Gå til innhold

Negerhorene i Oslo

Gjest Olegutt 37 år

Anbefalte innlegg

poenget er vel ikke at vi absolutt prøver hardnakket å beholde ordet som negativt, men heller at ihvertfall jeg mener at det ikke er opp til MEG som ikke noengang har følt det ordet brukt mot meg, å bestemme når det ordet skal slutte å ses på som negativt.

jeg har en stefar som ville gått under betegnelsen neger dersom jeg brukte ordet, og mange av hans venner likedan.

det kunne ærlig talt aldri FALLE meg inn å kalle noen av dem neger.

for meg er de afrikanere, svarte, gambianere, det holder i massevis synes jeg.

og klart man kan kalle folk hva man vil, så lenge man driter i at man kan bruke ett ord mange av de man bruker det om har såre og vonde følelser rundt.

så lenge man "mener det greit", til tross for at man også VET (om man følger nogenlunde med og tenker etter) at mange av de ordet omfatter HAR dårlige følelser til ordet.

at du vil bruke ordet til dine kompisser som synes det er greit, er jo så, men ville du brukt ordet til en hvilken som helst svart person du møtte? som du ikke kjenner?

og dersom ikke, hvorfor ikke? siden det liksom er så greit for oss?

hva om du sier det til en som har blitt banket hver uke siden vedkommende var liten, og blitt kalt "jævla neger, kom deg tilbake til der du kommer fra" litt for mange ganger.

er det likevel ok å kalle vedkommende neger, bare fordi du og kompisene synes det er greit?

saken er jo nemlig at ordet HAR blitt og BLIR brukt som nedsettende. før og nå, og det kommer ikke til å gå over bare fordi noen synes det er greit.

personlig skjønner jeg ikke vitsen med å skulle bruke ord som neger, pakkis, svarting, guling, etc etc. det er ikke akkurat sånn at vi ikke har ord som beskriver de akkurat samme gruppene, men som ikke er brukt generellt negativt i lange tider.

og jeg lar ikke være å bruke ordet neger fordi jeg ønsker å beholde det negativt, jeg lar være å bruke det fordi jeg respekterer de mange som ser på ordet som vondt. og jeg trenger ikke spør om det, fordi jeg vet at mange ikke liker bruken av ordet. det holder liksom for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Igrunn ganske morsomt å se at de som mener at et ord er negativt ladet nekter å gjøre noe for å forbedre ordet, men står hardnakket på at dette ordet er negativt og sånn skal det være.

Jeg bruker ordet neger. Hvorfor? Fordi de aller fleste negrene jeg kjenner kaller seg selv det. Etter mine erfaringer er da ikke ordet negativt ladet med mindre du setter det i en negativ kontekst. Men det gjelder også andre ord som f.eks nerd, blond, berte osv... Skal vi se på ordet "asylsøker" som et negativt ord siden endel fremmedkulturelle bruker det som skjelsord til hverandre?

I hovedinnlegget står det negerhore. Hore er i seg selv et negativt ladet ord, hvertfall i mine øyne. Prostituert er et navn på et yrke. Negerprostituerte synes jeg er et bedre ord, men for å være helt politisk korrekt og fisefin kan man si "prostituerte med fremmedkulturell bakgrunn". Man kan også legge til at de er mørkhudete i tilfelle man vil spesifisere enda nærmere.

Nei, jeg synes det er underlig at man på død og liv skal beholde fordommer for et ord slik det blir gjort i debatten her.

Det er det jeg mener. Om neger er negativt eller ikke, kommer an på hvem du spør. Men at trådstarter brukte det negativt er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å fy faen jeg blir kvinnefiendlig av å lese denne tråden. Faen som folk har fritidsproblemer her inne.. AFRIKANSKE PROSTITUERTE!! Sånn. Happy?? Alle enige om at dette ordet kan svelges? Ikke noe seksuelt i ordet "svelge" forresten.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Synes Negerhorer er et fryktelig kallenavn. Du burde være flau for å kalle dem det - de er tross alt mennesker og mest sannsynlig er de utsatt for menneskehandel. Vi har et stort problem med horetrafikk i byen hvor jeg bor også og dette er jenter fra Nigeria da. Får virkelig vondt av dem jeg samtidig som det er ubehagelig at de nærmest hopper fremfor bilene for å praie kunder.

Neger = Svart

Horer = Damer som selge kroppen sin til sex.

Derfor blir dette ganske enkelt, negerhorer.

Om de er utsatt for menneskehandel er vel lite relevant i dette innlegget. Poenget her var om "vi" føler oss støtt av disse damene som aggresivt selger sex på åpen gate.

Og ordet negerhorer er vel kanskje litt negativt ladet men det er et enkelt og helt riktig ord på disse menneskene, uavhengig om de er her frivillig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare seriøst i denne svært useriøse tråden: I de flestes ører så er ordet "negerhore" svært negativt ladet. Jeg synes også synd på jenter fra Nigeria som må selge kroppen sin i iskalde Norge og som er smuglet hit av kyniske menneskehandlere.

Å starte en slags tulletråd om et så tragisk tema er bare patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
De plager meg ikke. De er diskre, og ikke voldelige. Jeg synes synd på dem, mange triste skjebner der.

Enig. Prostitisjonen og disse damene fra Nigeria er bare trist. Og det er sykt at det er dem man blir sinte på. Bli heller sinte på bakmennene. Og horekundene. Uten horekunder, ingen horer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De plager meg ikke. De er diskre, og ikke voldelige. Jeg synes synd på dem, mange triste skjebner der.

De plager meg iallefall. Ikke nok med at de skal prakke på oss menn sex midt på Karl Johan, ikke nok med at de er pågående, men de stjeler også. Ei venninne av meg fikk frastjålet sekken sin med lommebok, mobil, en meget personlig dagbok osv. av disse ne*erho*ene.

Det er sikkert mange triste skjebner, men jeg mener fortsatt at alle skulle blitt samlet opp og sendt ut av landet. (Ja vet at det ikke lar seg gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
De plager meg iallefall. Ikke nok med at de skal prakke på oss menn sex midt på Karl Johan, ikke nok med at de er pågående, men de stjeler også. Ei venninne av meg fikk frastjålet sekken sin med lommebok, mobil, en meget personlig dagbok osv. av disse ne*erho*ene.

Det er sikkert mange triste skjebner, men jeg mener fortsatt at alle skulle blitt samlet opp og sendt ut av landet. (Ja vet at det ikke lar seg gjøre)

Mange av mine kamerater føler seg støtt av at de går bort til dem, stopper dem og prøver å overtale dem til å kjøpe seksuelle tjenester.

De ser ned på norske kvinner også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine kamerater føler seg støtt av at de går bort til dem, stopper dem og prøver å overtale dem til å kjøpe seksuelle tjenester.

Nettopp. Jeg føler meg støtt. Nå må Oslo kommune gjøre noe snart!

At de ser ned på norske kvinner kan være for å forsøke å få opp sin egen selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hallais. Jeg er da en mann som bor i Oslo, og jeg synes det er så forferdelig med disse negerhorene som tar over byen min. Det er så trist at det er så mange av dem.

Er det noen andre som ergrer seg over dem/har lagt merke til dem?

Kjør debatt!

-Ole-

hva er en neger i 2006?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Nettopp. Jeg føler meg støtt. Nå må Oslo kommune gjøre noe snart!

At de ser ned på norske kvinner kan være for å forsøke å få opp sin egen selvtillit.

Ja det kan jeg godt skjønne at de trenger. Når det blir så ille at man mistrives i sin egen by må politikerene ta litt ansvar.

Før elsket jeg å gå opp og ned karl johan på kveldstid, nå hater jeg det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gamle Alex

Men de blir vel ikke støtt fordi de er fargede?Eller er det kanskje der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de blir vel ikke støtt fordi de er fargede?Eller er det kanskje der problemet ligger.

det der får jeg ikke helt klart for meg jeg heller, er det det at de er prostituerte og tvinger seg på folk at folk har ett problem?

eller er det fordi det er fargede prostituerte som tvinger seg på dem at det er ett problem?

om disse jentene blir sendt ut av landet, tror dere liksom at problemet da er løst?

og ikke si at "det var ikke slik før de kom", for om dere ikke har fått det med dere, så er horene jaget vekk fra de områdene de var i før, ergo tvinges de nærmere karl johan. så om det ikke er de svarte horene, så vil det jo erstattes med andre.

men det er kanskje ok at hvite, norske jenter gjør det samme?

og ærlig talt, når det først sies at det ikke er ment noe negativt med verken ordet hore eller ordet neger, mener dere seriøst at når dere sier at dere mener norge samle opp alle disse negerhorene og sende dem ut av landet, så mener dere det på en snill måte liksom?

og f.eks trafikingofre, er det beste vi kan gjøre å samle dem i en bønsj og sende dem ut av landet?

tror vi det er så enkelt?

klart det kan gjøres så enkelt for oss, om vi driter i de som faktisk er ofre i situasjonen. og de er faktisk, tro det eller ei, mer ofre en både de av dere som blir snakket til på gata og venninder som får frastjålet ryggsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

det der får jeg ikke helt klart for meg jeg heller, er det det at de er prostituerte og tvinger seg på folk at folk har ett problem?

eller er det fordi det er fargede prostituerte som tvinger seg på dem at det er ett problem?

om disse jentene blir sendt ut av landet, tror dere liksom at problemet da er løst?

og ikke si at "det var ikke slik før de kom", for om dere ikke har fått det med dere, så er horene jaget vekk fra de områdene de var i før, ergo tvinges de nærmere karl johan. så om det ikke er de svarte horene, så vil det jo erstattes med andre.

men det er kanskje ok at hvite, norske jenter gjør det samme?

og ærlig talt, når det først sies at det ikke er ment noe negativt med verken ordet hore eller ordet neger, mener dere seriøst at når dere sier at dere mener norge samle opp alle disse negerhorene og sende dem ut av landet, så mener dere det på en snill måte liksom?

og f.eks trafikingofre, er det beste vi kan gjøre å samle dem i en bønsj og sende dem ut av landet?

tror vi det er så enkelt?

klart det kan gjøres så enkelt for oss, om vi driter i de som faktisk er ofre i situasjonen. og de er faktisk, tro det eller ei, mer ofre en både de av dere som blir snakket til på gata og venninder som får frastjålet ryggsekker.

Tror greia er at de tvinger seg på folk ,er mer pågående enn før. Kanskje ikke så rart, leste at de skylder endel penger til de som har hjulpet de til landet.

Er veldig vanskelig å finne en aha-løsning på dette. Å sende de hjem funker jo ikke, da skylder de jo fortsatt masse penger, og der har den ennå mindre mulighet til å betale for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir mer støtt av et anstøt fra en aggressiv "negerhore" enn en ikke fullt så aggressiv "narkohore". Dels på grunn av den aggressive markedsføringen, og dels fordi det gir meg en ekkel smak i munnen at de på bunn i vårt samfunn er svarte. Vi har så lite elendighet i landet, og en manglende bakgrunn som koloniherrer og slaveeiere, at vi må importere det. Det støter meg. Men det dreier seg om hele systemet. Hora er bare en stakkars sas-ansatt i skranken på Gardermoen.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nei overhodet ikke!

Det er fordi de er agressive og mange. Jeg har kjørt mye i byen på kveldstid og aldri sett så mange horer som det er der nå. Og når jeg kjørte igjennom byen her om dagen så jeg faktisk ikke en eneste hvit hore, men jeg så horder av disse mørkhudede.

Mine kolleger bryr seg lite om rase, men synes ikke det er spesielt festlig å bli holdt igjen, tatt på, og mast på om å kjøpe seksuelle tjenester.

Det er ingen løsning å sende de hjem nei, men er det virkelig noen løsning å la de selge kroppen sin på gata i byene våre? Problemet er økende i alle norske byer, og da må det vel bety at det har kommet veldig mange?

litt off topic kanskje: Jeg leste et intervju med ei av disse som var skrevet av en norsk elsker. Hun var her ulovlig, og staten ønsket å sende henne tilbake til tyskland fordi hun hadde kommet seg hit med tysk schengenbevis (usikker på stavelsen og riktig ord). Staten ønsket å sende henne tilbake til tyskland, men hun oppholdt seg på skjulte steder. Elsker skrev at alternativet deres var å sette ringer på fingrene, men ettersom jeg forstod var det ikke noe følelser i bildet, bare sex. Er det greit? Burde hun ikke heller søke asyl slik som alle andre? Ønsker vi å være et land der alle som vil kan jukse seg inn hit og gjemme seg til de klarer å gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...