest gjest1
Skrevet
Som jeg ante kom denne linken til å dreie seg om amming på offentlige steder! Hvor dumme går det an å bli?? En unge må jo ha mat for faen!!

Men jeg se fatisk både edru og uedru menn stå "gjemt" hvor det skulle være, på natten, på dagen og pisse!!

Hvorfor er det greit å stå å pisse og blotte kjønnsorganene sine, men ikke å gi et menneske mat?!

Mannfolk som står å pisser hvor det skal være, er en uting og de skulle faktisk fått bot for det..Jenter må jo faktisk betale for å gå på do for en liten skvett..Men at menn ikke kan oppføre seg på en behagelig måte er liksom helt greit?!

Hilsen Solskinnsbolla!

De får bot om de blir tatt. Et par tusen kroner tror jeg.

Gjest gjest1
Skrevet
he he, sorry men på akkurat dette punktet endrer jeg ikke mening, jeg synes ikke pupper har noe utenfor klærne å gjøre utenfor det private rom.

men jeg skjønner faktisk at noen blir irriterte over at andre ikke takler amming og.

Så hvis du er på tur med en liten baby på tre-fire mdr, og han blir akutt sulten, og det tar deg en time å komme deg hjem, så skal ungen lide da, fordi puppen for guds skyld må holdes innenfor klærne til du er hjemme?

Nix, er babyen sulten så er han sulten, en liten baby skal vel for pokker ikke lide pga teite voksne uten gangsyn.

Pupper er babymat, at noen har problemer med det og kun forbinder dem med sex er ikke babyens problem. Burde ikke være, i hvert fall.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, takler du ikke amming så har du ikke noe på en kafe å gjøre.

Du kan jo planlegge litt.

Er det såhimla vanskeligt å smøre matpakke hjemme som du kan spise på en benk i barken ;)

Skrevet
Så hvis du er på tur med en liten baby på tre-fire mdr, og han blir akutt sulten, og det tar deg en time å komme deg hjem, så skal ungen lide da, fordi puppen for guds skyld må holdes innenfor klærne til du er hjemme?

nope, jeg vil ikke si barnet lider av å få flaske :)

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Det er tydelig at det er flere som er ganske uvitende når det gjelder både barn og ernæring her ja. Det eneste man kan applaudere "smulemor" for er at hun er registrert bruker og at hun faktisk tør å stå fram med meneingene sine selvom de er gameldagse og rett og slett litt mindre glupe. De andre som mener som henne er jo uregistrerte, iallefall for øyeblikket.

Jeg tror at de som reagerer på offentlig amming har et problem med å takle hva puppen faktisk er skapt til å brukes til, nemlig mat til babyen.

Får man de samme reaksjonene på å sole seg toppløs på stranden? Med mindre badeplassen er privat er dette også det offentlige rom

Gjest gjest1
Skrevet

Vil ikke si at du lider av å se en pupp

Skrevet

Det er PUPP det er snakk om.. En helt vanlig, normal pupp. Noe halvparten av jordas befolkning er utstyr med.

At folk kan ha noe imot av at mødre ammer offentlig er meg et stort mysterium.

Hvis man av en eller annen grunn blir uvel/ukomfortabel av å se en pupp er det da bare å se en annen vei!

Jeg blir så forundret over hvor kunstig forhold enkelte har til menneskekroppen.

Hvorfor skal alt dekkes til og skjules ?

Vi har mye å lære av urbefolkningen nedover i de sydlige strøk... de vagger stolt rundt med fritthengende pupper, uten skam. :) De har et langt mer naturlig og avslappet forhold til menneskekroppen enn det vi uptighte, skamfulle, stive europere har.

Gjest gjest1
Skrevet

Enkle svar for enkle sjeler...

mine to yngste ville ikke ha flaske faktisk, og gikk over på kopp da de var rundt året eller noe sånt..

Skrevet

Er det ikke bare å se bort da? Trenger ikke å stirre på andre sine pupper....

Hvis jeg er på cafe og noen ammer har jeg ingen problemer med å forholde meg til den/dem jeg er på cafe sammen med.

Hadde vært uhøflig å overse dem pga et sultent barn som får mat.

Skrevet

Ja, i denne kroppslige debatten var du plutselig liberal. Se det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...