AnonymBruker Skrevet 20. februar #61 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt fascinerende at sport er så utrolig lite interessant for kvinner her inne. Denne tråden har altså 3(!) sider bare to dager før OL er over - og mange av de få innleggene her er laget av menn. Forumet har jo heller ikke dedikerte sportskategorier. Hvorfor er det slik? Anonymkode: d5562...609 Den andre tråden er åtte sider lang. Anonymkode: f9576...73f
NordicViking Skrevet 21. februar Forfatter #62 Skrevet 21. februar Lørdag ble en ny god dag for Norge med tre nye medaljer - 1 gull, 1 sølv, 1 bronse. 🥇🥈🥉 Så langt i OL er vi oppe i 40 medaljer, hvorav 18 er gullmedaljer. Og det er fortsatt en dag igjen med konkurranser! Før vinter-OL var det mange - inkludert meg selv - som tvilte på at Norge kunne ta like mange medaljer som i 2018 og 2022, primært fordi mange toppidrettsutøvere hadde lagt opp. Men der tok vi alle feil. Vi smadret alle rekorder, og vinter-OL 2026 ga oss flere gullmedaljer og flere medaljer totalt enn noen gang. Vi har satt rekorder som få - om noen land - vil være i stand til å slå i overskuelig framtid. At et lite land som Norge klarer dette er litt av en bragd.
Ronaldo85 Skrevet 21. februar #63 Skrevet 21. februar (endret) For meg er ikke Klæbo tidenes største, selv om han har flest gull. Bjørn Dæhlie leverte 8 gull på en tid hvor det var færre distanser. Flere av distansene var intervallstart, blant annet 5 mila. Sprint og lagsprint var ikke på OL-programmet. Langrenn var manndomsprøver, og man kunne ikke bare henge på som en gratispassasjer slik Klæbo gjør. Konkurransen var laaaangt hardere enn i dag. Mange konkurrenter fra mange forskjellige land. Jeg kan nevne 50 løpere fra den tiden, men nesten ingen i dag. Klæbo har sluppet unna sin største rival Bolsjunov, en mann som garantert hadde tatt et og annet gull. Klæbo er rå, overlegen og alt det der, men han har hatt flaks også. Rett og slett mangel på konkurrenter. Bare tilbake i OL 2022 tok Russland 3 gull. Klæbo bare 2. Niskanen har også vært syk og i dårlig form, han har tatt gull de 3 foregående OL. Endret 21. februar av Ronaldo85 2
Ludovica- Skrevet 22. februar #64 Skrevet 22. februar Hockey og kunstløp er mine høydepunkter i vinter OL. Ble en spennende finale for både damene og mennene. Og også spenning i kunstløp finalene. Men i denne tråden er det mest norske prestasjoner og skisport som diskuteres så derfor har jeg ikke deltatt noe særlig. Sånn som svar til hvorfor ikke flere damer skriver. 2
NordicViking Skrevet 22. februar Forfatter #65 Skrevet 22. februar (endret) Det ble èn medalje på Norge på OLs siste dag, da Heidi Weng fikk sølv på 5-mila. 🥈 Dermed endte vi på 41 medaljer totalt, hvorav 18 er gullmedaljer. Den gamle rekorden fra 2018 på 39 medaljer ble dermed slått. https://www.sportsidioten.no/skiskyting/medaljeoversikt-vinter-ol-2026/ Endret 22. februar av NordicViking Lagt til link.
powerpuffen Skrevet 22. februar #66 Skrevet 22. februar Ble litt hekta på curling under dette OL. Synes gutta er flink, og greide en imponerende fjerdeplass. Så er de jo også ganske kjekke jada, ser på curling for sporten
NordicViking Skrevet 22. februar Forfatter #67 Skrevet 22. februar powerpuffen skrev (9 minutter siden): Ble litt hekta på curling under dette OL. Synes gutta er flink, og greide en imponerende fjerdeplass. Så er de jo også ganske kjekke jada, ser på curling for sporten Hva med de norske curling-damene? Var de ikke kvalifisert?
Ronaldo85 Skrevet 22. februar #68 Skrevet 22. februar En liten betraktning; Nederland er jo utelukkende bare med i skøyter i vinter-ol. Kan noen nevne en nederlandsk langrennsløper, skiskytter, alpinist eller skihopper? Kombinert, ishockey? Det er jo en viss logikk knyttet til landskapet i landet. Er jo samme greia med Danmark f.eks. Nederland endte med 10 gull. Tenk om de satset på andre grener også. Da kunne Norge blitt utfordret.
LiseTV Skrevet 22. februar #69 Skrevet 22. februar Takk og pris at dette er over og jeg kan glede meg over TV igjen.
powerpuffen Skrevet 22. februar #70 Skrevet 22. februar NordicViking skrev (1 time siden): Hva med de norske curling-damene? Var de ikke kvalifisert? https://www.eurosport.no/curling/milano-cortina-2026/2026/ol-drommen-brast-for-norge-sportssjefen-kommer-med-lovende-ord_sto23249709/story.shtml 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå