Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste som kan grunnleggende skriving bruker ikke chatGPT (er dessverre noen som må kompensere for at en ikke kan skrive).

I arbeidslivet så vet jeg en bruker GPT i de situasjoner hvor en ønsker å gi psykologisk effekt av å være robot aktig - å være rettferdig, kald, veldig logisk - slik at en slipper hat og alt dette 😊

Ellers er jo AI en god sækreter - en som samler opp og forberedere opplysninger til de en egentlig skal snakke med, samt filtrere vekk folk som ikke burde snakke med enkelte.

Anonymkode: c176b...d44

Jeg bruker AI selv, og egentlig til mye. Men aldri til å skrive en tekst. Jeg kan bruke det til å bearbeide tekst, strukturere tekst, lage flyers, disposisjoner og mye annet, men man merker altfor tydelig når noe er skrevet med AI. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Muligens ikke politisk korrekt å nevne det på KG, men Grok er bedre enn ChatGpt.

Anonymkode: 29d46...0b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 9.03):

Blir sprø av den måten ChatGPT har begynt å snakke til meg på. «Det er ikke deg, du er ikke feil, du er trygg, du har ikke gjort noe galt, det er systemet», omtrent hele føkkings tiden. Og alltid hundre forsiktige forbehold for ikke å støte noen som ikke er meg sånn i tillfelle. Og pust. PUST! For all del, PUST! 

Den hører ikke på innstillinger lenger heller. Den sier bare «oops, jeg skulle visst ikke bruke det haha!». 

Anonymkode: 96123...2de

Du kan jo gå inn i minnet og fjerne tekst, eller lage ny konto med annen epost. 

Jeg bruker chat gpt til tekststruktur. Jeg sitter ofte på mobilen og taster med en hånd og pga tanke til tekstforsinkelsene og tusen tastefeil så er det greit også med mitt språkrens. 

Verktøyet er også fantastisk til å gi ideer og vinklinger jeg ikke har tenkt på. Masse svar som ikke alltid passer så må jo lære meg å stille bedre spørsmål, gi den mer info om hva jeg er ute etter.

Jeg ser hvordan ungene mine på vgs bruker det og det er litt som å ha en egen lærer. Den lager oppsummeringer av tekster f.ens dra boka, den kan lage spørsmål til å øve. Sønnen tar R2 og her får han kjempebra feedback på hvordan oppgaven løses (bruker ipaden til å løse oppgaver med ipadpenn ) Den gir ikke bare fasiten, men forklarer. Sønnen hadde aldri hatt 5 i R2 uten dette verktøyet.  

Når datteren som tar P1 matte gjorde det samme så var den ikke like bra, foreslo litt ofte litt for vanskelig fremgangsmåte. 

Jeg bruker verktøyet ofte til å foreslå oppskrifter etter hva jeg har eller tweake oppskrifter etter hva jeg har. 

Anonymkode: 4c5df...b6f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Muligens ikke politisk korrekt å nevne det på KG, men Grok er bedre enn ChatGpt.

Dette er jo grensesnitt der man kan bruke ulike modeller, så du må nesten presisere hvilken modell du snakker om når du hevder at den ene er bedre.

Samt bedre til hva? Alt? Eller til spesifikke områder?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan sammenligne her LLM Benchmarks 2026 - Compare AI Benchmarks and Tests, opp mot ulike kategorier. Det er ikke alle som har delt i alle konkurranser, men slik jeg forstår det så er Grok ganske god på generering av 3d og video generering, mens noe dårligere på ganske mange andre områder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan sammenligne her LLM Benchmarks 2026 - Compare AI Benchmarks and Tests, opp mot ulike kategorier. Det er ikke alle som har deltalt i alle konkurranser, men slik jeg forstår det så er Grok ganske god på generering av 3d og video generering, mens noe dårligere på ganske mange andre områder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan sammenligne her LLM Benchmarks 2026 - Compare AI Benchmarks and Tests, opp mot ulike kategorier. Det er ikke alle som har deltalt i alle konkurranser;slik jeg forstår det så er Grok ganske god på generering av 3d og video generering, mens noe dårligere på ganske mange andre områder.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner folk som bruker den til astrologi spørsmål, og prøvd selv. På et av barna, og svaret stemte omtrent med det en astrolog leste selv, da hun var fire år, for flere år siden. 

