Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 9.13):

Men det jo ingen der. Det er en maskin med en algoritme som liksom “forstår“ deg. 

Anonymkode: 38c6a...e8b

Jeg tror det er noen der.

Anonymkode: 9e874...46f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unngår den, unngår det meste fra USA. Deling av tredjepartsopplysninger er big business der.

Bruker Le Chat en del til praktiske ting, kjappe svar, utforming av maler og oppsummering av større tekster. Fremdeles forsiktig i jobbsammenheng, selv om denne er innenfor EU/EØS i det minste. 

Anonymkode: 8ea7d...161

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Unngår den, unngår det meste fra USA. Deling av tredjepartsopplysninger er big business der.

Bruker Le Chat en del til praktiske ting, kjappe svar, utforming av maler og oppsummering av større tekster. Fremdeles forsiktig i jobbsammenheng, selv om denne er innenfor EU/EØS i det minste. 

Anonymkode: 8ea7d...161

Mener du personopplysninger? Det er big business i hele verden.

Skrevet

Vi bruker copilot på jobb, og jeg lærer meg å lage rapporter ut fra mange datagrunnlag.

Privat bruker jeg Ecosia som er europeisk og forholder seg til GDPR. Jeg støtter de amerkanske tech-oligarkene i så liten grad som overhodet mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av grunnene til at vi trenger AI, som GPT; folk bare mesher sammen kode, uten å gidde å tenke på datasikkerhet.

Ikke tenk så mye på private meldinger mellom ansatte, som er vanlig, og som vil kunne knekke en del ting i akademiet😅 Kan utløse erstatningskrav, dessverre.

https://www.vg.no/nyheter/i/m0MABp/canvas-hacket-igjen:

Sitat

Hva fikk de tilgang til?

• Navn på brukere ved de berørte institusjonene
  • E-postadresser
  • Student-ID-numre, som brukes internt til blant annet økonomisk støtte, karakterutskrifter og disiplinærsaker
  • Meldinger mellom brukere, altså samtaler sendt via Canvas mellom studenter og forelesere, assistenter, medstudenter og rådgivere

Anonymkode: c176b...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...