Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig forventet jeg at mannen steriliserte seg etter at jeg hadde gått gravid to ganger og den ene gangen med IVF. Hvorfor skal ikke menn ta noe ansvar?

Anonymkode: cbbff...922

• Liker 22
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannlig sterilisering er i de fleste tilfeller (ikke alle) reversibel, og sånn sett faller argumentet om det å få flere barn i et eventuelt nytt forhold bort.

Men så er det dette med å forvente at mannen skal sterilisere seg.  Det er der det skurrer for meg.
Det må helt og holdent være mannens valg.

Jeg (kvinne) var ferdig med barn, og derfor snakket jeg med mannen om sterilisering.
Det er klart det hadde vært enklere og billigere om han hadde tatt inngrepet, men det var ikke noe jeg forventet fra ham.
Hans kropp, hans valg.

Anonymkode: cf5cb...049

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mannlig sterilisering er i de fleste tilfeller (ikke alle) reversibel, og sånn sett faller argumentet om det å få flere barn i et eventuelt nytt forhold bort.

Men så er det dette med å forvente at mannen skal sterilisere seg.  Det er der det skurrer for meg.

Jeg (kvinne) var ferdig med barn, og derfor snakket jeg med mannen om sterilisering.
Det er klart det hadde vært enklere og billigere om han hadde tatt inngrepet, men det var ikke noe jeg forventet fra ham.
Hans kropp, hans valg.

Faktafeil

Anonymkode: 20221...271

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper en influenser eller 3 står fram og sier han forventer analsex av konen i forholdet!!🌞🌞🕺

Anonymkode: 772ed...960

Intressant, kan du utvikle dette?

Anonymkode: 7df64...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Tenk å forvente noe av menn?! Nei, vi får holde oss til å forvente det meste av kvinner; hormonprevensjon, spiral, graviditet, abort.. 

Jeg ville reagert nøyaktig likt hvis menn hadde sagt at de forventet at kvinner steriliserte seg når de var ferdige med barn.

For meg handler det om å respektere alles rett til å bestemme over egen kropp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktafeil

Anonymkode: 20221...271

Det hadde vært fint om du presiserte hva som var faktafeil, ikke bare slang ut en kommentar uten begrunnelse.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville reagert nøyaktig likt hvis menn hadde sagt at de forventet at kvinner steriliserte seg når de var ferdige med barn.

Men når menn forventer at damer tar p-piller stusser du ikke litt engang?

• Liker 22
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste menn forventer at kvinner bruker hormonprevensjon. Er det også egoistisk eller er det bare kvinner som ikke får stille krav?

Anonymkode: 9c003...4fa

De fleste menn forventer ikke dette. Det er ofte bare slik det blir... Har aldri møtt en mann som har forventet det. 

Uansett, så er steget MYE større å kreve at noen faktisk steriliserer seg! Det er mer permanent! Da burde kvinnen heller selv fjernet livmor, hvis ønsket er så stort om at det aldri mer skal komme barn. Eller gjør de det for å sikre at mannen aldri kan få barn med andre på et senere tidspunkt?? 

Anonymkode: e960e...820

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Men når menn forventer at damer tar p-piller stusser du ikke litt engang?

Selvfølgelig gjør jeg det, men det var vel ikke temaet i denne tråden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hans kropp, hans valg.

Det hadde jeg aldri gamblet på hvis jeg var mann! Enig med deg. Et slik inngrep må ene og alene være mannens valg! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han fikk valget her å. Han viste at jeg ikke tålte hormoner. Han hadde levd med meg når jeg gikk på det. Legen sa det veldig tydelig når vi fikk barn nr to. Er en lettere operasjon til mennene enn damene for å sterilisere seg når dere ikke vil ha flere barn. Han kom etter noen dager og sa at han hadde bestilt time. Var det minste han kunne gjøre etter at jeg hadde født to barn til oss. 

Anonymkode: f4562...84c

Herregud...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen ville ikke sterilisere seg. Da fikk han valget mellom å sterilisere seg eller skilsmisse. 

Jeg har holdt på å dø av blodpropp. Så jeg synes menn er navlebeskuende og fraskriver seg ansvar når de nekter å sterilisere seg. Det er totalt respektløst. 

Anonymkode: 97714...f70

• Liker 17
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Min mann fikk valget om å sterilisere seg eller at vi bruker kondom, da jeg ikke har tenkt å gå på hormonell prevensjon og da valgte han å sterilisere seg. Helt greit for begge og det var hans valg

Anonymkode: 5c17c...315

Samme gjorde min mann. Jeg sa at nå har jeg brukt hormonspiral i ti år, så nå er det din tur til å sørge for prevensjon. 

To måneder senere var han sterilisert. 

Anonymkode: 42844...9b5

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme gjorde min mann. Jeg sa at nå har jeg brukt hormonspiral i ti år, så nå er det din tur til å sørge for prevensjon. 

Akkurat det samme her.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det et en-til-en forhållende då? 

Anonymkode: 7df64...11f

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en del av en større, strukturert mediakampanje for å få nordiske folk til å få færre barn for å på sikt utrydde folkeslaget. Dette har pågått i mange tiår. Derfor er sterilisering "noe av det beste jeg har gjort" Ifølge vg. 

Bemerk at vg også råder deg til å selge gullet for å få en romsligere økonomi. 

Å stole på massemedia er som å svelge gift. 

Anonymkode: a0150...ecb

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn forventer at kvinner bruker hormonprevensjon. Er det også egoistisk eller er det bare kvinner som ikke får stille krav?

Nå er det jo en smule forskjell på det, et permanent, kiurgisk inngrep, eller p-piller. :himle:

Anonymkode: 0afdb...085

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt likt som hos oss, bare at jeg gikk på p-piller. På grunn av svangerskapsforgiftning skal jeg helst ikke gå på hormonprevansjon, og etter å ha stappet hormoner inn i kroppen min i mange år tok vi samtalen. Nå var den ikke så hard som "i morgen slutter jeg på p-piller også er det din jobb å fikse prevensjon", men jeg forklarte at jeg ikke kan eller vil fortsette på hormoner og at vi må finne en løsning.

Min mann er heldigvis så oppegående og i tilegg glad i meg at han ikke vil jeg skal få blodpropp og dø, så han steriliserte seg. Ja, jeg setter stor pris på at han tok en for laget og det har jeg ingen problemer med å si (selv om jeg ikke er influencer). For det første er det åpenbart at prevensjon er begges ansvar, og at "steriliser deg eller bruk kondom" er helt fair å si. 

Anonymkode: 40466...db0

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en del av en større, strukturert mediakampanje for å få nordiske folk til å få færre barn for å på sikt utrydde folkeslaget. Dette har pågått i mange tiår. Derfor er sterilisering "noe av det beste jeg har gjort" Ifølge vg. 

Bemerk at vg også råder deg til å selge gullet for å få en romsligere økonomi. 

Å stole på massemedia er som å svelge gift. 

Anonymkode: a0150...ecb

Oi, foliehatten sitter godt plassert?

Anonymkode: 0afdb...085

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...