Gå til innhold

Vinter-OL 2026 Milano/Cortina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vinter-OL åpner offisielt fredag 6. februar, men ishockey og curling er allerede i gang. Så hvor mange medaljer kan vi forvente at Norge tar?

Olympiatoppen går offensivt ut, og har som mål at Norge skal ta 35 medaljer. Toppidrettssjef Tore Øvrebø mener at det er realistisk. Men hvor realistisk er det egentlig? Utøvere som Johannes Thingnes Bø, Therese Johaug, Jørgen Graabak og Marte Olsbu Røiseland har lagt opp. De tok 8 av de 16 gullmedaljene Norge tok i 2022 i Beijing. Har vi noen nye talenter som kommer opp og kan overta etter disse? 

Nettstedet 'Sportsidioten' har gått gjennom alle grener med norsk deltakelse, og de har tippet at Norge tar 33 medaljer

I Pyeongchang i 2018 ble det 39 medaljer. I Beijing i 2022 ble det 37 medaljer. Jeg tror det blir vanskelig å vinne like mange medaljer i år. 

Program for årets Vinter-OL:  https://www.vg.no/sport/i/Ar35Pz/vinter-ol-2026-program-og-oversikt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I curling mixed double har det norske paret fått en skeiv start. De har tapt alle sine tre kamper. De klager på dårlig is, men isen er den samme for alle.   (LINK)  🥌🥌

Skrevet
NordicViking skrev (På 5.2.2026 den 22.52):

I curling mixed double har det norske paret fått en skeiv start. De har tapt alle sine tre kamper. De klager på dårlig is, men isen er den samme for alle.   (LINK)  🥌🥌

Har sett den kommentaren flere steder og den gir så lite mening. Hvis isen er dårlig, er det naturligvis et problem og en mulig årsak til at topplasseringer glipper.

Jeg har sett mye sport i mitt liv, men dropper OL denne gangen og sikkert det meste av sport etter hvert som følge av russisk deltakelse. Ganske ille at folk ser på OL som om ingenting har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet
NordicViking skrev (På 5.2.2026 den 22.52):

Hvis jeg er vant til å spille på seig is, tror du da ikke at jeg ville hatt en liten fordel hvis en mesterskapskamp spilles på den type is, sammenlignet med de som er vant til å spille på rask is?
Det betyr ikke at det er urettferdig, men jeg ville sett på det som flaks hvis jeg fikk spille på samme type is som jeg er vant til å spille på, og slipper spille meg inn slik de som er vant til annen type is må.

Jeg er forøvrig enig med deg, jeg tror ikke Norge kommer til å ta 35 medaljer.

Anonymkode: 49cf7...8bd

Skrevet

Så ble det 3 medaljer på første dag - 1 gull, 1 sølv, 1 bronse.  🥇🥈🥉

I morgen er det både langrenn (menn) og skiskyting (blandet stafett), så her er det mulighet for flere medaljer.  🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner OL-kveld fra Italia med gjester og medaljevinnere!

• Liker 1
Skrevet (endret)

@

Frida Karlsson var suveren. To mer overraskende gull: Franjo von Allmen (utfor) og Anna Odine Strøm (hopp). Moro!

EDIT: Nå glemte jeg helt den største overraskelsen i går: 35 år gamle Francesca Lollobrigida slo favorittene fra Nederland og Norge og tok gull på 3000 meter på skøyter med ny olympisk rekord. På hjemmebane. Det er helt ok å "miste" gullet når det skjer på den måten.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Klæbo er i en klasse for seg selv. Kan noen slå ham? Ikke i dag i hvert fall.  😀

Tre nye medaljer i dag: 2 gull, 1 bronse. 🥇🥇🥉

Vi er kommet godt i gang.  😁

Endret av NordicViking
Feilstavet ord.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kunstløp altså😍

Endret av Jodaneida
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Det blir 33 medaljer

Skrevet

Aldri skjønt hypen rundt Jutta Leerdam. Er det fordi hun har en mer kjent kjæreste, eller pga utseendet? Jeg syns for øvrig ikke hun er sånn "wow"-pen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ronaldo85 skrev (11 timer siden):

Aldri skjønt hypen rundt Jutta Leerdam. Er det fordi hun har en mer kjent kjæreste, eller pga utseendet? Jeg syns for øvrig ikke hun er sånn "wow"-pen.

Du skjønner da årsaken.

1. Hun er verdens beste i sin idrett

2. Svært mange mener hun er «wow»-pen

3. Hun er sammen med en av verdens største kjendiser 

Anonymkode: 9aa3e...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok en smule kleint å fortelle om utroskap foran en hel nasjon?? Det var pute-tv deluxe 🙈🙈

Anonymkode: 8a7d3...55e

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok en smule kleint å fortelle om utroskap foran en hel nasjon?? Det var pute-tv deluxe 🙈🙈

Tenker på den stakkars dama det gjelder, for meg ville det i alle fall vært en privatsak, og nå er det toppsak på alle landets aviser. Helt skivebom!

Anonymkode: 930d9...b5c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette må være det kleineste jeg noen gang har sett. Tenk å dele en sånn privatsak med hele verden.  Stakkars dame sier jeg bare. Jeg hadde aldri tatt han tilbake ihvertfall, og om det var noen som helst tvil fra før, så hadde dette vært spikeren i kista for min del. Om hun er ditt livs kjærlighet og du hadde kunn øyne for henne, som han sto sa, hvorfor var du da utro om jeg tørr spørre? 🧐Makan til type:hakeslepp: Håper hun ikke tar han tilbake :fnise:

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er fyren 14 år og har sin første ungdomskjæreste?

Han var utro mot ei dame han hadde datet i 3 mnd. Jøss, for en skandale. Dette måtte bare bli oppvask i offentligheten. Sykt pinlig. 

Anonymkode: db91d...4e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Humoretaten har nok fått blod på tann nå 🫣 Sosiale antenner er i hvert fall en mangelvare her for å si det pent. 

Anonymkode: 3392c...386

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tenker på den stakkars dama det gjelder, for meg ville det i alle fall vært en privatsak, og nå er det toppsak på alle landets aviser. Helt skivebom!

Anonymkode: 930d9...b5c

Ola Lunde: Grov bom!

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Han er jo ute å kjøre og knapt tilregnelig, virket det som, tross medalje. Hadde de vært sammen i 12 år, så hadde det stått seg bedre. Han var jo ikke over forelskelsesfasen en gang før han var utro. 

Det ble tragikomisk når dagens gullvinner skulle intervjues rett etterpå - alle var i i sjokk. Det første spørsmålet ble helt flatt. Hele NRK var satt ut. 

Jeg tror IKKE han økte sine sjanser for å få henne tilbake. Media graver as we speak i hvem dette er og vil nok prøve å få en kommentar.  

Endret av Kygos
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...