Anonymkode: f473a...a6d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har Grok, skal være av Elon Musk sin app visst nok, men i følge chat cpt går det mer i en direkte kommunikasjon? Men med samme innhold,  bare annen måte å si ting på. Hva er din erfaring?

Endret av galaxii
Skrevet

Avslutter chatten så jeg må lage ny. Hva faen er vitsen? Blir så irritert. Holdt på å planlegge hagen hvor jeg skulle plante div. Men er nødt til å starte på nytt hele tiden, så ser ikke hjelpen i det. Betaler ikke 250 kr i mnd. For kanskje å få en bittelitt bedre chat 

Skrevet
miagunda skrev (26 minutter siden):

Avslutter chatten så jeg må lage ny. Hva faen er vitsen? Blir så irritert. Holdt på å planlegge hagen hvor jeg skulle plante div. Men er nødt til å starte på nytt hele tiden, så ser ikke hjelpen i det. Betaler ikke 250 kr i mnd. For kanskje å få en bittelitt bedre chat 

Hva ville du betalt?

AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (19 timer siden):

Dette er jo grensesnitt der man kan bruke ulike modeller, så du må nesten presisere hvilken modell du snakker om når du hevder at den ene er bedre.

Samt bedre til hva? Alt? Eller til spesifikke områder?

Man må jo sammenligne gratisversjonene.
Grok har flere store fordeler, f.eks.:

-Chat'en er søkbar
-Norsk stavekontroll

Man kan også se hvordan Musk resonerer. 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

-Chat'en er søkbar
-Norsk stavekontroll

Problemet med Grok er at den gjør antakelser basert på folk som ikke kan python, java, eller noe, som tror at smarteste er å kjøre sorterings algoritmen som er der (fremfor å lage egen) fordi en har nådd konspirasjonsteorier fra forelesningsnotater til forelesere som ikke kan noe. Sannheten er at de som f.eks lagde python og java ikke kan programmere skikkelig, og Grok sliter med å gjøre den feilaktige antakelsen med at de faktisk visste hva en gjorde (at ting er gjort skikkelig)  Samme skjer i AI verden, hvor en antar folk faktisk implementerte noe som var bra - men motsatte er ofte sannheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd❤️

Anonymkode: ec2a5...387

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

-Chat'en er søkbar
-Norsk stavekontroll

En må nesten presisere gratisversjonene siden mange, inkludert meg, bruker betalt abonnement. Det er nok spesifikke områder Grok er best på, men generelt så er den akterutseilt i forhold til GPT 5.5 og Claude Opus 4.7.    (Betalt).

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge han selv betaler 9% av Grok-brukerne, mens bare 1-2% av ChatGpt betaler.
Muligens noe subjektivt, men uansett bruker de langt fleste altså gratisversjon.

Jeg spør meg selv slik jeg gjorde når Google kom, hvordan skal de tjene penger?
Finnes antagelig ingen vei utenom reklame, betalingsviljen er ytterst lav.

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (5 timer siden):

Hva ville du betalt?

Ikke 250 kr for søppel.

Anonymkode: c9e33...f9d

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (5 timer siden):

Hva ville du betalt?

69 kr

AnonymBruker
Skrevet

Ville vert forsiktig med chatGPT uansett, pga tyske kriminelle som ønsker å manipulere nordmenn at menneskehandel er ok og ikke straffbart i Norge - i tillegg gir en seg ut for å være Norsk helsedirektorat. Det gir stadig utslag på chatGPT fordi en får status som Norsk helsedirektorat.

En trenger ikke å gå inn på den (er under politi etterforskning av interpol og tysk polti har jeg fått med meg)... Lenken er nedenfor:

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 21.34):

Ville vert forsiktig med chatGPT uansett, pga tyske kriminelle som ønsker å manipulere nordmenn at menneskehandel er ok og ikke straffbart i Norge - i tillegg gir en seg ut for å være Norsk helsedirektorat. Det gir stadig utslag på chatGPT fordi en får status som Norsk helsedirektorat.

En trenger ikke å gå inn på den (er under politi etterforskning av interpol og tysk polti har jeg fått med meg)... Lenken er nedenfor:

Skjul innhold

Kan du uttdype dette, tyskere??? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...