AnonymBruker Skrevet 4. mai #81 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 9.13): Men det jo ingen der. Det er en maskin med en algoritme som liksom “forstår“ deg. Anonymkode: 38c6a...e8b Jeg tror det er noen der. Anonymkode: 9e874...46f
AnonymBruker Skrevet 4. mai #82 Skrevet 4. mai Unngår den, unngår det meste fra USA. Deling av tredjepartsopplysninger er big business der. Bruker Le Chat en del til praktiske ting, kjappe svar, utforming av maler og oppsummering av større tekster. Fremdeles forsiktig i jobbsammenheng, selv om denne er innenfor EU/EØS i det minste. Anonymkode: 8ea7d...161
skeiv-ostepop Skrevet 5. mai #83 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Unngår den, unngår det meste fra USA. Deling av tredjepartsopplysninger er big business der. Bruker Le Chat en del til praktiske ting, kjappe svar, utforming av maler og oppsummering av større tekster. Fremdeles forsiktig i jobbsammenheng, selv om denne er innenfor EU/EØS i det minste. Anonymkode: 8ea7d...161 Mener du personopplysninger? Det er big business i hele verden.
Snok1 Skrevet 5. mai #84 Skrevet 5. mai Vi bruker copilot på jobb, og jeg lærer meg å lage rapporter ut fra mange datagrunnlag. Privat bruker jeg Ecosia som er europeisk og forholder seg til GDPR. Jeg støtter de amerkanske tech-oligarkene i så liten grad som overhodet mulig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #85 Skrevet 5. mai Dette er en av grunnene til at vi trenger AI, som GPT; folk bare mesher sammen kode, uten å gidde å tenke på datasikkerhet. Ikke tenk så mye på private meldinger mellom ansatte, som er vanlig, og som vil kunne knekke en del ting i akademiet😅 Kan utløse erstatningskrav, dessverre. https://www.vg.no/nyheter/i/m0MABp/canvas-hacket-igjen: Sitat Hva fikk de tilgang til? Navn på brukere ved de berørte institusjonene E-postadresser Student-ID-numre, som brukes internt til blant annet økonomisk støtte, karakterutskrifter og disiplinærsaker Meldinger mellom brukere, altså samtaler sendt via Canvas mellom studenter og forelesere, assistenter, medstudenter og rådgivere Anonymkode: c176b...d44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå